این مقاله نوشته‌ای مختصر درباره‌‌‌‌ پدیده‌ا‌ی ناخوشایند و البته نسبتا شایع است. ناخوشایند بخاطر اثری که بر چهره می‌گذارد که ژنتیکی بوده و مادر‌‌‌زادی است و از همان ابتدای تولد خود را نشان می‌دهد و هر بیننده ای را آزار می‌دهد. نام این مشکل “لب شکری” است که بعلت تعداد بالای موارد هم‌زمانی با شکاف کام، آنها را شکاف لب و کام هم می‌نامند.

لب شکری و شکاف کام

لب شکری و شکاف کام

لب شکری به انگلیسی چه می شود؟ شکاف کام چطور؟

قطعا بسیاری از والدین تمایل دارند در مورد مشکل نوزادشان و یا جنین شان (در مواردی سونوگرافیست ماهر می تواند در همان دوران قبل از تولد مشکل شکاف لب و کام را تشخیص دهد) از منابع دست اول یا همان منابع انگلیسی کسب اطلاع کنند نه از اطلاعات فارسی. ترجمهCleft Palateو شکاف کام می شود  Cleft Lip لب شکری می شود

عمل زیبایی یا درمانی یا هر دو؟

احتمالا شما هم در زندگی خود با کودکانی شبیه به تصویر بالا برخورد کرده‌اید. تفاوت زیادی بین شکاف لب و کام با جراحی های زیبایی وجود دارد. اصولا درست است که چهره ی فرد زیبا می‌شود ولی این مجموعه عمل‌های مورد نیاز با هدف اصلی برطرف کردن اختلالات پنهان مختل کننده جدی سلامتی نوزاد انجام می شوند.

هزینه عمل شکاف لب و کام چقدر است؟

واقعیت این است که بر خلاف عمل های زیبایی رایج، شکاف لب و کام عمل های متعدد با فواصل زمانی مختلف دارند و همچنین نحوه بروز این اختلال بسیار متنوع است که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم کرد؛ به همین دلایل اعلام هزینه باید حتما بعد از ویزیت جراح باشد.

انواع بروز اختلال شکاف

شکاف لب و کام همان طور که گفته شد به اشکال متنوعی بروز می‌کند که علت اصلی نوع آن وضعیت ژنتیکی به ارث رسیده است.
این اختلال را بر اساس موقعیت قرار گیری، وجود ارتباط شکاف و لب، اولیه و ثانویه ، کامل و نا‌کامل و غیره تقسیم کرده‌اند که تصویر زیر هم به‌‌خوبی نشان داده است.

انواع مختلف شکاف های لب و کام

علت‌های دچار شدن به لب شکری و شکاف کام کدامند؟

این عارضه یک مشکل ژنتیکی است که به کروموزوم X وابسته است. اگر برخی ژن های مسئول تشکیل و انضمام لب و سقف دهان به نوعی آسیب ببینند، در زمانی که در جنین بافتها در حال تکامل و اتصال هستند لبهای فوقانی (بالایی) و همینطور کام‌ های دو طرف به هم نرسیده و بین‌‌شان شکاف ایجاد می‌شود.
نکته مهم: در 20 درصد موارد ابتلا به لب شکری و شکاف کام ، کودکان مبتلا به شکاف لب و کام از سندرم ها و مشکلات ارثی دیگری هم رنج می برند بنا بر این یک چک آپ کامل باید در بدو تولد انجام شود.

شکاف کامل و دو طرفه کام

البته این اختلال تنها با پیش زمینه ژنتیکی رخ نمی‌دهد بلکه به یک محرک محیطی در زمان بارداری هم وابسته است. برخی از این محرک های بسیار مخرب عبارتند از:

1-سیگاری بودن و سیگار کشیدن مادر (ممکن مادر سیگاری نباشد ولی اگر همسرش نزدیک او سیگار بکشد همین اثر را ایجاد می‌کند
2- مصرف الکل (خصوصا در اوایل بارداری)
3- مصرف مواد مخدر و خصوصا کوکائین
4- مصرف برخی دارو های مضر در زمان بارداری
5- استرس شدید مادر
6-مصرف الکل
7- کمبود ویتامین آ
8-بالا بودن سن پدر،مادر و یا هر دو و بالاتر از سن 30 ساله بودنشان احتمال بروز این اختلال را به شکل معنی داری بیشتر می کنند.
9- اگر یکی از والدین دچار این عارضه باشد فرزندشان به احتمال 15 درصد این مشکل را خواهد داشت.
10- کمبود فولیک اسید از عوامل بسیار مهم بالا برنده احتمال مبتلا شدن نوزاد به شکاف لب و کام است

مصرف هرگونه دخانیات، احتمال آسیب به جنین و لب شکری شدنش را افزایش می‌دهد

در مقابل این عوامل تنها یکی از آنها مصرف حدود هشت میلی‌گرم ویتامین آ است که اثبات شده درصد ابتلای نوزاد به این بیماری را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

میزان شیوع این مشکل چقدر است؟

این میزان شیوع، متغیری در کشورها و نژادهای مختلف دارد ولی بطور میانگین از هر 1000 نوزاد یکی از آنها شکاف لب، کام و یا هر دو را دارند.
از این 1000 نوزاد تنها 20 درصد فقط شکاف لب دارند، حدود یک سوم فقط شکاف کام دارند و نهایتا و متاسفانه بیش از 50 درصد آنها شکاف سراسری هم‌زمان شکاف لب و کام دارند.
با این حساب می‌توان شکاف لب و کام را یکی از رایج‌ترین اختلالات و نقایص نوزادی دانست.
این نقص تقریبا در هر دو جنس برابر است ولی فقط در مورد شکاف لب و کام، پسرها حدود 2 برابر مبتلا می شوند و بطور معمول در سمت چپ اتفاق می‌ می افتد. در شکاف کام تنها، دختر‌ها بیش از دو برابر پسرها مبتلا می‌شوند.

به کدام پزشک باید مراجعه کرد؟

سوال درست تر این است که به کدام “پزشکان” باید مراجعه کرد. در حقیقت تغییر ظاهری صورت باعث می‌شود دیگران فکر کنند لب شکری فقط یک عمل ساده میخواهد و بس! این تصور از اساس اشتباه است. همان طور که گفته شد در 80 درصد از این نوع اختلال کام آسیب دیده است و از آنجا که کام راهی به بینی دارد و معمولا از طریق عضوی بنام شیپور استاش به گوش وصل می شود و دندان ها هم طی این مدت دچار اشکالات اساسی شده و برای بیمار کمتر یا بیشتراز حد معمول در آمده اند و ظاهر ناهنجاری پیدا میکنند. با این اوصاف برای چنین مواردی یک “تیم پزشکی” باید عهده‌دار درمان نوزاد یا کودک باشند و با‌هم حتما در تماس باشند تا درمان با کیفیت و برون‌ده بالایی به‌دست بیاید.

چه کسانی باید عضو تیم درمانی شکاف لب و کام باشند؟

حضور این اشخاص در تیم درمانی تقریبا ضروری است.
متخصص گوش و حلق و بینی
جراح فک وصورت
متخصص ارتودنسی
دندانپزشک عمومی
جراح پلاستیک
متخصص گفتار درمانی
عفونت های گوش و ضعف شنوایی

آیا شکاف لب و کام مشکلات دیگری هم دارند؟

نوزادان یا کودکان دارای شکاف لب و کام مشکلات جدی از جمله در خوردن شیر یا غذا دارند (در مواردی که بیمار سقف دهان شکافته دارد شیر و یا غذایش از بینی بیرون می ریزد) همچنین خیلی سخت می توانند قورت بدهند. پس تغذیه ناکافی یا سوء تغذیه یکی از مشکلات می تواند باشد.
عارضه های دیگر عبارتند از:
بیشتر نوزادان با شکاف لب می توانند شیر بخورند، اما در شکاف کام ممکن است دشوار باشد
معمولا عفونت گوش در این کودکان دیده می‌شود و حرف زدن تو دماغی
با این حساب اگر فرزندی دارید که این مشکل را دارا است باید به شما اکیدا یاد آوری کنیم که معمولا مشکلات دیگری که مادر زادی هستند در اندام های دیگر هم وجود خواهند داشت که درمان جداگانه خود را دارند و همچنین درمان این عارضه سال‌ها طول خواهد کشید.
به عنوان نمونه به سراغ مشکلات دندان‌پزشکی برویم.
چند مشکل وجود دارد
شکاف ها جای دندان‌ها را گرفته اند و دندانی وجود ندارد و فقط باید از ایمپلنت استفاده کرد.
دندانها به هم فشار می آورند و نمایی مثل این تصویر ایجاد می‌کنند.
بخاطر مداخلات درمانی، استخوان فک بالا رشد نکرده و برعکس فک پایین کاملا طبیعی رشد می‌کند. در این حالت ارتودنتیست باید تلاش بسیاری انجام دهد و در جلسات و حتی سنین متفاوت بر اساس مقتضیات روشی را انتخاب کند.

در این اختلال، دندان‌ها شدیدا آسیب می‌بینند

پنج تا شش سالگی شروع کار دندان‌پزشک است.
اگر کودکی عادت بدی دارد که به دندان‌هایش آسیب می‌رساند مانند مکیدن انگشت، درمان را زودتر و در سن 5سالگی شروع میکنیم.
از 7 سالگی ارتودنسی به شکل متحرک شروع می شود و تا 5 سال یعنی 12 سالگی ادامه دارد. ارتودنتیست از شکل متحرک به نوع ثابت تغییر روش میدهد و بیمار باید برای 6 سال دیگر با این نوع از اورتودنسی کنار بیاید و در 18 سالگی معمولا نتیجه درمان به خوبی مشخص می‌شود. احتمالا این مثال روشن می کند ک درمان این اختلال چقدر پیچیده و دشوار است.

روش درمانی این کودکان چیست و چه زمانی باید انجام شود؟

جراحی شکاف لب و کام باید با کار تیمی انجام شود

در نهایت کام در دو نوبت با شکل های مختلف بخیه زده و بسته می شود

روش درمانی این اختلال 100 درصد جراحی است و یک جراح خبره باید با در نظر گرفتن زمان و شرایط بیمار و در حدود دو ماه و نیمه‌گی شکاف لب را بسته و در حدود ماه دهم و قبل از یک سالگی شکاف کام را ببندد. جراح باید عمل های زیبایی و ترمیمی متعددی انجام دهد تا کودک به لحاظ ظاهری و عملکردی تقریبا شبیه هم سن و سالانش شود.

آیا داشتن یک روان‌شناس یا روان‌پزشک کمکی می‌کند؟

قطعا حضور و همراهی کسی که این مهارت یا تجربه را داشته باشد می‌تواند کمک بزرگی باشد. هم والدین مخصوصا مادر درباره خودشان و هم در مورد کودکشان باید مشاوره های مهمی را از پزشک دریافت کنند.
معمولا والدین و حتی اقوام برای به دنیا آمدن یک نوزاد و اضافه شدن کسی به خانواده لحظه شماری می‌کنند ولی هیچکس انتظار یک نوزاد با اختلالات تکاملی را نمی‌کشد. قطعا با همان نگاه اول همه مخصوصا پدر و مادر احساس سرخوردگی، شوک و غم می‌کنند و می‌توان به ایشان حق داد چرا که ضربه روحی سنگینی خورده اند.
نقش مشاور یا روان‌شناس یا روانپزشک اینجاست که پررنگ می‌شود و توصیه ها و شاید داروهای تجویزی‌اش قطعا می‌تواند به والدین در تحمل این فشارها کمک کند.

توصیه هایی به پدر و مادر و اعضای خانواده

1- ملامت کردن خود دردی را دوا نمیکند، در عوض:
2- هرچه نیرو دارید وقف حمایت از فرزندتان و درمان دراز مدت وی کنید
3- احساسات خود را درک کنید: احساس ناراحتی، خشم و اندوه در این شرایط بسیار طبیعی است.

توصیه هایی برای نگهداری از کودک دلبندتان
1- در یک کلام: حمایت و حمایت و حمایت.
2- کودک شما قبل از هر چیز یک انسان است، به چشم مشکل نگاهش نکنید!
3-همیشه و مداوم روی استعدادها و توانمندی‌ها و نکات مثبت او تمرکز کنید تا جایی که این نوع نگاه برای شما و کودکتان تثبیت شود.
4- به کودک خود به عنوان یک انسان و نه یک مشکل نگاه کنید .
5- مدام به جنبه‌های مثبت کودک خود اشاره کنید.
6- به فرزندتان به طرق مختلف اعتماد به نفس بدهید، اجازه تصمیم گیری یکی از همین راه هاست.
7- تشویق در این زمینه بسیار موثر است، تا می‌توانید کودکتان را تشویق کنید.
8- شرایطی را فراهم کنید که در هر وضعیتی بتواند با شما صحبت کند.

مشکلات تنفسی، تغذیه‌‌ای و شنوایی

1- عفونت های مکرر گوش میانی و ضعف شنوایی
در یک انسان سالم، گوش میانی که مسئول مستقیم شنوایی است یک تونل به سمت دهان و حلق دارد که شیپور استاش نامیده می‌شود
این کانال مسئول برقراری یک راه ارتباطی هوایی و یک مجرای چرخش مایعات و تخلیه آنها است. یکی از مشکلات افراد مبتلا به شکاف لب و کام، مسدود شدن شیپور استاش و در نتیجه تجمع مایع در گوش میانی و عفونت است و این عفونت و احتباس هوا و مایعات و ایجاد عفونت های مکرر، باعث کاهش شنوایی می گردد تا جایی که حتی مجبور به استفاده از سمعک می‌شوند. این قسمت از عوارض بیماری را حتما باید یک متخصص ماهر گوش و حلق و بینی معاینه و درمان کند.

شیپور استاش تدریجا بسته شده و راه ارتباطی گوش و حلق مسدود می گردد

عفونت های مکرر از عوارض شکاف کام و لب است

وقتی بیمار شکاف کام دارد، عبور و مرور هوا و صدا از راه بینی انجام می‌شود و در نتیجه کودک اصطلاحا تو دماغی صحبت می کند و حتما نیاز به یک گفتار درمانگر دارد.

بهترین جراح لب شکری در تهران کیست؟

واضح است که برای این کار یک لیست از پزشکان می‌توان ردیف کرد ولی ما بر اساس عمل‌های زیاد و نتایج و سوابق درخشانی که دارند، “دکتر پیمان برومند” را معرفی می‌کنیم. ایشان را بیشتر و بهتر بشناسیم.

ایشان دانش آموخته دوره تخصص در زمینه گوش و حلق و بینی هستند.
ایشان همچنین دوره فوق تخصصی جراحی سر و گردن را نیز گذرانده اند.
ایشان به مدت ده سال دوره ی مخصوص جراحی بینی را گذرانده‌‌اند.

مهارت و تجربه:
ایشان 13 سال تمام در حال انجام جراحی های زیبایی و درمانی بوده اند. این، نکته ای بسیار مهم است زیرا کسانی که تنها توانایی شان در جراحی زیباییست ابدا دانش یک جراح درمانگر را ندارند. نکات بسیار ظریفی را نمیدانند و در نتیجه نتایجشان مانند دکتر برومند نمی‌باشد. پزشکی که دانش آموخته و با تجربه باشد قطعا نامش یک برند است و نام “دکتر پیمان برومند” بر اساس همه آن چیزی که از نزدیک دیده ایم قطعا یک برند شناخته شده اند.
ایشان در مورد این عمل خاص یکی از بهترین و ماهر ترین متخصصین هستند چرا که هم بعلت رشته تحصیلی شان که گوش و حلق و بینی است و اگر خاطرتان باشد گفتیم باید در تیم درمانی حضور داشته باشند و هم جراح مرتبط با این قسمت از بدن که جراح سر و گردن باشد. با این حساب آقای دکتر برومند یک تنه 2 نقش را در تیم درمان بازی می‌کنند.

نکات تکمیلی:
1- گاهی این شکاف در زیر مخاط (لایه صورتی که در قسمت‌های مختلف پوشش دهنده اندام های ماست) قرار می‌گیرد و شکافی دیده نمی‌شود اما عوارض مخرب خود را بصورت مخفی انجام می‌دهد و یکباره سر باز می‌کند و یا اتفاقی تشخیص داده می‌شود.
2- غیر از موارد ذکر شده بعنوان دلایل این عارضه، باید گفت که داشتن اضافه وزن و همچنین دیابت (غیر حاملگی) می توانند خطر ابتلا را افزایش دهند
3- به عقیده برخی جراحان می‌شود حتی از روز های اول زایمان، جراحی بیمار را انجام داد اما به عقیده دیگران بهتر است تا سه ماهگی صبر کنیم.
4- مادرانی که در 4 ماه اول بارداری بقدر کافی از 3 مورد اسید فولیک، ویتامین آ و ویتامین ب6 استفاده کنند، شانس داشتن بچه ای با مشکل شکاف و لب را به حداقل می رسانند.
5- شکاف لب حدودا در ماه دوم و سوم حاملگی اتفاق می‌افتد که زمان رسیدن لبها به هم و فیوز و چفت شدن آنها با هم است، پس هر عنصر آسیب زایی اگر در این مدت فعال باشد جنین واکنش نشان داده و مشکل شکاف لب و کام ایجاد می شود.
6- شکاف لب حتما باید طی 2 تا 5 ماه اول عمل شود و شکاف کام بین هفته های 14 تا 18 بعد از تولد.
7- از عوامل ایجاد اختلال، دارو‌ها از موارد بسیار مهم‌اند. داروهای ضد تشنج، آرام بخش ها، داروی آکوتان و متو ترکسات که به مقدار قابل توجهی احتمال ابتلا را بیشتر می‌کنند.
8- پادزهر تمام این مشکلات اسید فولیک است که خصوصا در 4 ماه اول بارداری احتمال لب شکری یا شکاف کام را بسیار کمتر می کنند.
9- کودکانی که بخاطر این مشکلات در هنگام حرف زدن تو دماغی صحبت می کنند، باید در حوالی 5 تا 6 سالگی عمل دیگری انجام دهند . البته از گفتار درمانگر هم باید کمک بگیرد.

شروع جراحی در نوزادی

اشتراک
آگاهی
guest
84 سوال خود را از دکتر برومند اینجا بپرسید:
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
داوود
داوود
فروردین 22, 1400 10:49 ب.ظ

باعرض سلام وخسته نباشید من بادختری میخوام ازدواج کنم که مشکل شکاف کام دارد بنظر شما این مشکل ممکن هست بصورت ارثی به فرزند متولدشده از این زوج برسد؟

کامیار
کامیار
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
اردیبهشت 24, 1401 11:50 ب.ظ

سلام ببخشید آقای دکتر مشاوره ژنتیک به چه صورت هستش بی زحمت میتونید راهنمایی ام بفرمایید

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  کامیار
آذر 24, 1401 2:25 ب.ظ

سلام. منظورتون رو متوجه نشدم

زهرا
زهرا
مرداد 28, 1400 7:19 ب.ظ

سلام وقت بخیر من دختر ۲۷ ساله ای هستم که شکاف کام و لب داشتم میخواستم بدونم چند درصد احتمال داره که این بیماری به فرزندم هم منتقل بشه؟

لیلا
لیلا
پاسخ به  زهرا
مهر 29, 1400 6:51 ب.ظ

سلام مشکل تکلم تون حل شده آیا

ایمانی
ایمانی
پاسخ به  زهرا
اردیبهشت 27, 1401 4:28 ب.ظ

سلام یکی از بستگان شکاف لب ودهان داشته دوبار عمل کرده نتیجه خوبی نداشته والان 55 ساله آیا دوباره می تواند عمل های لازم را انجام دهد

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  ایمانی
آذر 24, 1401 2:25 ب.ظ

سلام. باید معاینه شوند تا بشه اظهار نظر دقیق داشت

مریم جاندوست
مریم جاندوست
شهریور 1, 1400 8:48 ب.ظ

سلام من 20 سالمع شکاف کام دارم میتونم عمل کنم هزینش چقدره؟

آرشا
آرشا
پاسخ به  مریم جاندوست
شهریور 25, 1400 9:02 ق.ظ

سلام آیا مشکلی در تکلم هم دارید یا خیر

Saeedeh
Saeedeh
شهریور 29, 1400 12:42 ب.ظ

سلام دخترم با مشکل شکاف کام بدنیا اومد الان ۸سالشه و۵سالگی برای عمل دوم بخاطر تودماغی حرف زدن آماده میشدیم که فهمیدیم قلبش هم مشکل داره که با توجه به بررسی هایی که انجام شد گفتن اونم ژنتیکی.الان احتمال اینکه بچه دومم هم مشکل داشته باشه چقدره؟خواهش میکنم جواب بدید

حمیدرضاکاظمی
حمیدرضاکاظمی
آبان 24, 1400 9:51 ق.ظ

سلام خسته نباشید من ۱۷ سالمع مشکل شکاف کام دارم میتونم عمل کنم

سارا
سارا
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
اردیبهشت 3, 1402 4:56 ب.ظ

سلام 35 یاله هستم عمل ناموفق داشتم ایا دوباره میتونم عمل کنم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  سارا
آذر 3, 1402 2:33 ق.ظ

سلام
اگر از نظر سلامتی مشکلی ندارید و از عمل قبلی 2 سال گذشته، امکان عمل مجدد وجود دارد.

محمدرضا بیدی
محمدرضا بیدی
فروردین 27, 1401 7:01 ب.ظ

سلام نوزادی داریم که دارای شکاف کام هست تازه متولد شده 2 روزشه به نظرتون باید چه زمانی عمل بشه

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  محمدرضا بیدی
شهریور 4, 1401 1:29 ب.ظ

سلام. دو ماهگی میتونید جراحی کنید

سمیه فکوری
سمیه فکوری
اردیبهشت 10, 1401 1:58 ق.ظ

سلام یک دوستم خیلی خوشگله اما لب بالاش خیلی بذرگ تره آیا عمل زیبایی می‌تونه براش کاری انجام بده

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سمیه فکوری
شهریور 4, 1401 1:21 ب.ظ

سلام. باید معاینه بشن و یا از طریق واتس اپ عکس ارسال کنید

کریم فروهی
کریم فروهی
اردیبهشت 12, 1401 10:21 ب.ظ

سلام خسته نباشید من پسری ازیکی ازروستاهای خراسان شمالی بجنورد هستم الان اومدم تهران سرکار به علت مشکل مالی نتونستم تاالان عمل کنم الان ۳۲سالمه خجالت میکشم برم بیرون همه به یه چشم دیگه نگاه میکنن کاش میشد منم عمل کنم هیچی ازخدا نمیخام دیگه

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  کریم فروهی
آذر 24, 1401 2:28 ب.ظ

سلام. لطفا تصویر بینی خودتون رو برای ما ارسال کنید تا شمارو راهنمایی کنیم

معصومه کشاورز
معصومه کشاورز
اردیبهشت 14, 1401 2:26 ب.ظ

با سلام وخسته نباشید خانوم ۴۰ ساله هستم شکاف کام ولب دارم شکاف کام را عمل کردم چند بار هم لب راعمل کردم میخوام برای زیبای عمل کنم از آقای دکتر سوال اینکه میشود عمل زیبای انجام بدم

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  معصومه کشاورز
آذر 24, 1401 2:26 ب.ظ

سلام. در این مورد باید جهت معاینه مراجعه نمایید تا به طور دقیق تر بتوان راهنمایی کرد

Amir
Amir
خرداد 12, 1401 11:23 ب.ظ

سلام من ۱۵سالمه مشکل شکاف لب دارم
میتونم تو همین سن عمل کنم ؟
هزینه ش چقدر میشه ؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  Amir
شهریور 4, 1401 1:13 ب.ظ

سلام بله میشه. جهت دریافت هزینه از طریق واتس اپ در ارتباط باشید

دهقان
دهقان
خرداد 19, 1401 3:48 ق.ظ

سلام تو سونوگرافی ک دادم پسرم فقط نوشته بودن شکاف لب اگر شکاف کام داشت تو سونوگرافی می نوشت یا خیر و اینکه وقتی ک بدنیا بیاد میشه عمل کرد

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  دهقان
آذر 24, 1401 2:09 ب.ظ

سلام. وقت بخیر. ابتدا صبر کنید تا به دنیا بیاد تا بعد در مورد جراحیش تصمیم گیری بشه. فعلا نمیشه اظهار نظر کرد

سارا
سارا
تیر 11, 1401 5:10 ب.ظ

سلام آخرین عمل یعنی عمل زیبایی و جراح پلاستیک برای کسی که شکاف کام و لب داره در چه سنی انجام میشه آیا کسی که ۱۷ سالش باشه میتون انجام بده

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سارا
شهریور 4, 1401 1:00 ب.ظ

سلام. بله میتونید انجام بدید

mhdi nsiri
mhdi nsiri
مرداد 13, 1401 10:15 ق.ظ

سلام من 20 سالمع شکاف کام دارم میتونم عمل کنم هزینش چقدره؟سلام من 20 سالمع شکاف کام دارم میتونم عمل کنم هزینش چقدره؟

mhdi nsiri
mhdi nsiri
مرداد 13, 1401 10:17 ق.ظ

سلام خسته نباشید من ۳۰ سالمه فقط مشکل شکافت کام دارم میتونم عمل کنم؟
سلام من 20 سالمع شکاف کام دارم میتونم عمل کنم هزینش چقدره؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  mhdi nsiri
شهریور 4, 1401 12:52 ب.ظ

سلام. بله میتونید

Farnaz
Farnaz
شهریور 25, 1401 8:49 ب.ظ

سلام من دختر ۱۷ ساله ام لب شکری داشتم تو ۲ماهگی جراحی کردن ولی ردش مونده میخام زیبایی انجام بدم میشه کامل جراحی بشه ک اصلا معلوم نشه؟ تورو خدا راهنماییم کنید خیلی رنج میبرم

یاری
یاری
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
مهر 26, 1401 1:42 ق.ظ

سلام دکتر برومند.روش ترکیبی سابسیژن کربوکسی خیلی جواب میده

یاری
یاری
پاسخ به  Farnaz
مهر 26, 1401 1:41 ق.ظ

سلام .برای رد بخیه روش سابسیژن و کربوکسی بسیار عالی جواب میده

یعقوب رسولی زاده
یعقوب رسولی زاده
مهر 13, 1401 3:03 ب.ظ

سلام دکتر من پسر یک ساله ای دارم عمل لبش انجام دادم عمل کام هنوز مونده چه جوری میتونم وقت بگیرم ،؟

علی
علی
آبان 10, 1401 3:45 ب.ظ

باسلام وخسته نباشید.ما جنین 4ماه داریم با مشکل شکاف کام و لب دو طرفه آقا دکتر نظر شما در مورد نگهداشتن یا سقطش چیه .ممنونم؟

سابی
سابی
آذر 14, 1401 11:03 ب.ظ

نوزاد پسر یک هفته ای، با مشکل شکاف در کام و مشکل کوچک بودن زبان و البته یکی از ریه ها کامل نشده بود و بعد یک هفته بهتر شده است. آیا می شود بزودی جهت جراحی و اصلاح شکاف کام و زبان اقدام کرد؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سابی
آذر 24, 1401 1:39 ب.ظ

سلام
برای جراحی شکاف کام سن ۱۵ تا ۱۸ ماهگی باید اقدام کنید

آیدا
آیدا
دی 4, 1401 10:41 ق.ظ

سلام
ببخشید من ۱۶سالمه و شکاف لب دارم
از بچگی تا الان سه تا عمل جراحی داشتم ،اگر عمل زیبایی انجام بدم
لبم کاملا عادی و طبیعی میشه؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  آیدا
آذر 1, 1402 7:13 ب.ظ

سلام
با عمل جراحی زیبایی میشه تا حد زیادی مشکل را رفع کرد ولی هنوز یک مقدار کم جای عمل باقی می مونه. با مراقبت و گذر زمان جای عمل کمتر شده و لب عادی تر میشه.

محمد
محمد
دی 25, 1401 3:22 ب.ظ

سلام ایا در شکاف لب امکان دارد بیمار دچار خراب شدن گفتار شود

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  محمد
آذر 1, 1402 7:36 ب.ظ

سلام
در مواردی که شکاف لب بسیار شدید باشه، بیمار در ادای کلماتی که لب بالایی رو درگیر میکنه دچار مشکل میشه و بهتره که عمل بشه.

طاهره
طاهره
بهمن 15, 1401 1:09 ق.ظ
  • با سلام دخترم عمل شکاف لبش دوبار انجام شد که هر دوبار باز شد و الان دکترش دکتر بیاضیان گفتن ببرش سه ماه دیگه بیار برا عمل میخام بدونم آیا تو جراحی بعدی باز هم احتمال باز شدن عمل هست یا نه
آقا جانی
آقا جانی
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
خرداد 21, 1402 9:08 ق.ظ

با سلام من پسره سه ماهه‌ای دارم که در زمانه جنینی شکافه لب داشته که خوشبختانه ترمیم شده ولی جای زخم مانده باید چه کار کنم

طاهره
طاهره
بهمن 24, 1401 1:54 ق.ظ

با سلام دخترم در سه ماهگی دوبار به فاصله یک هفته جراحی شکاف لب داشته که هر دو عمل متاسفانه باز شد و الان دکترشون گفتن سه ماه دیگه ایشان رو بیارید برا عمل نگرانم از اینکه باز هم عملش با موفقیت انجام نشه لطفاً راهنمایی کنید ممنون

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  طاهره
آذر 1, 1402 8:27 ب.ظ

سلام
بهتر است مدتی صیر کنید و بعد از عمل حتما تمام نکاتی که پزشک معالجتون توصیه می کنه رو رعایت کنید تا مشکلی پیش نیاد.

ابراهیم زنوزی
ابراهیم زنوزی
اسفند 13, 1401 1:10 ب.ظ

با سلام و احترام.نوه من 4سالشه و با شکاف عمیق لب و کام متولد شد که عمل کرده است.اینک در نوشیدن آب مشکل دارد.یعنی آب را به دهان می ریزد نه این که بمکد. لطفا بفرمایید آیا این کودکان توانایی مکیدن ندارند یا آموزش لازم است؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  ابراهیم زنوزی
آذر 1, 1402 8:52 ب.ظ

سلام
ممکنه مشکل از دهان باشه. برای نظر تخصصی به مطب مراجعه کنید.

پروانه
پروانه
فروردین 9, 1402 2:17 ق.ظ

سلام من دختر۲۳سالمه مشکل کام لب دارم میتونم تواین عمل کنم جواب میده خیلی رنج میکشم لطفا کمکم کنید.

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  پروانه
آذر 1, 1402 10:58 ب.ظ

سلام
عمل جراحی تا حد زیادی کمک کننده خواهد بود.

سارا
سارا
اردیبهشت 3, 1402 4:59 ب.ظ

سلام راه ارتباطی مشاوره با دکتر بفرمااید

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  سارا
آذر 3, 1402 2:32 ق.ظ

سلام
به صورت حضوری به مطب مراجعه فرمایید.

مهدی
مهدی
اردیبهشت 21, 1402 12:37 ب.ظ

سلام من مشکل شکافت کام داشتم و توی ۵ سالگی عمل کردم و پیش دکتر قاضی زاده هم عمل کردم خوب عمل هم کرده و اما الان میخوای برای ترمیم بینی لبم عمل زیبایی انجام بدم ۱۶ سالم هست آیا میشه می‌خوام بینیم صاف بشه و لبم هم ترمیم کنم و رده بخیه هاش بره آیا میشه

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  مهدی
آذر 3, 1402 2:46 ق.ظ

سلام
برای این عمل بهتر است تا 18 الی 22 سالگی صبر کنید.

R.r
R.r
خرداد 23, 1402 2:39 ب.ظ

سلام وقت بخیر من قصد ازدواج دارم و آقایی که طرفم هستن مشکل شکاف لب داشته الانم یکم پیداس احتمال انتقالش به فرزند چقدر هست ؟ و اینکه عملی هست انجام بشه که مشخص نباشه ؟

محمد
محمد
خرداد 30, 1402 1:42 ق.ظ

سلام ببخشید من فرزند اولم شکاف کام داشت ۹ ماهگی عمل کردیم میخواستم بدونم ممکنه فرزند دومم این مشکل داشته باشه باید چه آزمایشی انجام بدم الان سه ماهه باردارم

حنانه مولایی
حنانه مولایی
تیر 7, 1402 2:42 ق.ظ

سلام ما یه نوزاد داریم سه روزش هست شکاف کام داره در چند ماهی میتونه عمل کنه؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  حنانه مولایی
آذر 3, 1402 3:21 ق.ظ

سلام
برای نظر تخصصی بهتره به مطب مراجعه کنید.

امید
امید
شهریور 5, 1402 10:52 ق.ظ

سلام من میخاستم بدونم هزینه شکاف لب دوطرفه وشکاف کام چقدر است چون مخام دوماه دیگه که بچم بدنیا آمد بیارم پیشه شما

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  امید
آذر 1, 1402 10:53 ب.ظ

سلام
برای هزینه ها با مطب تماس بگیرید.

امید
امید
مهر 12, 1402 5:59 ب.ظ

سلام من پسرم ۳۵هفته بدنیا اومده وشکاف لب وکام عمیق داره میخام بدونم چقدر عملش میکنید ممنون میشم جواب بدین

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  امید
آذر 1, 1402 10:54 ب.ظ

سلام
برای اطلاع از قیمت عمل میتوانید با مطب تماس بگیرید.

saygi
saygi
مهر 27, 1402 7:43 ب.ظ

سلام وقت بخیر من 24 سالمه و یکم بخاطر شرایط مالی نتونستم تا الان عمل کنم میشه لطف کنید هزینه رو بگید تقریبا یا عکس بدم خدمتتون

نرگس
نرگس
آبان 19, 1402 3:10 ب.ظ

سلام اقای دکتر خانمی هستم ۳۸ساله مشکل شکاف کام دارم امکانش هس عمل کنم .مشکل تکلم دارم عمل کنم درست میشه

حسن منصوری
حسن منصوری
آذر 4, 1402 7:46 ب.ظ

سلام دکتر جان تو سونوگرافی بچه من فقط نوشته بود شکاف لب آیا ممکنه شکاف کام هم باشه چون دکتر گفت شکاف لب هستش زیاد هم نیست

سارا
سارا
دی 16, 1402 5:25 ب.ظ

درود
امروز دو جای مختلف رفتم برای سونوگرافی غربالگری،بهم گفتن جنین شکاف عمیق کام دو طرفه داره، و معرفیم کردن به پزشکی قانونی برای سقط، خواستم بپرسم واقعا راه دیگری جز سقط ندارم؟!
نمی شه برای جنینم کاری کرد؟!

نرگس
نرگس
اسفند 7, 1402 2:06 ب.ظ

سلام برای عمل پیوند استخوان از لگن به شکاف کام برای بچه ۱۲رساله آیا باید دندان ها کشیده شود

روناک
روناک
اسفند 27, 1402 12:04 ب.ظ

سلام خسته نباشید من یه دختر ۴ماه دارم مشکل زیاد داره قلبش سراغه کولیش کوچیکه میکرو سفالی داره شکاف کام داره خواستم بدون کی باید شکاف کامشو عمل کرد آیا با این همه مشکل دوم میاره؟؟؟

روناک
روناک
اسفند 27, 1402 1:40 ب.ظ
Spoiler
سلامی نوزاد داریم ۳ ماهه شکاف کام دارن میکروسفالی دارن با سایز کلیه کوچیک و سوراخ در دهلیز قلب آیا الان میشه عمل بشه
مهناز
مهناز
فروردین 2, 1403 12:52 ب.ظ

سلام برادرم ۳۱سالشه و شکاف کام داشته و میخواد با دختری ازدواج کنه که شکاف کام داره …ایا امکان داره؟؟؟اگه مشاوره میخوان لطفا راهنمایی کنید کجا مراجعه کنن و چطوریه