شیوه‌های مدیریت استرس قبل از عمل جراحی بینی

استرس قبل از عمل جراحی بینی، یکی از عوامل شایعی است که متقاضیان جراحی بینی را منصرف، یا نگران می‌کند. یکی از دلایل بروز استرس، ناآگاهی بیمار از روند جراحی و اطلاعات نادرستی‌ست که دیگران در اختیار او قرار می‌دهند. بنابراین داشتن آمادگی روانی، یکی از اقدامات مهم برای کاهش استرس قبل از عمل جراحی بینی است. در ادامه از عوامل متفاوتی که منجر به بروز نگرانی در متقاضیان شده، نوشته‌ایم. همچنین راهکارهای مفیدی برای مقابله با آن‌ها ارائه داده‌ایم.

ترس از عوارض عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی هم مانند سایر عمل‌ها، دارای عوارضی احتمالی‌ست که متقاضیان را نگران می‌کند. کاهش حس بویایی، خونریزی یا اختلال انعقادخون، تنفس سوت مانند و نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی از مواردی هستند که تصمیم‌گیری درباره انجام جراحی بینی را با تردید مواجه می‌کند. باید توجه داشت که کسب اطلاعات کافی درباره هر یک از این عوارض، راه‌های پیش‌گیری و رفع آن‌ها به برقرای آرامش ذهنی در شما کمک می‌کند.

  • کاهش حس بویایی:

یکی از نگرانی‌هایی که استرس قبل از عمل جراحی بینی را بیش‌تر می‌کند، کاهش حس بویایی است. این عارضه اگر هم پس از عمل جراحی بینی اتفاق بیفتد، موقتی است و بعد از چند روز مرتفع می‌شود. عمل جراحی بینی خارج از محدوده اعصاب و حس بوبایی انجام می‌شود، بنابراین جای نگرانی وجود ندارد. در هر صورت، بیماران با انتخاب جراح زیبایی بینی مجرب و متخصص می‌توانند احتمال بروز این عارضه را به حداقل برسانند.

  • خونریزی:

احتمال خونریزی بعد از عمل بینی خیلی پایین و نادر است. بنابراین داشتن استرس درباره این موضوع، موردی ندارد.

  • اختلال انعقاد خون:

بیماران باید حدود دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهایی مثل آسپرین، بروفن، ناپروکسن و پیروکسیکام که بر انعقاد خون تأثیر دارند، خودداری کنند. در این میان، افرادی وجود دارند که به بیماری‌های مادرزادی اختلال انعقاد خون مانند هموفیلی دچار هستند. به یاد داشته باشید که تمامی موارد لازم، پیش از عمل جراحی، مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و در صورت نیاز، کنترل می‌شوند.

  • تنفس سوت‌مانند:

«صدای نفس‌کشیدنم را همه می‌شنوند.» این جمله‌ای است که برخی بیماران ممکن است بعد از عمل بینی بیان کنند و از این اتفاق شکایت داشته باشند. این موارد برای بیمارانی که توسط جراح با تجربه و ماهر عمل می‌شوند اتفاق نمی‌افتد. اگر جراح خبره نباشد با باریک کردن بیش از حد بینی و کوچک کردن زیاد سوراخ‌های بینی برای بیمار مشکل تنفسی ایجاد می‌شود. در حالت عادی و با انجام عمل اصولی، گرفتگی بینی با گذشت چند روز بعد از عمل بینی کاملاً مرتفع می‌شود.

  • نامتقارن‌بودن سوراخ بینی:

تقارن و عدم‌تقارن در سوراخ‌های بینی بعد از عمل جراحی ارتباط مستقیمی با انتخاب جراح دارد. تخصص، مهارت و تجربه جراح تعیین‌کننده میزان مطلوب بودن عمل است. پس از جراحی بینی اصولی و موفق، اگر سوراخ‌های بینی نامتقارن به نظر برسد دلیل اصلی آن ورم‌های بعد از عمل است که پس از چند هفته و به مرور، شکل درستی به خود می‌گیرند.

ترس از احساس درد، هنگام عمل بینی و بعد از آن

یکی از استرس‌های قبل از عمل جراحی بینی، ترس از درد عمل است. باید توجه داشت که شدت درد در همه زیباجویان یکسان نیست و به نوع جراحی بستگی دارد. همچنین امکان استفاده از داروهای مسکن بعد از به هوش آمدن وجود دارد. از آن جایی که فرد یک جراحی با بیهوشی را تجربه کرده است، احساس کمی بی‌حالی و درد بعد از عمل، کاملاً طبیعی است. بیمار با گذشت دو روز از جراحی به مرور سرحال می‌شود.

ترس از بیهوشی

امروزه با پیشرفت علم پزشکی، ریسک بیهوشی بسیار کاهش یافته و در افرادی که از سلامت عمومی برخوردار هستند، عوارض بیهوشی بسیار کم است. سابقه پزشکی متقاضی، قبل از عمل راینوپلاستی به صورت کامل توسط جراح بررسی و تمام جوانب عمل، سنجیده می‌شود. بنابراین بیمار با خیال راحت می‌تواند به اتاق عمل وارد شود.

ترس از مطلوب نبودن نتیجه عمل

معمولاً انعکاس جراحی‌های ناموفق زیبایی، تیتر اخبار می‌شوند و همین موضوع استرس قبل از عمل جراحی بینی را در بین زیباجویان افزایش می‌دهد. کیفیت عمل و به دنبال آن نتیجه عمل، حاصل مهارت جراح بینی است. بنابراین حساسیت در انتخاب جراح امری ضروری است. جراح قبل از انجام عمل بینی، چندین جلسه بیمار با جراح مشورت می‌کند، خواسته‌های خود را از عمل بیان می‌کند، مدلی که دوست دارد بینی خود شبیه به آن شود را به پزشک نشان می‌دهد و به صورت شفاف سلیقه‌ی خود را مطرح می‌کند. جراح با شنیدن خواسته‌های بیمار، او را از نتیجه جراحی آگاه می‌کند.

ترس از فرم نگرفتن بینی گوشتی بعد از عمل جراحی

یکی از نگرانی‌های اصلی افرادی که بینی گوشتی دارند، برگشت‌پذیری فرم بینی‌ بعد از جراحی است. اگرچه نتیجه‌گرفتن از عمل بینی گوشتی سخت‌تر از بینی استخوانی است اما این‌که نتیجه عمل برگردد امکان‌پذیر نیست.

البته باید گفت شاید در گذشته این موضوع انکارناپذیر بود، اما امروزه با پیشرفتی که در حوزه جراحی بینی صورت گرفته این نگرانی حل شده است. امروزه بینی‌های گوشتی با تقویت غضروف شکل و حالت داده می‌شوند که برگشت و افتادگی بینی رخ نمی‌دهد.

چطور استرس قبل از عمل بینی را کنترل کنیم

سالانه ده‌ها میلیون بیمار در دنیا زیر تیغ جراحی می‌روند. موضوعی که این روزها بسیار رواج دارد. در همین تهران روزانه صدها بیمار جراحی بینی انجام می‌دهند و از نتیجه و پروسه عمل راضی و خشنود هستند. بنابراین جراحی بینی هم امروزه مانند بسیار از کارهای دیگر به امری معمولی و عادی تبدیل شده است.

جراحی مساوی است با استرس که واكـنش‌هـاي فيزيولوژيك و استرس روانـي (اضـطراب و تـرس) ايجاد مي‌كند. درواقع ورود به بیمارستان و مراکز جراحی به صورت ناخودآگاه دچار اندکی استرس می‌شود. سوال اصلی این است؛ چطور می‌توان استرس قبل از عمل را کاهش یا کنترل کرد؟

1- تکنیک‌های کاهش استرس را به‌کار ببرید

شاید یکی از واکنش‌های طبیعی بیماران قبل از عمل، استرس باشد. هرچند اگر میزان استرس و اضطراب بیش از حد طبیعی باشد، علائمی مانند تپش قلب، احساس درد در قفسه سینه، بی‌خوابی و حالت تهوع بروز می‌کند که در نتیجه عمل هم تاثیر خواهد داشت. بنابراین کنترل استرس و کسب آرامش برای جسم و روح بیمار لازم است. برخی تکنیک‌ها برای تمدد اعصاب، مدیتیشن، تمرین تنفس عمیق، پیاده‌روی در طبیعت، گوش‌کردن موزیک و … است. این روش‌ها برای کاهش استرس‌های دیگر اعم از استرس قبل امتحان یا استرس روز خواستگاری نیز موثر است.

2- از روش تجسم استفاده کنید

این روش به بیمار کمک می‌کند نسبت به فرایند جراحی، آمادگی ذهنی داشته باشد. بیمار می‌تواند با نگرش مثبت از روز جراحی، خود را در حین و بعد از عمل تصور کند. این‌گونه بیمار روز جراحی آمادگی روحی بیش‌تری خواهد داشت.

3- دانستن مراحل انجام عمل بینی

بیماران برای کم‌کردن استرس قبل از عمل بینی، می‌توانند در مورد مراحل انجام عمل مطالعه کنند و از جراح خود سوالاتی که در ذهن دارند را بپرسند. بهتر است بیماران از سایت‌های معتبر علمی اطلاعاتی در مورد جراحی خود کسب کنند. چون آگاهی و آمادگی ذهنی و جسمی در روند جراحی و بهبود سریع بیمار نقش مهمی دارد.

سوالات رایج قبل از جراحی بینی

ریسک بیهوشی به چه میزان است؟

بیهوشی‌های امروزی خیلی بی‌خطر هستند، مشکلی پیش نمی‌آید و جای نگرانی نیست

آیا جراحی بینی درد زیادی دارد؟

جراحی بینی چون با بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود دردی ندارد، بعد از عمل هم معمولا بیماران شکایتی ندارند.

آیا تنفس، بعد از عمل بینی، بدتر می‌شود؟

اگر جراحی بینی به‌درستی انجام شود، نه‌تنها مشکل تنفسی به‌وجود نمی‌آید، بلکه بهتر نیز می‌شود.

افرادی که دچار آلرژی هستند، می‌توانند عمل زیبایی بینی کنند؟

عمل جراحی بینی باعث بهبود یا تشدید علائم حساسیت بینی نمی‌شود. مبتلایان به آلرژی بینی هم می‌توانند تحت عمل جراحی قرار گیرند، اما بسته به‌شدت علائم، بهتر است از قبل از عمل تا مدتی بعد از عمل، تحت درمان با داروهای ضدحساسیت قرار گیرند.

آیا در طول عمل، بیمار بیهوش است؟

بله، بیمار در طول جراحی کاملا بیهوش است. نه چیزی می‌شنود و نه چیزی احساس می‌کند.

آیا وضعیت روحی و روانی فرد در انجام عمل جراحی بینی تاثیر دارد؟

بی‌تردید تاثیر بسزایی دارد. چه بسیار از بیمارانی که باوجود رضایت‌بخش بودن نتیجه عمل، به‌دلیل مشکلات روحی و روانی، وسواس فکری، شخصیت متزلزل و تاثیرپذیری بیش از حد از دیگران، از نتیجه عمل خود ناراضی‌اند.

برای عمل زیبایی بینی، بیهوشی عمومی بهتر است یا بی­حسی موضعی؟

جراحی بینی هم می­‌تواند تحت بیهوشی عمومی انجام شود و هم با استفاده از بی­‌حسی موضعی. دکتر برومند جراحی بینی با روش باز انجام می‌دهند. روشی که در دنیا انجام می‌شود و نتایج عمل را به آن‌چه بیمار می‌خواهد بسیار نزدیک می‌کند. جراحی بینی با روش باز با بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد.

اشتراک
آگاهی
guest
75 سوال خود را از دکتر برومند اینجا بپرسید:
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
شیما ثباتی
شیما ثباتی
مرداد 16, 1399 9:19 ب.ظ

سلام آقای دکتر چقدر در اتاق عمل بیهوش هستیم زمان عمل چقدر طول میکشه

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
پاسخ به  شیما ثباتی
مرداد 17, 1399 9:25 ب.ظ

سلام… با توجه به نوع بینی حدود 1.5 الی 2.5 ساعت عمل جراحی طول می‌کشد.

fateme enayat
fateme enayat
مرداد 14, 1399 1:08 ب.ظ

دکتر من واسه ی عمل جراحی بینی خیلی استرس دارم میشه دید بعدش چه شکلی میشه بینیم؟

هانی
هانی
شهریور 8, 1399 1:02 ب.ظ

من بینیم گوشتی بود.6روزه عمل بینی کردم ولی احساس میکنم هنوز بزرگه.میترسم

سارا
سارا
اردیبهشت 11, 1400 5:25 ق.ظ

سلام .من از اینکه دیگه به هوش نیام میترسم
آیا استرس باعث میشه که دیگه به هوش نیام

لُپ لُپ
لُپ لُپ
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
اردیبهشت 6, 1401 11:30 ق.ظ

😂😂😂

سهیلا کریمی
سهیلا کریمی
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
تیر 6, 1401 2:57 ب.ظ

سلام خسته نباشی آقای دکتر من استرس خیلی شدیدی دارم مشکل تنفسیم دارم بینیم بعضی وقتا کیپ میشه خیلی میترسم عمل کنم میشه یه راحلی نشونم بدید میترسم دیگه بهوش پیام ضربان قلبم یهو می‌ره بالا بااین وجودمیتونم عمل کنم یان

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سهیلا کریمی
شهریور 4, 1401 1:08 ب.ظ

سلام. حضورا جهت مشاوره تشریف بیارید تا نگرانیتون برطرف بشه

مینا
مینا
اردیبهشت 26, 1400 4:24 ق.ظ

سلام.من ۲روزدیگ عمل بینی دارم وخیلی استرس دارم ازبیهوشی میترسم.و چون دندونام حساسن بدنم گز گز میشه نمیدونم امپول بیهوشی بام چیوامیکنه

مهدیه
مهدیه
مرداد 28, 1400 8:06 ق.ظ

سلام من چند روز دیگه عمل بینی دارم
و خیلی شدید استرس دارم نسبت به بیهوشی
از اینکه به هوش نیام میترسم
چند سال پیش تو سن کم هم یه عمل انجام دادم بدون ترسو استرس کلا خیلی عادی بودم ولی الان اینقدر اطرافیانم بهم گفتن اگه از هوش بری دیگه به هوش نمیای دیر به هوش میای کلا ترسیدم

شادی
شادی
پاسخ به  مهدیه
اسفند 11, 1400 7:16 ق.ظ

منم ۱۴سال پیش وقتی ۱۸ سالم بود با خوشحالی و بدون کمترین استرس رفتم جرااحی وازنتیجه راضی نیستم الان که ۳۲ سالمه خیلی میترسم از عمل واین ترس مانع میشه برای جراحی مجدد اقدام کنم

معصومه
معصومه
آبان 26, 1400 12:04 ب.ظ

سلام وقت بخیر من دو روز دیگه وقت عمل بینی دارم استرس زیاد از بیهوشی دارم چه کار کنم برطرف بشه ؟

کریم
کریم
دی 1, 1400 1:01 ق.ظ

سلام آقای دکتر من تا اتاق عمل رفتم ولی استرس شدیدی اومد سراغم وعمل کنسل شد.چه راه کاری دارید که استرس نگیرم

میثم
میثم
دی 30, 1400 10:13 ب.ظ

سلام اقای دکتر می خواستم بدونم در زمان جراحی قند خون باید چند باشه والان که ازمایش دادم فند خونم 118می باشد ایا دکتر بیهوشی اجازه جراحی نمیده

بیات
بیات
اسفند 20, 1400 11:00 ب.ظ

سلام اقای دکتر من عمل انگشت پا دارم برای ارتوروز و دکترم گفته که باید عمل بشه بی حس میکنند یا بی هوش؟

Azitamosavi
Azitamosavi
فروردین 8, 1401 1:27 ق.ظ

سلام دکتر خسته نباشیدمن بینی م شکسته وخیلی ازجراحی میترسم وتویه پست جوابه سوالمونگرفتم،اینکه میترسم وقتی بیهوشم وبینی م داره خونریزی میکنه وارد مغز بشه خون ومنجرب ب خونریزی مغزی بشه…(اصلاچنین چیزی ممکنه؟) 🙁

لُپ لُپ
لُپ لُپ
اردیبهشت 6, 1401 11:34 ق.ظ

سلام اقای دکتر من ۱۹سالمه و بینیم استخوانی و قوز داره و انحراف شدیدی دارم
ب نظرتون قبل عمل چ چیزایی بخوریم و. امجام بدیم تا عملمون بهتر تموم بشه من خیلی ذوق دارم هرچ زوذتد عمل کنم فق میترسم نفسم بدتر بشه و خوب نشه بینیم

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  لُپ لُپ
شهریور 4, 1401 1:25 ب.ظ

سلام.قبل از عمل لازم نیست چیز خاصی مصرف کنید. تنفس هم بستگی به تبحر پزشکتون داره که ایا مشکلی بوجود بیاد یا خیر

سمانه
سمانه
اردیبهشت 12, 1401 0:10 ق.ظ

سلام وقت شما بخیر ..من از ۱۸ سالگی کم کار تیروید داشتم و به طور مرتب قرص ناشتا مصرف کردم تا امروز ۳۴ سالمه و سزارین هم داشتم آخر هفته جراحی بینی دارم دکترم آزمایش خون دادن که انجام بدم من اصرار بر اینکه منو بفرستن متخصص غدد ..چون ترس اینو دارم بخاطر تیرویدم بهوش نیام ..میشه بفرمایین چقدر تاثیر داره آیا استرس من بیمورد به دکترم اعتماد کنم ؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سمانه
شهریور 4, 1401 1:20 ب.ظ

سلام. جای نگرانی نیست. به پزشک خودتون اعتماد کنید

سمانه
سمانه
اردیبهشت 12, 1401 0:11 ق.ظ

خواهش میکنم جواب من رو بدین چون به شدتت نگرانم و استرس عمل دارم ..کم کاری تیروید مشکل ساز نمیشه برای عمل بینی

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سمانه
شهریور 4, 1401 1:19 ب.ظ

سلام. خیر مشکلی ندارد

نرگس
نرگس
مرداد 22, 1401 10:01 ق.ظ

سلام آقایی دکتر من 11سالمه میخوام دماغ را عمل کنم تویی این سن می توانم عمل کنم

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  نرگس
شهریور 4, 1401 12:47 ب.ظ

سلام. خانوم ها ۱۶ سالگی به بالا میتونند جراحی زیبایی بینی انجام بدن

amer
amer
پاسخ به  ادمین سایت
آذر 6, 1401 10:21 ق.ظ

اقایون چند سالگی؟!

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  amer
آذر 24, 1401 1:48 ب.ظ

سلام. اقایون از ۱۸ سالگی میتونن اقدام به جراحی بینی کنند

هاجر
هاجر
آذر 7, 1401 5:31 ق.ظ

سلام آقای دکترین ۲۹سالمه عمل بینی دارم ولی خیلی استرس دادم قرص پراندل2۰هم استفاده میکنم ولی چندشب بی‌خواب شدم سردردشدیددارم مشکل اعصاب هم دارم ایابرام مشکل نداره ممنون میشم جواب بدید

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  هاجر
آذر 24, 1401 1:50 ب.ظ

سلام. مانعی نداره و میتونید جراحی کنید

هاجر
هاجر
آذر 7, 1401 5:32 ق.ظ

قرص‌پرانول‌۲۰

Sisi
Sisi
دی 12, 1401 2:45 ب.ظ

سلام من استرس شدید اتاق عمل دارم جوری که حتی بهش فکرم میکنم شدید میترسم و بدنم میلرزه خیلی دوست دارم عمل کنم اما نمیدونم باید چیکار کنم که این فوبیارو از بین ببرم

آزاده
آزاده
دی 18, 1401 1:23 ق.ظ

سلام آقای دکتر
من یه هفته ی دیگه جراحی بینی دارم،قرص های اعصاب(سرترالین و کلونازپام) مصرف میکنم،آیا میتونم تا یک روز قبل از عمل باز قرصهام رو بخورم؟؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  آزاده
آذر 1, 1402 7:26 ب.ظ

سلام
در مورد مصرف هرگونه قرص یا دارویی باید حتما با دکتر معالجتون صحبت کنید.

سوگند
سوگند
بهمن 2, 1401 6:34 ب.ظ

آقای دکتر احتمال ب هوش نیومدن هست مثلا زمان ب هوش اومدن بیمار چ قدر هست ؟

ساناز
ساناز
بهمن 14, 1401 11:50 ب.ظ

سلام دکتر وقت بخیرمن هنوز عمل نکرده فکر عمل ک میکنم از ترس دیونه میشم خیلی دوست دارم عکل کنم اما فقط ی چیز منو ترسونده خفه بشم یا تنفس کم بیارم یا به بهوش نیام😔😔😔

Zohre
Zohre
بهمن 28, 1401 11:13 ق.ظ

سلام آقای دکتر من هپاتیتb دارم عمل جراحی بینی هم سه روز دیگه دارم میترسم بعد از عمل جراحی به هوش نیام البته سابقه دوبار بیهوشی رو داشتم و دوبار هم کرونا گرفتم واسه همین موقع تند راه رفتن نفس کم میارم امکان داره این موردم مشکل ساز بشه در حین عمل

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  Zohre
آذر 1, 1402 8:34 ب.ظ

سلام
اگر عمل از نظر پزشک معالجتون مانعی نداره نگران نباشید مطمئن باشید در حین عمل مشکلی پیش نخواهد آمد.

شیما کلهری
شیما کلهری
اردیبهشت 12, 1402 4:03 ب.ظ

سلام دکتر من تنگی نفس دارم میخوام جراحی بینی انجام بدم دکتر ریه رفتم گفته تنگی نفس برا اعصابم الان من میتونم جراحی بینی انجام بدم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  شیما کلهری
آذر 3, 1402 2:42 ق.ظ

سلام
در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشه، میتوانید عمل کنید.

فاطمه علی خانی
فاطمه علی خانی
خرداد 19, 1402 2:45 ق.ظ

سلام آقای دکتر من ۲روز دیگ جراحی بینی دارم ولی pt:17 شده وinr:1.4 دراین صورت نمیتونم جراحی انجام بدم دکترم گفتن تکرارکنم آزمایشمو خیلی استرس دارم دوس ندارم عملم کنسل بشه

فاطمه
فاطمه
تیر 24, 1402 11:31 ب.ظ

سلام وقت بخیر
چجوری از چرت وپرت گفتنای بعد از عمل جلوگیری کنیم
ویا اگه گفتیم خونوادا نفهمن

النا
النا
مرداد 13, 1402 3:59 ب.ظ

سلام بینی من گوشتیه و راستش استخوان و غضروف بینیم هیچ مشکلی نداره ولی فقط پوست بینیم در قسمت نوک بینی ضخیمه و همچنین سوراخ هاش بزرگن
اگر بخوام بینیمو عمل کنم آیا با عمل بسته انجام میشه یا باز؟وایا عمل سختی خواهد بود؟
من چند مورد فیلم حین عمل بینی دیدم و راستش به خاطر همین از عمل میترسم؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  النا
آذر 1, 1402 10:51 ب.ظ

سلام
نگرانی های شما در این موارد کاملا به جاست اما برای نظرات کارشناسانه تر نیاز به معاینه حضوری خواهد بود.

ندا پورسلیم
ندا پورسلیم
مرداد 19, 1402 5:38 ق.ظ

سلام آقای دکتر من اختلال پانیک دارم میتونم جراحی بینی انجام بدم؟دارو مصرف میکنم.

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  ندا پورسلیم
آذر 3, 1402 3:25 ق.ظ

سلام
بهتر است در این مورد با روانپزشک خودتون صحبت کنید و در صورت تایید ایشون مشکلی برای عمل نخواهد بود. در طول عمل شما بیهوش هستید و مشکلی نخواهد بود.

Ghazal
Ghazal
مرداد 21, 1402 4:28 ب.ظ

سلام
ببخشید میگم اگ قبل عمل استرس داسته باشیم واسه عملمون مشکل سازه؟
مثلا ممکنه باعث بهوش نیومدن بشه؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  Ghazal
آذر 1, 1402 10:29 ب.ظ

سلام
این ترس ها و استرس ها کاملا طبیعی هستند. اما آزمایشات و مشاوره های قبل از عمل حتما کارساز خواهند بود و این نگرانی ها رو رفع خواهند کرد.

باران
باران
شهریور 30, 1402 8:02 ق.ظ

سلام آقای دکتر خانم۳۷ ساله هستم فوبیای فضای بسته دارم ایا رو بیهوشی اثر میزاره؟

لیلا
لیلا
مهر 13, 1402 7:29 ب.ظ

سلام اقای دکتر وقت بخیر .من پانیک دارم البته کنترل شده هست وشبها آسنترا ۵۰ میخورم میتونم عمل بینی بکنم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  لیلا
آذر 3, 1402 0:51 ق.ظ

سلام
در صورتی که دارو مصرف می کنید، بهتره با روانپزشک خودتون در این مورد مشورت کنید. ممکنه قبل از جراحی دارو رو عوض یا قطع کنند.

سوسن
سوسن
مهر 19, 1402 8:14 ب.ظ

سلام ، من نزدیک به ۲ ماه و خورده ای هست که عمل انجام دادم ، نوع بینیم استخونی بود و انحراف شدید ،کجی نوک بینی ، شکستگی که نتیجش قوز بینی بود ، رو داشت ، من قبل عمل با اینکه بیشتر تنفسم از یک سوراخ صورت میگرفت ولی اصلا اذیت نبودم و حتی شب ها یا موقع سرماخوردگی آزار نمی دیدم ، بعد عمل هم ورم های بینیم با اینکه پیش بینی میشد خیلی باشه ولی خیلی خوب بود ویک ذره کبودی نداشتم ، اما هنوز استخون بینیم کجه و برای تنفسمم اذیتم ، یعنی بینی هام شیفتی… ادامه‌مطلب

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  سوسن
آذر 3, 1402 0:56 ق.ظ

سلام
این مشکل ممکنه خطرناک باشه بهتره در کوتاه ترین زمان ممکن به پزشک معالجتون یا یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید تا بررسی های لازم انجام بشه.

انفرادی
انفرادی
آذر 12, 1402 11:32 ب.ظ

سلام اقایه دکتر خوبین من پنج شنبه عمل دارم بینی ولی خیلی استرس دارم که بهوش نیام دریچه قلبم خیلی کم گشاده

آوینا
آوینا
آذر 26, 1402 2:41 ب.ظ

سلام ، آقای دکتر من شدیدا از درد عمل بعد از بیداری میترسم ، با اینکه واقعا میخوام عمل بینی انجام بدم تنها چیزی که مانعم شده همین موضوع درد بعد از عمل هست ، توصیه ای برای مقابله این ترس دارین ؟؟ 🙁

مهتاب
مهتاب
دی 10, 1402 0:54 ق.ظ

اقای دکتر من بعضی اوقات بختک روم میوفته و هرچی میخوام داد بزنم یا بیدار شم نمیتونم چشامو ب سختی باز و بسته میکنم ایا این مشکلی نداره مثلا ر طول عمل ممکنه همچین حالتی بشم یا بهوش نیام من خیلی میترسم ترد خدا جواب بدید

پریسا
پریسا
دی 12, 1402 4:47 ق.ظ

سلام اقای دکتر، کسی که آسم خفیف داره میتونه عمل بینی انجام بدع؟ خفه نمیشه هنگامی که بیهوشه؟

مبینا
مبینا
دی 24, 1402 8:02 ب.ظ

سلام آقای دکتر وقتتون بخیر من چند روز دیگه وقت جراحی دارم خیلی استرس شدیدی دارم ۲ بارم تو همین دو هفته وقت عمل داشتم به خاطر تپش قلب شدیدی که داشتم وقت عملم رو کنسل کردن ضربان قلبم ۱۴۰ بود دکتر قلب هم رفتم اکو نوارقلب و حتی هولترم انجام دادم هیچ مشکل خاصی نبود الان خیلی بیشتر دیگه میترسم که عملم کنن برای قلبم مشکلی پیش بیاد حین عمل چون دکتر بیهوشی بهم گفتن حین عمل که بیهوشت کنیم ضربان قلبت بالاترم میره ریسک نکردن که عملم کنن میخواستم بدونم واقعا همینه ضربان قلبم اگر بیهوش بشم کنترل… ادامه‌مطلب

ساشا
ساشا
بهمن 21, 1402 5:27 ق.ظ

سلام اقای دکتر من چند روز دیگ عمل بینی دارم به شدت میترسم وسط عمل طوری بشه همه چی هم چک شده مشکلی ندارم چه راهکاری ارائه میدید به شدت ترس لرز دارم نمیتونم کنترل کنم چیزهای منفی تو ذهنمه فقط این از چیه که نمیتونم به چیز مثبتی فکر کنم خیلی حالم خرابه چیکار باید بکنم ؟؟

مهسا
مهسا
اسفند 1, 1402 3:52 ق.ظ

سلام آقای دکتر کسی بیماری قلبی داشته باشه و احساس کنه که حالت خفگی کنه می‌تونه عمل کنه

جاوید صفری
جاوید صفری
فروردین 11, 1403 11:35 ب.ظ

سلام اقای دکتر من تروعید پرکار دارم ایا میتونم عمل کنم ؟؟؟