هر گونه تورم بافت نرم در زیر گلو و گردن غبغب خوانده می شود

مواردی از جراحی پلاستیک یا زیبایی هستند که معمولا نادیده انگاشته می‌شوند و گاهی اصلا در بحث‌های زیبایی به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. اتفاقا همین جراحی‌های کوچک می‌توانند ظاهر فرد را با تغییری کوچک، بسیار زیبا کنند.
این نوشتار به روش‌های جراحی و غیر جراحی، انواع آن‌ها، مزایا و معایب هر کدام و نکات مهم در باره عمل رفع غبغب می‌پردازد؛ اگر در حال کسب اطلاعات لازم در این مورد هستید، ما خواندن این مقاله را به شما توصیه می کنیم.

غبغب یا همان دابل چین چرا و چطور ایجاد می شوند؟

عموما برای ایجاد غبغب 3 علت وجود دارد:
1- غبغب ژنتیکی و ارثی
2- افزایش سن و شل شدگی پوست گردن و عضلاتش
3- چاقی مفرط که حتی در بسیاری از موارد پس از کاهش وزن هم از بین نمی روند و به اصطلاح چربی های مقاوم هستند.

وجود غبغب چه مشکلی ایجاد می کند؟

همه ی ما انسان ها دوست داریم زیبا جلوه کنیم و یا زیبایی خود را دوباره بدست بیاوریم. برای اکثر افراد دچار این مشکل مخصوصا خانم ها، داشتن غبغب آن هم بزرگ کابوسی است که هر روز تکرار می شود. خوشبختانه راه حل های متنوعی برای رفع این مشکل وجود دارد.

برای رفع غبغب چه باید کرد؟

خوشبختانه برای این مشکل هم می توان از جراحی غبغب استفاده کرد و هم چندین روش غیر جراحی برای این مسئله وجود دارد. راه حل های این مشکل اغلب در دسترس اند و مخصوصا روش های غیر جراحی در مراکز بی شماری ارائه می شوند. متاسفانه در موارد زیادی از این پروسیجرها به علت کمبود دانش یا تجربه عوارضی اتفاق می افتد. توصیه می کنیم تا پزشکی را ندیده اید و با وی صحبت نکرده اید، تصمیم گیری نهایی نکنید.

جراحی، رایج ترین روش انتخابی بیماران است

در جریان عمل جراحی چه اتفاقی می افتد؟

از آنجایی که غبغب اساسا بخاطر مهاجرت چربی های نواحی صورت و فک ها بوجود می آید ، پس هدف اصلی تخلیه ی چربی های اضافه در این ناحیه است. اگر غبغب بعلت شل شدن و چین و چروک پیری اتفاق افتاده باشد ، پزشک عمل هم زمان لیفت گردن یا همان بالا کشیدن پوست را توصیه می کند و این دو عمل همراه با هم چهره ی شما را از اساس زیر و رو میکنند و شما بسیار زیباتر از گذشته می شوید.
همچنین به افراد دارای اضافه وزن بالا هم عمل های رهایی از چاقی توصیه می شود.
در حین عمل شما بیهوش نمی شوید و لازم نیست عوارض بیهوشی عمومی را تحمل کنید.
پزشک سپس چند برش در ناحیه ساب منتال (زیر چانه) و ساب مندیبولار (زیر فک) ایجاد میکند و آنگاه بر اساس شلی و سفتی و به اصطلاح الاستیسیته ی پوست منطقه تصمیم می گیرد با چه تکنیکی عمل را انجام دهد.

جراح از چپ و راست خودش را به محل غبغب می رساند

روش های جراحی کدام ها هستند؟ کدام یک بهترند؟ آیا برای همیشه ماندگارند؟

از روش های جراحی می توان به جراحی لیپوساکشن و همینطور مینی لیفت اشاره کرد.
1- روش لیپوساکشن یک روش جراحی کم تهاجمی است به این معنا که در بدن آسیب کمتری ایجاد می کند ، معمولا در سنین 20 تا 50 سال انجام می شود و کیفیت پوست عامل اصلی و تعیین کننده ی استفاده یا عدم استفاده از این روش. چنان که اگر پوست الاستیسیته ی خوبی داشته باشد و پوستش باشد، لیپوساکشن نتیجه ی بسیار خوبی می دهد، حال آنکه اگر روی پوست شل شده و غیر قابل فرم دهی انجام شود، جای خالی چربی ها را پوست می گیرد و نمای ظاهری بدی ایجاد می کند.
2- جراحی مینی لیفت را می توان آخرین تیر ترکش موجود برای غبغب های مقاوم به درمان نامید. در این روش جراح با برش های باریک و ظریف در اطراف فک و گردن پوست اضافه ی این ناحیه را هم می برد. در واقع مینی لیفت با ایجاد کشش در پوست و عضله ی شل شده، غبغب را محو می کند. بعد از دریافت این خدمت، شما باید 3 شبانه روز استراحت کنید، هفت تا 14 روز تحت نظر باشید و اصول دیگر بعد از بیهوشی عمومی را هم مراعات کنید.

پزشک بر اساس یک پد از قبل آماده شده، نقاط تزریق و برش را مشخص می کند

عوارض این جراحی چه مواردی را در بر می گیرند؟

خوشبختانه این دو عمل عوارض اختصاصی ندارند و هر اتفاقی که بعد از عمل بیفتد همه عوارض عمومی عمل های جراحی اند. دقت کنید که تیغ حراح یکی از مهمترین فاکتورهای دخیل در نتیجه عمل اند؛ به همین علت ابتدا مطمئن شوید پزشکتان پزشک حاذقی است و بعد تن به جراحی بدهید. ما پس از جستجوهای فراوان و دیدن نمونه کارهای ایشان، دکتر پیمان برومند را انتخاب کردیم. دکتر برومند با ویزیت و مشاوره اولیه ی رایگان، با صبر و حوصله صحبت های شما را می شنوند و توصیه های لازم را انجام می دهند. پس هیچ چیز را ناگفته نگذارید که در بسیاری موارد، یک اشتباه ساده باعث شکست یک عمل می شود.

عوارض مشترک جراحی ها

کبودی زیر چانه، تورم در محل غبغب، بی حسی ناحیه عمل شده و عفونت در صورت عدم همکاری با پزشک و استفاده نکردن از داروها و کرم های آنتی بیوتیک.

دستورات بعد از عمل

عمل غبغب یک گن دارد که درست بستن آن یکی از مهم ترین نکات بعد از عمل است و کیفیت نتیجه به آن وابسته است. استفاده به شکلی که پزشک متخصص می خواهد بسیار مهم است.به دقت آن را قرار دهید و بدانید برای بهبود سریعتر شما مفید است.
به مدت پانزده روز تا بیست روز به طور سنگین فعالیت نکنید.

گن و احیانا بانداژ سبب بی حرکت ماندن اعضای مورد عمل قرار گرفته اند.به پوشش چانه و گردن دقت کنید

آب و بخار آب برای محل عمل شما مضر هستند پس چانه و گردن خود را چه در استخر و چه استحمام از خیس شدن دور نگهدارید (ترجیحا رفتن به استخر را تا پایان نقاهت عقب بیاندازید)
پانسمانی که پزشک برایتان انجام می دهد را به همان شکل نگه دارید
از داروها یا مواد خوراکی که باعث بهبود زخم می شوند مثل مرکبات و آناناس استفاده کنید.
سعی کنید تختتان به حالت شیب دار باشد و اگر نشد حتما چند بالش زیر سرتان بگذارید.
با پزشکتان در تماس باشید تا مشکلات احتمالی را با او در میان بگذارید.

روش های رایج غیر جراحی کدامند؟

برای افرادی که مشکل غبغب دارند و به هر دلیلی نمی خواهند زیر تیغ جراح بروند هم راه هایی برای رفع غبغب وجود دارد که به این افراد کمک می کنند. تعدادی از این روش ها را با هم مرور می کنیم.
1- هایفو تراپی
2- مزو تراپی
3- لیزر تراپی
4- اولتراسوند کویتیشن
5- آر اف
6- کیبلا
7- تزريق مواد حل‌کننده چربي ( لیپودیسالو)
8- وکیوم تراپی

بر اساس شرایط موجود، پزشک تصمیم می گیرد از چه روشی استفاده کند

هایفوتراپی
از موفق ترین شیوه های حل مشکل غبغب و غیر جراحی که زمان بازگشت به منزل و محل کار را به فرد می دهد. در این روش امواج فرا صوت بصورت هماهنگ و بطور شدید به پوست شلیک می شوندذاما هدف اصلی این امواج تخریبی کنترل شده، لایه های عمقی تر پوست است.لایه ی چربی زیر پوستی آسیب شدیدی می بیند و متعاقبابافت های دیگر به شدت منقبض می شوند.حالا 2 اتفاق می افتد:
اول: آسیب شدید بافت چربی زیر پوستی که هدف اولیه بود و دوم تحریک کردن بافت های دیگر برای تولید کلاژن که مورد دوم در کنارنابودی چربی، جوان سازی این ناحیه را هم سبب می شوند. ایمنی هایفو و مدت زمان اندک بهبودی اش یکی از روش های محبوب بیماری است که به لایه های اصلی پوست یعنی درم و اپیدرم آسیبی وارد نمیکند. هر جلسه هایفوتراپی بین نیم ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می برد که البته اگر صرفا به قصد رفع غبغب باشد در همان جلسه اول اتفاق می افتدو بیمار بعد از اتمام جلسه نیازی به استراحت ندارد.
در هایفوتراپی با تنظیمات مخصوصی، امواج پر قدرت فراصوت کانونی را هدف قرار داده و نابود میکنند اما به بافت ها و مناطق دیگر آسیبی نمی رسانند. به همین دلیل آسیب هایش را کنترل شده میخوانند که بسیار ایمن است..
آیا اثرات هایفو تراپی ماندگار است؟ در اینجا باید معقول بود و انتظار متناسبی با درمان داشت. اثرات هایفو 30 تا 60 روز طول می کشد تا خود را نشان دهد و همان یک جلسه اول اثرش حدود یک سال تا 18 ماه پایدار خواهد بود.
مزوتراپی
نحوه عملکرد مزو تراپی و اساس آن بر لیپولیز قرار دارد. این روش همان گونه که از اسمش پیداست باعث نابود شدن بافت ها و سلول های چربی می شود ولی به بافت های دیگر آسیبی نمی رساند. مایعی که در این متد استفاده می شود، در چند نقطه تزریق می شود مخصوصا ناحیه ساب منتال یا همان قسمت زیر چانه که محل تجمع سلول های چربی و ایجاد کننده ی غبغب است. این روش به روشی بدون درد موسوم است که حتی به بی حسی موضعی هم نیازی ندارد؛ در عین حال اگر بیمار تقاضای بی حسی موضعی کند، از بی حسی برخوردار خواهد شد. ایراد این روش نیازمند بودن به چند جلسه با فواصل 4 تا 6 هفته بوده ولی حدودا بعد از 20 روز نتایج کم کم خود را نشان خواهند داد.
اولتراسوند کویتیشن
روش اولترا ساند که به آن اولترا ساند کویتیشن گفته می شود بر اساس قدرت غشای سلولی عمل می کند. در واقع از آنجا که ضعیف ترین پوشش های سلولی مربوط به بافت چربی است، امواج اولترا سوند
با هدف قرار دادن محل تجمع سلول ها و بافت چربی باعث می شوند غشای سلول چربی دچار شوک و اختلال شوند و حباب هوایی وارد سلول ها می شود که در نهایت به فروپاشی آن منجر می شوند، سپس بدن چربی یا همان تری گلیسرید را به اجزای اصلی تجزیه می کند، بعد از آن اجزای تری گلیسرید یا همان چربی بازیافت می شوند. گلیکول به داخل خون فرستاده می شود و اسید های چرب برای مواقع نیاز ذخیره می شوند.
رادیوفرکانس
در این روش که از امواج رادیو فرکوئنسی استفاده می کند، پس از تابیدن به ناحیه تجمع چربی باعث ایجاد حرارت بالا به لایه های چربی شده و چنان که گفتیم غشای سلول های چربی از سلول های عادی ضعیف تر و به مراتب حساس ترند؛ امواج آر اف باعث استارت خوردن پدیده مرگ خود خواسته یا آپوپتوز می شوند. در این روش بدن و بطور خاص سیستم لنفاوی بقایای بافت آسیب دیده ی چربی را در کبد بازیافت می کنند و باقی مانده را دفع می کنند.
کیبلا
کیبلا یا همان کیبلا اسید دئوکسی کولیک ماده ای در بدن و جاذب سلول های چربی است. با تزریق مستقیم این ماده به نواحی زیر چانه و فک پایینی سلول های چربی حاضر در این محدوده از بین می روند و بعد از فروکش کردن التهاب ناحیه ( تورم، کبودی، گرما) غبغب شما رفع می شود.
هر جلسه حدود یک ربع طول می کشد و ممکن است 2 تا 4 جلسه درمان افزایش یابد. این روش برای افرادی که پوست شل و کم ارتجاعی دارند مناسب نیست.

نکاتی درباره ی درمان های غیر جراحی

1- مانند بسیاری از پروسیجرها و اقدامات غیر تهاجمی و یا کم تهاجمی، روش های غیر جراحی بالا هم محدودیت های زیادی دارند.
2- فقط در مواقعی که فرد غبغب کوچکی دارد کاربرد دارند.
3- بیشتر در افراد جوان که خاصیت ارتجاعی و الاستیسیته ی خوبی دارند انجام داده می شوند.
4- زمان دیده شدن نتیجه بیشتر از یک ماه است.
5- به علت ساده بودن نسبی آن، متخصص های غیر مرتبط با این حیطه بدون دانش و مهارت کافی دست به انجام آن می زنند. حتی در موارد زیادی افراد غیر پزشک که دوره ی آموزشی کوتاهی دیده اند، انجام دهنده این کارند.
6- این مشکل را فقط و فقط با کمک و مشاوره جراح با سابقه کنترل و رفع کنید.
7- خوب است این نکته را به خاطر بسپارید که به علل زیادی از جمله آنچه گفته شد، هم پزشکان و هم بیماران راه حل جراحی را انتخاب می کنند. این عمل فقط یک ساعت و نیم زمان می برد
برای رفع غبغب بهترین جراح زیبایی در تهران چه کسی است؟
در حقیقت بر اساس تحقیقات ما و دیدن سوابق و مهارت اختصاصی پزشکان جراح در این زمینه، ما در نهایت آقای دکتر پیمان برومند را یافتیم که اسمشان برندی در میان بسیار از جراحان زیبایی است.

آشنایی مختصری در باره دکتر پیمان برومند

دانش:
ایشان دانش آموخته ی دوره ی تخصص در زمینه گوش و حلق و بینی هستند
ایشان همچنین دوره فوق تخصصی جراحی سر و گردن را نیز گذرانده اند
ایشان به مدت ده سال دوره ی مخصوص جراحی بینی را گذرانده اند
مهارت و تجربه:
ایشان 13 سال تمام در حال انجام جراحی های زیبایی و درمانی بوده اند. این، نکته ای بسیار مهم است زیرا کسانی که تنها توانایی شان در جراحی زیباییست ابدا دانش یک جراح درمانگر را ندارند. نکات بسیار ظریفی را نمیدانند و در نتیجه نتایجشان مانند دکتر برومند نمی باشد. پزشکی که دانش آموخته و با تجربه باشد قطعا نامش یک برند است و نام دکتر پیمان برومند بر اساس همه ی آن چیزی که از نزدیک دیده ایم قطعا یک برند شناخته شده است.


آخرین نکات
1- هرگونه تورم بافت نرم در ناحیه ی زیر چانه و فک پایینی را غبغب می نامند
2-افرادی که رژیم غذایی سالمی ندارند یا به هر علتی چاق شده اند، اگر بعد از عمل جراحی به توصیه های پزشک که عموما رژیم غذایی سالم و ورزش کردن است عمل نکنند، باید منتظر تشکیل مجدد بافت چربی و شکل گیری غبغب باشند

اشتراک
آگاهی
guest
136 سوال خود را از دکتر برومند اینجا بپرسید:
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
سميه
سميه
مرداد 28, 1400 2:10 ق.ظ

سلام من دو روزه جراحي غبغب انجام دادم دردم خيلي دارم اين درد چقد طول مي كشه

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  سميه
شهریور 17, 1400 4:31 ب.ظ

سلام. معمولا ممکنه تا 2 هفته 1 ماه درد رو احساس کنید و به مرور کاهش پیدا میکنه

زینب
زینب
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
آبان 4, 1402 0:19 ق.ظ

سلام دکتر خسته نباشید من ۵۰ روزه عمل غبغب انجام دادم همچنان موقع ماساژ تیر میکشه درد میکنه یا دستم بی هوا بهش بخوره دردم میگیره این درد طبیعیه یا نه؟؟؟بعد هنوز زیر چونم کامل صاف نشده

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  زینب
آذر 3, 1402 1:00 ق.ظ

سلام
درد تا 4 الی 5 ماه عادی خواهد بود. اما برای اطمینان بیشتر لطفا به جراحتون مراجعه کنید.

اعظم
اعظم
پاسخ به  سميه
شهریور 3, 1401 4:01 ب.ظ

اصلا درد نداره ک

پریا
پریا
مهر 9, 1400 6:52 ب.ظ

سلام هزینه جراحی چقدره؟
آیا خطوط گردن همبرطرف میشه توو عمل؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  پریا
مهر 11, 1400 5:30 ب.ظ

سلام. جهت دریافت هزینه جراحی از طریق شماره تماس مطب یا واتس اپ در ارتباط باشید

مرضیه
مرضیه
مهر 14, 1400 6:10 ب.ظ

سلام من دو روزه عمل کردم سمت راستم ورم بیشتری داره مشکلی نیست

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  مرضیه
آبان 16, 1400 4:59 ب.ظ

سلام. طبیعیه مشکلی نیست

مهرانگیز ملکی
مهرانگیز ملکی
آبان 14, 1400 9:19 ب.ظ

سلام
خ
56ساله
وزن84
قد165

تصمیم به مشاوره برای لیفت غبغب دارم
لطفا در این مورد مرا راهنمایی کنید

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  مهرانگیز ملکی
آبان 16, 1400 4:30 ب.ظ

سلام از طریق واتس اپ عکس ارسال کنید

ستاره
ستاره
آبان 17, 1400 11:08 ب.ظ

باسلام
من حدود ۱۰روزه لیپو غبغب انجام دادم٫۳۹سالمه،دردش کم شده ولی ورم همچنان داره
چقدر طول میکشه تا ورمش کامل از بین بره
هیلی استرس دارم که خوب نشه
ممنون میشم جواب بدین

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  ستاره
آذر 21, 1400 11:16 ب.ظ

سلام
2-3 ماه ممکن زمان ببره

محبوبه کاظمیان
محبوبه کاظمیان
آبان 25, 1400 7:57 ب.ظ

با سلام لطفا شماره واتس آپ خودتون را میشه بذارین خواستم از این طریق عکس غبغبم را بذارم و مشاوره بگیرم برای عمل

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  محبوبه کاظمیان
آذر 13, 1400 2:44 ب.ظ

سلام. 09351894646

فرناز
فرناز
آذر 7, 1400 6:04 ب.ظ

سلام ۲۵ روزه ساکشن غبغب داشتم زیر چانه خیلی سفت شده و درد و خارش در پوست و سفتی ورم احساس میکنم علتش چیه؟باید چیکارش کنم؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  فرناز
آذر 21, 1400 11:25 ب.ظ

سلام. این مورد رو بهتره با پزشک خودتون مشورت کنید

Anita
Anita
پاسخ به  فرناز
اسفند 7, 1401 3:14 ق.ظ

چقدر طول کشید سفتی و خارش از بین بره؟من ۱۰روزه انجام دادم سفت و گوله شده و خارش هم دارم

کرمی
کرمی
آذر 7, 1400 9:07 ب.ظ

سلام شب بخیر کرمی هستم جهت اطلاعات و رفع غب غب و نحوه اقدام آن مزام شدم

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  کرمی
آذر 13, 1400 1:59 ب.ظ

سلام. چطور میتونم کمک کنم؟ سوالتون رو بفرمایید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
اسفند 7, 1401 1:28 ب.ظ

سلام من دو روزه عمل کردم لبم کجا آیا طبیعیه؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
اسفند 7, 1401 1:29 ب.ظ

سلام من ۲ روزه عمل کردم لبم کجه آیا این طبیعیه؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  فاطمه
آذر 1, 1402 8:45 ب.ظ

سلام
کج شدن لب بعد از جراحی غبغب طبیعی نیست. لطفا موضوع رو با دکترتون درمیان بگذارید.

شهرزاد
شهرزاد
آذر 13, 1400 4:12 ب.ظ

سلام آقای دکتر برومند امیدوارم که خوب و خوش سلامت باشید. من شهرزاد ایرانپور هستم امسال ۷۰ ساله میشوم… و انسان بسیار شاد و مثبتی هستم. یک غغب ژنتیکی و چاقی دارم و تنها چیزیست که دوست دارم ترمیمش کنم. آیا بنظر شما این امکان برای من وجود دارد؟
بامهر،
شهرزاد ایرانپور

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  شهرزاد
آذر 21, 1400 11:20 ب.ظ

سلام. از طریق واتس اپ عکستون رو برای ما ارسال کنید

فاطمه
فاطمه
آذر 18, 1400 2:20 ق.ظ

سلام وقتتون بخیر من ده روزه ساکشن غبغب انجام دادم ولی هنوزم خونابه پر میشه و هی باید تخلیه کنم این طبیعیه؟؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  فاطمه
آذر 21, 1400 11:29 ب.ظ

سلام. با پزشک خودتون در این مورد مشورت کنید

فرهاد
فرهاد
آذر 19, 1400 2:28 ق.ظ

سلام جناب دکتر خانم بنده عمل غبغب انجام داده حدود ۲ روز پیش ولی زمان صحبت و‌خنده دهانش کج شده است ایا تین طبعی است یا مشکل جدی است

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  فرهاد
آذر 21, 1400 11:11 ب.ظ

سلام
باید معاینه بشید ولی میتونه طبیعی باشه

نسی
نسی
پاسخ به  فرهاد
خرداد 2, 1401 10:49 ب.ظ

پای من هم این حالت شدم

نسی
نسی
پاسخ به  فرهاد
خرداد 2, 1401 10:50 ب.ظ

منم همین حالت شدم الان ده روزه ساکشن کردم .و پزشکم گفت طبیعیه .اما میترسم خیلی

مریم
مریم
پاسخ به  نسی
آذر 8, 1401 0:10 ق.ظ

منم دیروز انجام دادم اما موقع خنده لبم کج میشه،خیلی نگرانم،کاش دکتر یه توضیح درست بدن راجبش

شقایق
شقایق
پاسخ به  مریم
فروردین 20, 1402 7:18 ب.ظ

منم همین مشکل رو دارم بیست روزه که انجام دادم موقع خندیدن سمت چپ لب کج میشه

ساره
ساره
پاسخ به  مریم
دی 15, 1402 2:42 ب.ظ

سلام الان بهتر شده دهنتون چون منم لبم کج شده میخواستم‌ببینم‌برای شما درست شد؟

ایناز
ایناز
پاسخ به  ساره
فروردین 26, 1403 3:53 ب.ظ

سلام لبتون الان بهتر شده؟ منم عمل کردم یه هفتس لب پایین سمت چپم کجه

دریا
دریا
آذر 28, 1400 8:16 ب.ظ

سلام. من حدود دو ماه پبش عمل غبغب داشتم. از روبرو فرم صورتم عالی شده ولی از نیمرخ همچنان کمی برآمدگی دقیقا زیر چونه‌م مشخصه.بطوریکه مرز بین چانه و زیر گلوم مشخصه. دکترم اطمینان خاطر داده که چربی بطور کامل خارج شده اما من دوست داشتم خط فکم از نیمرخ کاملا صاف بشه اما نشده. لطفا راهنماییم کنید ببینم این وضعیت طبیعیه یا نه

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  دریا
دی 5, 1400 2:45 ب.ظ

سلام. بهتره با پزشک خودتون در این مورد مشورت کنید چون در جریان درمان شما هستند. ضمن اینکه دو ماه مدت زمان کوتاهی هست . باید صبر کنید تا تورم ها کامل کاهش پیدا کنند.

مرضیه سعید عنبری
مرضیه سعید عنبری
دی 28, 1400 12:16 ب.ظ

سلام آقای دکتر آیا شما عمل ترمیمی بینی هم انجام میدین

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  مرضیه سعید عنبری
بهمن 23, 1400 9:51 ب.ظ

سلام. بله . ابتدا باید معاینه بشید

شیما
شیما
دی 30, 1400 1:20 ق.ظ

باسلام ممنون میشم به سوالم جواب بدید من خانم 23ساله هستم و می‌خوام برای رفع غبغبم هایفوتراپی انجام بدم اما به ام اس مبتلا هستم خواستم ببینم مشکلی نداره

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  شیما
اردیبهشت 31, 1401 12:08 ب.ظ

سلام. ما انجام نمیدهیم. باید با پزشک خودتون در این مورد مشورت کنید

زینب کریمی
زینب کریمی
بهمن 19, 1400 10:38 ق.ظ

سلام وقت بخیر..اقای دکتر من الان یک هفته اس ساکشن غبغب انجام دادم،همون موقعی ک ساکشن رو انجام داد،بعدش انگار نمیتونستم درست حرف بزنم،لبهای پایینم سر شده بود و الان ک ی هفته گذشته،لبهای پایینم کج شده،علتش چیست ؟و باید چیکار کنم؟خیلی نگرانم،ب پزشک خودم گفتم گفت تا یکماه باید صب کنی برطرف میشه،ولی من نگرانم کماکان،خواهشا راهنماییم کنین

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  زینب کریمی
اردیبهشت 31, 1401 12:14 ب.ظ

سلام. باید با پزشک خودتون در این مورد مشورت کنید یا از نزدیک معاینه شوید

مریم
مریم
بهمن 20, 1400 3:02 ب.ظ

سلام دکترخسته نباشید الان یه هفتس عمل غبغب کردم کجی لبم طبیعیه یاعصبش اسیب دیده ،؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  مریم
اردیبهشت 31, 1401 12:14 ب.ظ

سلام. تا 2 هفته میتواند این موارد طبیعی باشد

زهرا
زهرا
پاسخ به  مریم
بهمن 11, 1401 0:46 ق.ظ

سلام ایا کجی دهانتان از بین رفت؟

ارغوان
ارغوان
پاسخ به  مریم
شهریور 18, 1402 8:50 ب.ظ

سلام دوست عزیز شما لبتون خوب شد؟

شیما
شیما
پاسخ به  ارغوان
آبان 9, 1402 0:33 ق.ظ

سلام من 9 روزه عمل لیپوویزر غبغب انجام دادم تا 5 روز کجی لب داشتم ولی الان برطرف شده بخاطر ورم هست ولی هنوز غبغب دارم خیلی نگرانم چرا جمع نشده اون قسمت

مریم
مریم
بهمن 20, 1400 3:18 ب.ظ

سلام خسته نباشیدالان یه هفتس عمل غبغب کردم لبم کج شده طبیعیه یابه عصبش اسیب رسیده؟

مصی
مصی
بهمن 25, 1400 1:12 ق.ظ

سلام ،شبتون بخیر باشه
آقای دکتر بنده الان مدت ۱۲ روز که عمل غبغب و بوکال انجام دادم ولی زیر گلوم هنوز سفت هست و از روبرو که نگاه میکنم همچنان غبغب دارم میخواستم بدونم امکان بازگشت دوباره غبغب وجو داره ،در صورتی که قبلا هم این کار را انجام داده بودم ولی دکترم این دفعه اطمینان دادن که کاملا برگشت ندارد

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  مصی
اردیبهشت 31, 1401 12:15 ب.ظ

سلام. در درازمدت امکان بازگشت وجو دارد

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  مصی
مهر 21, 1402 12:00 ب.ظ

سلام بوکال و غبغب باهم انجام دادید تورم صورتت زیاد بود یا نه چقدر طول کشید که کامل خوب بشه؟

شیما
شیما
پاسخ به  مهرداد
آبان 9, 1402 0:35 ق.ظ

اره تورم زیاد داره ولی من بدون مسکن طی کردم این 9 روز رو فقط غبغب خیلی جمع نشده ناراحتم

زهره
زهره
اسفند 15, 1400 6:35 ب.ظ

سلام خسته. نباشیدمن 42سالمه سیزده روز که ساکشن غبغب انجام دادم گن روهم مدام میبندم بجزموقع خواب چونکه جلوی تنفسم رو میگیره هنوز یکم غبغب و دارم بنظرتون باز هم جا داره تا عملی که انجام دادم خودشو نشون بده یا بازهم باید برای رفع غبغب اقدام کنم؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  زهره
آذر 24, 1401 1:01 ب.ظ

سلام. بله فعلا خیلی زود است. باید صبر کنید تا تورم کاهش پیدا کنه و شکل نهایی مشخص بشه

هستی
هستی
پاسخ به  زهره
بهمن 10, 1402 7:32 ق.ظ

اصلش ک موقع خواب باید بزنی خیلی مهمه

سمیرا
سمیرا
فروردین 22, 1401 4:02 ب.ظ

سلام من لیپو غبغب انجام دادم ۵روزه و هنوز زیر چانه ام سفته و مثل پیرزنا حرف میزنم حرف زدن برام سخته اقای دکتر تا چ تایمی بعد لیپو غبغب میشه مثل قبل صحبت کرد؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سمیرا
آذر 24, 1401 2:45 ب.ظ

سلام. بهتره توسط پزشک جراح خودتون معاینه و ویزیت بشید تا شمارو راهنمایی کنند

سحر
سحر
پاسخ به  سمیرا
اسفند 20, 1402 0:02 ق.ظ

ایا مشکلتون حل شد؟

مریم هستم ازتهران شهرری
مریم هستم ازتهران شهرری
فروردین 25, 1401 4:55 ب.ظ

سلام آقای دکتر من تقریبا ۴ ماه پیش لیپوی غبغپ کردم ولی هنوز خوب نشدم خیلی زیر چونه م بد شده خیلی پیرشده قبلا خیلی بهتربودم نمیدونم چکار کنم خیلی ناراحتم افسرده شدم دکترم هم برا چندروز پیش مزوتراپی انجام داد ولی بنظرم بدترشده خواهش میکنم منو راهنمایی کنید

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  مریم هستم ازتهران شهرری
آذر 24, 1401 2:43 ب.ظ

سلام . بهتره توسط پزشک خودتون ویزیت و معاینه بشید تا در این مورد نظر بدن

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  مریم هستم ازتهران شهرری
دی 21, 1402 6:24 ب.ظ

منم ۲ماهه ازعملم داره میگذره زیرگلوم یه نوار پهن سفت شده و هرکاری میکنم نمیره موندم برم ازدکترم شکایت کنم یاطبیعیه خیلب زشت شده قبلا اصلا غبغب نداشتم الان حالم بهم میخوره زیر چونم و نکاه کنم

فائقه
فائقه
اردیبهشت 21, 1401 2:16 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر.. من حدود سه ماهه تخلیه غبغب انحام دادم هنوز سمت چپش ورم داره.. ایا طبیعیه؟؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  فائقه
اردیبهشت 31, 1401 12:02 ب.ظ

سلام. بله طبیعیه

فائقه
فائقه
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
خرداد 5, 1401 3:34 ب.ظ

تا کی زمان میبره ورمش کامل بره؟؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  فائقه
آبان 22, 1401 4:42 ب.ظ

معمولا تا 1 سال

سیمین
سیمین
خرداد 18, 1401 3:29 ق.ظ

سلام من بعد از عمل غبغب دچار چسبندگی در ناحیه شدم و چروک بدی در ناحیه نشون میده،بعلاوه سرمو نمیتونم بطور کامل بالا ببرم،الان یک ماه از عملم میگذرد،چه کاری میتونه به آزاد سازی چسبندگی و رفع ناهمواری و چین و چروک کمک کند؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سیمین
آذر 24, 1401 2:09 ب.ظ

سلام. بهتره توسط پزشک جراحتون معاینه بشید تا در این مورد شمارو راهنمایی کنند

Vafa
Vafa
خرداد 19, 1401 10:01 ق.ظ

سلام ادرس مطب شما کجاست؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  Vafa
شهریور 4, 1401 1:10 ب.ظ

سلام . میدان ونک. خ صانعی غربی. ساختمان نگین . طبقه ۳. واحد ۸

مریم
مریم
خرداد 19, 1401 6:20 ب.ظ

سلام آقای دکتر خسته نباشید،من حدود سه ماهه که عمل تخلیه غبغب انجام دادم ولی هنوز ورم دارم ورزش از بین ترفته،
از گن مخصوص تا چند ماه بعد از عمل باید استفاده کرد

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  مریم
آذر 24, 1401 2:00 ب.ظ

سلام. پیشنهاد ما برای استفاده از گن یک ماه میباشد ورم به مرور زمان بهتر خواهد

نسرین
نسرین
تیر 8, 1401 6:51 ب.ظ

سلام. روز شما بخیر. ۳ سال پیش غبغبم را لیپوساکشن کردم که متاسفانه پوست آن ناحیه بشکل خیلی بدی آویزان ماند. درضمن الان ۵۴ سال سن دارم. لطف می کنید بفرمایید چه کمکی می توانید به من کنید.

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  نسرین
شهریور 4, 1401 1:02 ب.ظ

سلام. باید معاینه بشید تا در صورت لزوم مجددا ساکشن انجام شود

هستی
هستی
تیر 29, 1401 9:03 ب.ظ

سلام اقای دکتربرومندبهترین روش برای رفع غبغب کدوم راهه امکانش هست باجراحی غبعب بوکال فت هم انجام دادیعنی چربی های بغل گوش هم برداشته بشه ممنون

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  هستی
آبان 5, 1401 9:39 ب.ظ

سلام. بهترین روش ساکشن غبغب هست. ابتدا باید معاینه شوید. بله همزمان میتوانید بوکال فت هم انجام دهید

فاطمه
فاطمه
مرداد 22, 1401 1:28 ق.ظ

سلام وقت بخیر خانم شیرده میتونه ساکشن غبغب انجام بده؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  فاطمه
شهریور 4, 1401 12:47 ب.ظ

سلام بله

شادی
شادی
مرداد 24, 1401 0:28 ق.ظ

سلام‌اقای دکتر من ۳ روز ساکشن غبغب انجام دادم
زیر گوله گوله شده
گفتن‌ماساژ بدم
و این که پایین گردن
کبود شده زیاد انگار هون مردگی باشه خیلی هم سفته
طبیعیه این موضوع

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  شادی
شهریور 4, 1401 12:42 ب.ظ

سلام. طبیعی هست. با پزشک خودتون در ارتباط باشید

مهسا
مهسا
شهریور 11, 1401 10:34 ق.ظ

سلام خسته نباشید امکانش هست غبغب رو برداریم و زاویه فک هم بزاریم ؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  مهسا
شهریور 15, 1401 9:26 ب.ظ

سلام. سلامت باشید.
بله امکان انجام دو عمل باهم وجود دارد.

لادن بهادری ،سلام آقای دکتر برومند ،چه مدت قبل از
لادن بهادری ،سلام آقای دکتر برومند ،چه مدت قبل از
شهریور 31, 1401 0:27 ق.ظ

سلام آقای دکتر برومندچه مدت قبل از عمل جراحی غبغب و لیفت آن باید سیگار کشیدن رو کنار گذاشت .سپاس

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر

سلام. حداقل یک هفته

الاله
الاله
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
آبان 5, 1401 5:20 ب.ظ

سلام آقای دکتر، اگر کسی غبغب بزرگی نداشته باشد ولی پوست پایین صورت در قسمت پایین چانه کمی افتاده و آویزان باشد میتونید پوست اضافه رو با جراحی بردارید؟میشه فقط در مورد این روش توضیح بدید روش های دیگه مثل هایفو و رادیو فرکانسی رو نمی پسندم
با تشکر

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  الاله
آبان 5, 1401 9:01 ب.ظ

سلام. بله امکانش هست. باید معاینه بشید تا بشه دقیق تر اظهار نظر کرد

مریم
مریم
آذر 8, 1401 0:15 ق.ظ

سلام وقت بخیر،من دیروز عمل ساکشن غبغب انجام دادم اما لب بالا و پایین کج شده خصوصا زمانی که میخندم ،دکترم میگه موقتیه،لطفا نظرتون رو بفرمایید ،خیلی نگرانم

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  مریم
آذر 24, 1401 1:40 ب.ظ

سلام. بهتره با پزشک خودتون که در جریان جراحی شما بوده اند مشورت کنید

زهره
زهره
پاسخ به  مریم
بهمن 6, 1401 0:30 ق.ظ

سلام.شما مشکلتون برطرف شد؟

فاطیما انصاری
فاطیما انصاری
دی 20, 1401 1:29 ق.ظ

سلام اگر عمل غبغب خوب انجام نشده باشه میتوان بعد یکماه دوباره انجام داد عوارضی ندارد چون من انجام دادم ولی راضی نیستم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  فاطیما انصاری
آذر 1, 1402 7:29 ب.ظ

سلام
برای انجام عمل مجدد بهتر است که 3 الی 6 ماه صبر کنید تا بدن به طور کامل بهبود پیدا کند.

گل نوش
گل نوش
دی 27, 1401 9:47 ق.ظ

قیمت این عمل رو میفرمایید

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  گل نوش
آذر 1, 1402 7:45 ب.ظ

سلام برای قیمت با مطب تماس بگیرید یا به واتس اپ و اینستاگرام مراجعه کنید.

سانای
سانای
بهمن 30, 1401 1:06 ب.ظ

سلام وقت ببخشیدآقای دکترمن چندماه پیش عمل غبغب انجام دادم ولی متاسفانه درناحیه گردن بعدعمل دردوتورم درسمت راست داشتم دکترم گفت طبیعیه بین ۲الی ۳ ماه حل میشه ولی الان ۶ماه گذشته ودردوتورم درناحیه سمت راست گردنم بیشترشده وموجب سردردوگوش دردوگلودردبیشترشده دیگه نمیتونم حرف هم بزنم
ممنون میشم راهنماییم کنید

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  سانای
آذر 1, 1402 8:38 ب.ظ

سلام
باید حتما به پزشکتون مجدد مراجعه کنید و در مورد مشکلتون بیشتر توضیح بدید. ممکنه مشکل تورم و عفونت باشه و خطرناک باشه.

فاطمه
فاطمه
اسفند 4, 1401 9:52 ب.ظ

سلام من الان ۴۰روزه سا‌کشن غبعب انجام دادم.ولی هنوز زیرگونه وفکم سره.وهم ازروبرو وهم بعل غبعبم هیچ تغییری نکرده.خودم که زیرگونه دست میزنم پوستش نرم ونازکه فکر نمی‌کنم چربی باشه.ممکنه این حالت خوب بشه وپوست بچسبه یا این نتیجه نهایی است

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  فاطمه
آذر 1, 1402 8:42 ب.ظ

سلام
برای دیدن نتیجه نهایی باید 2 الی 3 ماه صیر کنید. در صورتی که مشکل و نگرانی دارید، میتونید با دکترتون صحبت کنید.

آرزو
آرزو
فروردین 1, 1402 6:52 ب.ظ

سلام آقای دکتر خسته نباشید من یکبار غبغب رو عمل کردم و احساس کردم نافرم شده دوباره بعد ۵ ماه دباره عمل کردم اما همون گرهها هست و از بین نرفته میشه با جراحی گوشت اضافه رو که زده برداشت ؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  آرزو
آذر 1, 1402 10:41 ب.ظ

سلام
بله با جراحی امکان برداشتن جای اسکارها وجود داره.

شهناز
شهناز
فروردین 21, 1402 8:46 ب.ظ

سلام آقای دکتر برا عمل می خواستم کجور باید بیام

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  شهناز
آذر 3, 1402 2:37 ق.ظ

سلام
لطفا به مطب تشریف بیارید تا مشاوره های قبل از عمل انجام بشه.

جعفری
جعفری
اردیبهشت 28, 1402 4:29 ب.ظ

سلام و عرض آدم .من ۵۴ سالمه و می‌خوام غبغب تخلیه کنم میشه منو راهنمایی کنین بهترین که بهترین راه و انتخاب کنم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  جعفری
آذر 1, 1402 11:04 ب.ظ

سلام
برای نظر تخصصی بهتره که به صورت حضوری به مطب مراجعه کنید.

جعفری
جعفری
اردیبهشت 28, 1402 4:31 ب.ظ

هزینه عمل غبغب چقدر هست و من چندبار سعی کردم از طریق واتساپ اطلاعات بگیرم موفق نشدم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  جعفری
آذر 1, 1402 11:04 ب.ظ

سلام
برای هزینه با مطب تماس حاصل بفرمایید.

فریبا
فریبا
تیر 3, 1402 8:38 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر من 10 روز پیش ساکشن غبغب انجام دادم کنار هر 3 برش کمی سفت و حالت گلوله گلوله داره طبیعی هست؟؟ یا خیر؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  فریبا
تیر 28, 1402 3:31 ب.ظ

سلام. اگر شما 10 روز پیش از ساکشن غبغب دچار این وضعیت شده‌اید، مهم است که به پزشک خود مراجعه کنید تا اوضاع را ارزیابی کند و تشخیص دقیق بدهد. عمل ساکشن غبغب یک عمل جراحی است و اطراف برش‌ها نیاز به زمان برای بهبود کامل دارد. تغییرات در پوست اطراف برش‌ها معمولاً طبیعی است و می‌تواند شامل انقباض، سفت شدن، حالت گلوله‌ای و تغییرات رنگ پوست باشد. این تغییرات ممکن است ناشی از فرآیند التیام طبیعی پوست باشند. اما به هر حال، تشخیص نهایی و تایید اینکه آیا این وضعیت طبیعی است یا خیر، باید توسط پزشک شما صورت… ادامه‌مطلب

سارا
سارا
تیر 8, 1402 11:14 ب.ظ

سلام. آیا بدون بیهوشی غبغب برمیدارید؟ آیا میتونید از چربی ای که درمیارید برای جوانسازی زیر چشم مثلا استفاده کنید؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  سارا
تیر 28, 1402 3:24 ب.ظ

سلام. بله تحت بیحسی انجام میشه. بله میشه از چربی تخلیه شده برای سایر نقاط صورت استفاده کرد

علی اکبر محمدی
علی اکبر محمدی
تیر 13, 1402 11:55 ب.ظ

سلام خسته نباشید من سه ماه پیش عمل ساکشن غبغب انجام دادم چون خوب صاف نشده بود دکترم برام هایفو زد ولی چون غبغب ناهمواری داشت بعد هایفو اون ناهمواری خیلی ورم کرده ممنون میشم راهنمایی کنید برا درمانش

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  علی اکبر محمدی
تیر 28, 1402 3:20 ب.ظ

سلام. در این موقعیت، بهترین راه حل این است که با پزشک متخصصگوش و حلق و بینی (یا جراح پلاستیک) که عمل شما را انجام داده است، تماس بگیرید. او می‌تواند بر اساس تاریخچه پزشکی شما و علائم حال حاضر، مشکلاتتان را ارزیابی کند و درمان مناسب را تعیین کند. احتمالاً اقدام به یک مراجعه حضوری به پزشک، می‌تواند بهترین راه حل باشد تا او بتواند شما را بررسی کند و نیازهای درمانی خاص شما را برآورده کند. همچنین، اگر مشکلاتتان شدید و نگران‌کننده هستند، بهتر است به پزشک خود یا مرکز درمانی نزدیکی مراجعه کنید تا به شما کمک… ادامه‌مطلب

اعظم
اعظم
تیر 27, 1402 11:02 ب.ظ

سلام دکتر من سه روز است که عمل غبغب انجام دادم ولی دهنم کج شده است آیا طبیعی است

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  اعظم
تیر 28, 1402 2:34 ب.ظ

پس از انجام عمل غبغب، تغییرات در ناحیه دهان و صورت طبیعی است. در اثر عمل غبغب ممکن است باعث بروز یک مقدار تورم و تغییر در شکل صورت شوید که ممکن است دهن شما به شکلی کج شده باشد. این امر معمولاً به دلیل ورم موقت ناحیه عمل است و به مرور زمان بهبود می‌یابد. اما اگر احساس می‌کنید که وضعیت نگران‌کننده‌ای دارید، یا اینکه تغییرات در دهن شما ناهنجار به نظر می‌آید، بهتر است با پزشکی که عمل را انجام داده است تماس بگیرید و وضعیت خود را توضیح دهید. او می‌تواند شما را مشاوره دهد و نقاهت… ادامه‌مطلب

صبا نظری
صبا نظری
تیر 29, 1402 4:41 ب.ظ

سلام دکتر من دیروز ساکشن غبغب کردم ولی وسط کار دستگاه ساکشن خراب شد دکتر به صورت سنتی شروع با سرنگ میخواستن چربی رو تخلیه کنند ولی من داخل سرنگ جز خون چربی ندیدم بعد گفتن چربی تخلیه شده ولی زیر گردنم از قبل عمل هم بزرگتر شده بود گفتن که این مایع است و جذب میشه من الان خیلی نگرانم یعنی واقعا ممکنه مایع باقی بمونه و آیا خطرناک نیست؟؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  صبا نظری
مرداد 10, 1402 7:21 ب.ظ

سلام، متأسفم که با این مشکل پس از ساکشن غبغب مواجه هستید. ساکشن غبغب (همچنین به عنوان لیپوساکشن شناخته می‌شود) یک روش جراحی است که برای جذب چربی از مناطق مختلف بدن استفاده می‌شود. پس از انجام این عمل، چربی و مایعی که جذب می‌شود از بدن شما تخلیه می‌شود. درصورتی که دستگاه ساکشن در حین عمل خراب شود و روش سنتی استفاده شود (استفاده از سرنگ برای جذب چربی)، ممکن است کمی مایع به جای چربی هم جذب شود. این مایع ممکن است یا از خون باشد که طبیعی است یا ممکن است مایع اضافی دیگری باشد. درصورتی که… ادامه‌مطلب

هدی
هدی
پاسخ به  دکتر پیمان برومند
مرداد 20, 1402 1:38 ق.ظ

اگه گن بعداز ساکشن فقط ۴ روز ببندیم چه اتفاقی می۴ته

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  هدی
آذر 1, 1402 10:17 ب.ظ

سلام
بهتره توصیه های پزشک رو جدی بگیرید تا خطر عفونت و کبودی و تورم رو کاهش بدین.

هستی
هستی
پاسخ به  هدی
بهمن 10, 1402 7:38 ق.ظ

۴ روز؟؟؟؟خسته نباشی واقعا

Leile
Leile
پاسخ به  صبا نظری
مهر 28, 1402 4:36 ق.ظ

سلام آقای دکتر من پنج روزعمل غبغب انجام دادم خداروشکر همه چیزخوبه فقط میخواستم سوال کنم چ مدت روی کمرفقط خوابید؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  Leile
آبان 1, 1402 2:28 ب.ظ

سلام. بهتره تا یک هفته به حالت طاق باز بخوابید

آوا راد
آوا راد
مرداد 14, 1402 3:35 ب.ظ

سلام و وقت بخیر جناب دکتر برومند گرامی. شوهر من بعد از ساکشن غبغب که حدوداً یکماه ازش میگذره توی برخی از ناحیه های گلوش که غبغب بود،ریش هاش ریخته و اون قسمت ریش ها دیگه در نمیاد.مثه ریزش سکه ای. لطف میکنید بفرمایید این مورد موقت هست یا دایمی؟و چه راهکاری پیشنهاد میدید برای حل این موضوع. ممنون میشم پاسخ بدید.شما بهترینید دکتر.

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  آوا راد
آذر 1, 1402 10:45 ب.ظ

سلام
در مورد این موضوع میتونید با پزشک معالج مشورت کنید. ممکن است ریزش مو باشه و یا به کل ریشه موها در این بخش ها از بین رفته باشه.

گودرزی
گودرزی
مهر 2, 1402 2:30 ب.ظ

سلام دکتر من حدود ۸ ماه پیش غبغبم را برداشتم ولی حلا صورتم چسبنگی پیدا کرد چکار باید کنم سمت چپم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  گودرزی
آذر 3, 1402 3:39 ق.ظ

سلام
برای نظر تخصصی و ویزیت دقیق به مطب مراجعه کنید.

سید مجتبی
سید مجتبی
مهر 16, 1402 4:06 ب.ظ

سلام خسته نباشید من دیشب ساکشن غبعب انجام دادم چهل و یک سالمه درهمون ساعات اولییه کجی لبم بر طرف شد و فردا صبح که گن را باز کردم عبغبم تغییر کرده بود و نسبت به قبل یعنی در روز اول کمی بهتر شده آیا در طول دوره نقاهت بهتر میشود مرتب هم گن را تقریبا سفت میبندم فقط موقع حمام در میارم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  سید مجتبی
آذر 3, 1402 0:53 ق.ظ

سلام
بله بعد از حدود 2 الی 4 هفته نتیجه نهایی رو می تونید به خوبی مشاهده کنید.

سید مجتبی
سید مجتبی
آبان 7, 1402 7:50 ب.ظ

سلام دکتر جان چرا بیست روز بعد از لیپوساکشن ساکشن غبعب تا زمانی گن بسته است نتیجه عمل خوبه و صاف ولی وقتی مثلا شب تو خواب متوجه میشی که گن در اومده بعد میری تو آینه ببندی میبینی ورمها زده بیرون حدودا تو سه ساعت انگاری که دوباره غبغب برگشته…ولی باز مجددا که گن را بستی دوباره صاف و خوب میشه این طبیعیه ..ممنونم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  سید مجتبی
آذر 3, 1402 1:06 ق.ظ

سلام
این مورد طبیعی بوده و بهتره برای دیدن نتیجه نهایی دو الی 4 ماه صبر کنید. هنگام خواب هم سرتون رو بالا نگهدارید.

مهتاب
مهتاب
آذر 1, 1402 10:30 ق.ظ

قیمت رفع غبغب با جراحی چقدر هست ؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  مهتاب
آذر 3, 1402 1:07 ق.ظ

سلام
برای دریافت قیمت با مطب تماس بگیرید.