وقتی در ایران از جراحی زیبایی سخن گفته می‌شود احتمالاً اولین چیزی که به ذهن می‌آید عمل بینی است. جراحی بینی یا رینوپلاستی (rhinoplasty) یک عمل زیبایی رایج در ایران است که سالانه ده‌ها هزار نفر آن را انجام می‌دهند. احتمالاً شما نیز در بین دوستان یا خویشاوندان خود کسی را می‌شناسید که بینی خود را عمل کرده است. اگر شما هم قصد انجام عمل جراحی بینی را دارید و درحال کسب اطلاعات درباره آن هستید این مطلب را تا پایان بخوانید.

جراحی بینی با دکتر برومند

چرا مردم بینی خود را عمل می‌کنند؟

رینوپلاستی به دو دلیل اصلی انجام می‌شود. دلیل اول برای برطرف کردن یک مشکل پزشکی در بینی است که عملکرد بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ برای مثال شکستگی بعد از یک تصادف، پولیپ بینی یا انحراف بینی که باعث ایجاد اختلال در تنفس فرد می‌شود. دلیل دوم که مهم‌ترین دلیل متقاضیان عمل بینی در ایران است تمایل افراد برای تغییر ظاهر بینی خود است. این افراد، که عموماً از قشر جوان هستند، از ظاهر بینی خود کم و بیش ناراضی‌اند و می‌خواهند با تغییر در شکل و اندازه آن ظاهر آن را به شکل دلخواه درآورند.
اما چرا مردم این‌قدر به ظاهر بینی خود اهمیت می‌دهند؟ دلیل آن تا حدودی واضح است. بینی نقش مهمی در ظاهر صورت دارد و هرگونه نقص یا عدم تقارن ظاهری آن می‌تواند باعث برهم خوردن ترکیب اجزای صورت و دیده نشدن زیبایی‌های دیگر اجزای صورت شود. شاید داشتن یک بینی طبیعی زیبا به اندازه داشتن چشم‌ها یا لب‌های زیبا به چشم نیاید اما یک بینی نامتقارن و بدفرم خیلی زود توجه هر کسی را به خود جلب می‌کند و کل زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع به ویژه در خانم‌ها می‌تواند باعث کاهش اعتماد به نفس و افسردگی شود.

کسانی که عمل بینی انجام می‌دهند معمولاً یک یا چند مورد از مشکلات زیر را دارند:

مشکلات عملکردی بینی:

  1. انحراف تیغه بینی
  2. شکستگی بینی

مشکلات ظاهری:

  1. عدم تقارن بینی با دیگر اجزای صورت از نظر اندازه (معمولاً بزرگ بودن)
  2. قوز بینی
  3. پهن بودن پره‌های بینی
  4. افتادگی نوک بینی
  5. گرد بودن نوک بینی
  6. نامتقارن بودن سوراخ‌‌های بینی

همه این مشکلات با جراحی بینی قابل حل است و جراح بینی با تکنیک‌های مختلف می‌تواند این نواقص را برطرف ‌کند. در ادامه این مقاله به عمل زیبایی بینی خواهیم پرداخت.

آیا عمل بینی برای همه افراد مناسب است؟

به طور کلی کسانی که شرایط زیر را دارند می‌توانند کاندید مناسبی برای عمل زیبایی بینی باشند:

• رشد صورت کامل شده باشد؛ که این در دختران حدود 16 سالگی و در پسران 18 سالگی اتفاق می‌افتد.
• برخورداری از سلامت جسمی کافی و نداشتن بیماری زمینه‌ای خاصی که خطر جراحی را افزایش دهد
• سیگاری نبودن و عدم مصرف زیاد مشروبات الکلی یا داشتن امکان ترک سیگار و الکل برای حداقل 1 ماه؛ سیگار کشیدن و مصرف الکل باعث کند شدن سرعت بهبودی پس از جراحی می‌شود.
• ناراضی بودن از ظاهر بینی خود به مدت طولانی
• نداشتن انتظارات غیرواقع‌گرایانه از نتیجه عمل
• آگاه بودن از عوارض و خطرات احتمالی عمل جراحی

البته بهترین راه برای این‌که بدانید آیا رینوپلاستی برای شما مناسب است یا خیر این است که از یک جراح بینی قابل اعتماد مشاوره تخصصی بگیرید. برای گرفتن مشاوره رایگان عمل بینی از دکتر پیمان برومند همین الان از طریق منوی «مشاوره رایگان» در بالای همین صفحه درخواست خود را مطرح کنید. همچنین برای گرفتن نوبت و مشاوره اولیه حضوری با دکتر برومند نیز می‌توانید با شماره 02188652561 تماس حاصل فرمایید و یا از طریق شماره واتس‌اپ 09351894646 عکس خود را ارسال کنید از قیمت و جزییات عمل با توجه به نوع بینی خود مطلع شوید.

چگونه جراح بینی مناسب را انتخاب کنیم؟

یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان جراحی بینی انتخاب جراح است. با توجه به تاثیر غیرقابل انکار دانش و مهارت جراح در نتیجه عمل می‌توان گفت که انتخاب جراح بینی مناسب نیمی از موفقیت است. یک جراح بینی خوب دارای ویژگی‌های زیر است:

  • ایجاد ارتباط صمیمی با بیمار و گوش دادن به دغدغه‌ها و خواسته‌های او
  • ارائه توضیحات کامل و شفاف به بیمار درباره همه جنبه‌های عمل بینی از جمله نوع عمل، نتیجه عمل، عوارض احتمالی، بایدها و نبایدهای دوره نقاهت و…
  • در نظر گرفتن سلیقه و خواسته‌های بیمار
  • داشتن حس زیبایی‌شناسی و درنظر گرفتن تناسب بینی با اجرا و آناتومی صورت
  • داشتن تکنیک‌های متنوع برای جراحی انواع بینی‌ها
  • در اولویت قرار دادن سلامتی و رضایت بیمار به جای منافع مالی
  • داشتن بورد تخصصی جراحی گوش و حلق و بینی یا جراحی پلاستیک

همچنین صحبت با افرادی که قبلا با یک جراح خاص بینی خود را جراحی کردند می‌تواند بسیار کمک کند. استفاده از تجربیات دوستان و آشنایان یکی از راه‌های پیدا کردن یک جراح بینی خوب است. علاوه بر آن، دیدن تصاویر قبل و بعد جراحی بینی هر دکتر می‌تواند در گرفتن تصمیم درست برای انتخاب جراح به شما کمک زیادی کند. شما با دیدن عکس‌های قبل و بعد می‌توانید نتیجه جراحی انواع بینی‌ها با جراحان مختلف را ببینید و با هم مقایسه کنید. همچنین می‌توانید نتیجه عمل بینی‌های مشابه بینی خود را ببینید و با نتیجه عمل همین نوع بینی با دیگر جراحان مقایسه کنید. این نکته از آن‌جایی اهمیت دارد که هر جراح ممکن است در جراحی یک نوع بینی خاص تبحر بیشتری داشته باشد، برای مثال در جراحی بینی استخوانی یا جراحی بینی گوشتی. بنابراین برای یافتن بهترین جراح بینی در تهران برای شرایط شما لازم است فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید.

آمادگی قبل از عمل بینی

در جلسه یا جلسات مشاوره قبل از جراحی بینی پزشک شما توضیحات لازم را به شما ارائه می‌کند. لازم است حتما سوابق پزشکی، بیماری‌ها و داروهای مصرفی احتمالی، و بیماری‌های ارثی اعضای خانواده را صادقانه با پزشک در میان بگذارید. ممکن است پزشک از شما بخواهد چند هفته قبل از عمل مصرف برخی داروهای خاص مانند آسپرین و داروهای ضدالتهاب دیگر را متوقف کنید یا آنها را با داروهای دیگر جایگزین کنید. درصورتی که مکمل‌های گیاهی یا ویتامین نیز مصرف می‌کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید چراکه ممکن است برخی از آنها باعث افزایش خطر خونریزی در حین عمل شوند.

همچنین پزشک درباره عادات و سبک زندگی از شما سوالاتی می‌پرسد. اگر سیگاری هستید لازم است 2 تا 4 هفته قبل از عمل بینی سیگار را ترک کنید (یا اگر سیگاری نیستید در معرض دود سیگار قرار نگیرید). این به آن دلیل است که مواد موجود در دخانیات باعث اختلال در خون‌رسانی به محل جراحی می‌شوند و باعث می‌شوند فرایند بهبود زخم بعد از جراحی طولانی و احتمال بروز عوارض بیشتر شود.

استرس قبل از جراحی بینی

آمادگی روحی قبل از عمل بینی نیز بسیار مهم است. بسیاری از بیماران چند روز قبل از عمل دچار استرس و اضطراب می‌شوند که تا حدودی طبیعی است. بیشتر این استرس ناشی از ترس از جراحی و بیهوشی است. برای کاهش استرس قبل از عمل بینی می‌توانید با پزشک خود صحبت کنید. همچنین می‌توانید با انجام برخی فعالیت‌های خاص مانند یوگا، مدیتیشن و … استرس خود را کاهش دهید و خود را از لحاظ روحی برای جراحی آماده کنبد.

عمل بینی چگونه انجام می‌شود؟

عمل بینی یک جراحی سرپایی است، به این معنی که بیمار همان روز عمل و چند ساعت پس از آن می‌تواند به خانه برگردد. ممکن است در موارد خاص شرایط بیمار طوری باشد که لازم باشد یک شب در بیمارستان بستری شود اما در غالب موارد نیازی به بستری وجود ندارد. یک جراحی رینوپلاستی معمولاً بین تا 1 تا 3 ساعت طول می‌کشد. در این مدت بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار دارد و چیزی را حس نمی‌کند.

انواع جراحی بینی

از نظر تکنیک جراحی دو نوع عمل بینی وجود دارد: عمل بینی باز و عمل بینی بسته. این دو روش هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و ممکن است برای افراد مختلف یکی از آنها مناسب‌تر باشد.

جراحی بینی به روش باز

عمل بینی به روش باز رایج‌ترین روش جراحی بینی است که در آن جراح با ایجاد یک برش خارجی روی کلوملای بینی (تیغه جداکننده سوراخ‌های بینی) و بالا بردن پوست بینی به ساختار داخلی بینی دسترسی پیدا می‌کند و اصلاحات لازم را انجام می‌دهد. مزیت اصلی جراحی بینی باز این است که جراح به راحتی به قسمت‌های مختلف بینی دسترسی دارد و می‌تواند به راحتی تغییرات لازم را ایجاد کند.
معایب این روش طولانی‌تر بودن دوره بهبودی و باقی ماندن اسکار (جای برش) است. البته اسکار پس از مدتی تا حدود زیادی محو می‌شود و با توجه به محل آن فقط زمانی که فرد سر خود را بالا می‌گیرد ممکن است پیدا باشد.

عمل بینی باز برای کسانی مناسب است که نیاز به تغییرات زیاد در شکل بینی خود دارند. همچنین باتوجه به این‌که این روش پیچیدگی کمتری دارد تعداد جراحانی که در این روش تبحر بیشتری دارند بیشتر است.

جراحی بینی به روش بسته

در عمل بینی بسته جراح برش خارجی روی بینی ایجاد نمی‌کند و همه برش‌ها در داخل بینی ایجاد می‌شوند. به همین دلیل پس از جراحی هیچ‌گونه جای زخم باقی نمی‌ماند. مزیت اصلی عمل بینی به روش بسته کم‌تهاجمی‌تر بودن عمل و درنتیجه بهبودی سریع‌تر پس از جراحی است. عیب بزرگ روش جراحی بسته این است که جراح قدرت مانور زیادی ندارد و نمی‌تواند تغییرات زیادی روی بینی ایجاد کند. روش بسته برای کسانی مناسب است که قصد دارند یک تغییر کوچک در بینی خود ایجاد کنند و خیلی زود به زندگی عادی برگردند.

جراحی بینی گوشتی و استخوانی

از لحاظ جراحی بینی، بینی‌ها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند: بینی استخوانی و بینی گوشتی. بینی‌های استخوانی و گوشتی از جنبه‌های مختلف تفاوت‌های زیادی با هم دارند و درنتیجه عمل جراحی روی آنها نیز متفاوت است. فاکتور اصلی متمایزکننده بینی گوشتی از استخوانی ضخامت پوست آن است. بینی‌های گوشتی دارای پوست ضخیم هستند اما بینی‌های استخوانی پوست نازک یا متوسط دارند.
پوست نازک بینی‌های استخوانی جزئیات ساختار بینی را بیشتر نشان می‌‌دهد اما در بینی‌های گوشتی پوست ضخیم آنها باعث می‌شود جزئیات خیلی معلوم نباشد. بنابراین در عمل جراحی بینی استخوانی کوچکترین تغییر در غضروف‌های بینی به راحتی خود را نشان می‌‌دهد. همچنین به دلیل نبود چربی زیاد زیر پوست در بینی‌های استخوانی تورم بعد از عمل کمتر است.

هرچند بینی‌های استخوانی معمولاً دارای غضروف‌های قوی‌تری نسبت به بینی‌های گوشتی هستند اما این همیشه صدق نمی‌کند و ممکن است یک بینی گوشتی دارای غضروف‌های قوی باشد اما به دلیل پوست ضخیم و چرب جزو بینی‌های گوشتی حساب شود. برای عمل جراحی بینی گوشتی می‌توان با کم کردن عرض پره‌های بینی و اصلاح نوک بینی به نتایج خوبی دست یافت.
ممکن است به دلیل سنگین بودن پوست بینی و غضروف ضعیف بعد از عمل بینی گوشتی نوک بینی دچار افتادگی شود که می‌توان با تکنیک پیوند غضروف و تقویت اسکلت بینی از این مشکل جلوگیری کرد. در این روش مقداری بافت غضروفی از جای دیگر بدن خود بیمار (مانند گوش یا دنده) برداشته می‌شود و در نوک بینی پیوند می‌شود.

انواع مدل‌های عمل بینی

  • عمل جراحی بینی فانتزی (عروسکی)
  • عمل جراحی بینی طبیعی
  • جراحی بینی نیمه ‌فانتزی

در ایران مدل جراحی بینی یکی از چیزهایی‌ است که اهمیت زیادی دارد. منظور از مدل جراحی بینی شکل کلی بینی پس از جراحی است که به سلیقه و خواسته بیمار مربوط است. به طور کلی سه نوع مدل عمل بینی وجود دارد: مدل فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی.

عمل جراحی بینی فانتزی (عروسکی)

در عمل بینی عروسکی یا فانتزی بینی تا حد زیادی کوچک می‌شود و زاویه نوک بینی یا لب‌ها زیاد می‌شود یا در اصطلاح عامیانه بینی سربالا می‌شود. همچنین با دادن یک قوس زیاد به پل بینی از نمای نیمرخ بینی به شکل سرسره درمی‌آید که به همین دلیل به آن بینی سرسره‌ای نیز می‌گویند. این مدل بیشتر مورد پسند خانم‌های جوان و مناسب صورت‌های کوچک است.

جراحی بینی فانتزی برای همه مناسب نیست و ممکن است با کوچک کردن بیش از حد بینی تقارن و هماهنگی صورت به هم بخورد و صورت زشت شود. همچنین اگر بینی غضروف‌های ضعیفی داشته باشد ممکن است ایجاد قوس روی پل بینی باعث ایجاد مشکلات تنفسی شود. توصیه می‌شود قبل از تصمیم به انجام عمل بینی فانتزی با کسانی که تجربه این عمل را داشته‌اند مشورت کنید و همچنین به توصیه‌های کارشناسانه پزشک خود گوش کنید.

عمل جراحی بینی طبیعی

در عمل بینی طبیعی بینی خیلی کوچک نمی‌شود، زاویه نوک آن خیلی زیاد نیست و پل بینی صاف است و هیچ قوسی ندارد. مدل بینی طبیعی برای همه افراد و جنسیت‌ها مناسب است و پس از جراحی و رفع بدفرمی‌های بینی ممکن است تشخیص این‌که فرد بینی خود را عمل کرده برای افراد دیگر مشکل باشد. همچنین این مدل بهترین مدل برای کسانی است که بینی گوشتی دارند.

جراحی بینی نیمه ‌فانتزی

مدل نیمه‌ فانتزی جراحی بینی چیزی بین مدل فانتزی و طبیعی است یعنی بینی کمتر از مدل فانتزی کوچک می‌شود و قوس و زاویه نوک بینی نیز کمتر است. این مدل نیز برای خانم‌های جوان و برخی از آقایان مناسب است اما باز هم باید قبل از انجام آن از نظر تناسب آن با آناتومی صورت بررسی شود.

شما می‌توانید انواع تصاویر نمونه کار جراحی بینی با نتایج طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی که توسط دکتر برومند انجام شده است را از طریق لینک‌های زیر مشاهده کنید:

تصاویر قبل و بعد از عمل بینی (مدیکال فوتوگرافی)
تصاویر قبل و بعد از عمل بینی (بلافاصله بعد از عمل)

تصاویر بعد از عمل بینی (عکس‌های ارسالی بیماران)

عوارض جراحی بینی

هر عمل جراحی زیبایی به طور بالقوه یک سری عوارض و اثرات جانبی دارد و جراحی زیبایی بینی نیز از این قاعده مستثنی نیست. احتمال بروز عوارض در عمل بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله وضعیت سلامت بیمار، سیگاری بودن بیمار و رعایت نکردن توصیه‌های پزشکی بعد از جراحی. اما در صورتی که بیمار از نظر وضعیت جسمانی مشکلی نداشته باشد و به توصیه‌های پزشک خود قبل و بعد از جراحی عمل کند احتمال ایجاد عوارض بعد از عمل بینی بسیار اندک خواهد بود.

درهرحال، عوارض جراحی بینی به دو دسته تقسیم می‌شود: عوارض عمومی که در هر نوع عمل جراحی ممکن است ایجاد شوند و عوارض مختص به جراحی بینی. عوارض عمومی رینوپلاستی شامل خونریزی، عفونت، درد، تورم، کبودی، جمع شدن خون زیر پوست (هماتوم) و حساسیت به داروی بی‌حسی است. عوارض اختصاص عمل بینی شامل کرختی صورت، اسکار، مشکل تنفس، به هم خورن تقارن بینی، سوراخ شدن تیغه بینی و احتمال نیاز به عمل جراحی ثانویه است.

برخی از این عوارض مانند درد، تورم و کبودی در همه موارد اتفاق می‌افتند و کاملاً طبیعی هستند. در بیشتر موارد عوارض جراحی بینی موقتی هستند و پس از مدتی خود‌به‌خود از بین می‌روند. در صورت ادامه‌دار شدن آنها لازم است حتماً به پزشک خود مراجعه کنید.

دوره نقاهت پس از جراحی بینی

دوره نقاهت و ریکاوری پس از عمل بینی یک مرحله حساس و تاثیرگذار در روند بهبودی بیمار است. جراح پس از اتمام جراحی بینی را پانسمان می‌کند و اسپلینت بینی (آتل بینی) داخل یا روی بینی قرار می‌دهد. اسپلینت بینی کمک می‌کند بینی شکل جدید خود را حفظ کند و قبل از بهبودی کامل غضروف‌های دستکاری شده و تیغه بینی جا‌بجا نشوند. اسپلینت بینی 7-5 روز پس از جراحی برداشته می‌شود.

پس از جراحی بینی شما به مدت چند ساعت در اتاق ریکاوری تحت مراقبت باقی می‌مانید و پس از آن اگر شرایط مناسب بود مرخص می‌شوید. قبل از مرخص شدن تیم جراحی دستورالعمل‌‌های لازم برای مراقبت از خود را برای شما توضیح می‌دهند و ممکن است برای کاهش درد پزشک برای شما داروهای مسکن تجویر کند.

برای کاهش خونریزی و ورم اطراف بینی لازم است هنگام خوابیدن سر خود را کمی بالاتر از حد معمول قرار دهید. برای این‌ کار می‌توانید از چند بالش استفاده کنید. معمولاً در روزهای ابتدایی بیمار احساس گرفتکی بینی می‌کند که این به دلیل تورم و وجود تامپون بینی برای جلوگیری از خونریزی است. معمولاً در جراحی بینی از نخ‌های بخیه قابل جذب استفاده می‌شود که نیاز به کشیدن ندارند.
در چند روز ابتدایی ممکن است کمی خونریزی و ترشخ مایع زرد رنگ وجود داشته باشد. به همین دلیل لازم است گاز استریل در جلوی بینی باقی بماند تا ترشحات را جذب کنید. پزشک نحوه تعویض گاز استریل و نحوه چسب زدن بینی در منزل را به شما آموزش می‌دهد.

کارهایی که نباید بعد از عمل بینی انجام داد

برای تسریع در روند بهبودی بعد از جراحی بینی لازم است بعضی از فعالیت‌ها را برای مدتی متوقف کنید. بیمار باید برای چند هفته پس از عمل بینی از فعالیت‌‌های زیر پرهیز کند:

• فعالیت‌های بدنی پرفشار
• دویدن
• شنا
• فین کردن بینی
• جویدن زیاد
• خندیدن و صحبت‌ کردن زیاد یا دیگر حرکات صورت که باعث حرکت زیاد عضلات صورت می‌شوند
• پوشیدن لباس‌های بدون دکمه که برای پوشیدن باید سر را از آنها عبور داد (مانند لباس یخه اسکی)
• عینک زدن
• مسواک زدن با فشار
• قرار گرفتن در معرض نور خورشید؛ پوست صورت پس از جراحی بینی بسیار حساس است و نور زیاد خورشید می‌تواند باعث تغییر رنگ و آسیب به پوست اطراف بینی شود.

فالوآپ

فالوآپ یا ویزیت دکتر پس از درمان برای اطمینان از درستی روند بهبودی بسیار مهم است. اولین جلسه فالوآپ پس از جراحی بینی 5 تا 7 روز پس از عمل خواهد بود که در آن جراح اسپلینت بینی را خارج و پاتسمان را تعویض می‌کند. فالوآپ‌های بعدی در صورت نیاز می‌تواند برای روزهای دیگر هماهنگ شود.

هزینه عمل بینی

هزینه جراحی بینی شامل دستمزد جراح، دستمزد تیم بیهوشی، هزینه اتاق عمل، هزینه وسایل مصرفی و داروها و … است. هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد. میزان تجربه و تبحر پزشک، شهر محل جراحی، نوع بینی و پیچیدگی عمل، خواسته‌های بیمار، خدمات جانبی و هزینه‌های جانبی بیمارستان از جمله مواردی است که می‌تواند در هزینه نهایی عمل جراحی بینی تاثیر داشته باشند. برای مثال هزینه عمل بینی در تهران با یک جراح معروف بسیار بیشتر از هزینه جراحی بینی در یک شهر کوچک و با یک جراح کمتر شناخته شده است جراحی بینی ارزان در شهرهای کوچک معمولاً به دلیل هزینه پایین بیمارستان و جراح‌‌های تازه‌کار است. یا این‌که هزینه جراحی بینی گوشتی و هزینه جراحی ترمیمی بینی معمولاً به دلیل پیچیدگی بیشتر بالاتر است.

با همه این اوصاف هزینه عمل بینی پس از جلسه مشاوره مشخص می‌شود. برای گرفتن مشاوره رایگان و حدود قیمت جراحی بینی با دکتر پیمان برومند می‌توانید سوال خود را از قسمت «مشاوره رایگان» در بالای همین صفحه مطرح کنید.

اشتراک
آگاهی
guest
36 سوال خود را از دکتر برومند اینجا بپرسید:
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
abcd0300
abcd0300
مهر 27, 1399 11:06 ق.ظ

عاشقتم آقای برومند کارتون حرف نداره دو ماه میشه پیشتون عمل کردم خدا خیرتون بده خیلی راضی هستم خیلی مهربون هستید خداییش خیلی هزینه کم نسبت به قشنگی کارتون میگیرید تا حالا ده نفر از دوستانم پیش شما عمل کردن همه راضی هستیم از کارتون موفق باشید استاد

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  abcd0300
فروردین 6, 1402 11:43 ق.ظ

سلام آقای دکتر عمل بینی برای اون کس ای ک فکشون جلو خوبه میشه یا ن؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  فاطمه
آذر 3, 1402 1:22 ق.ظ

سلام
برای نظر تخصصی و بررسی شکل ظاهری بینی بعد از عمل بهتره به مطب مراجعه کنید.

zahra
zahra
آبان 12, 1399 5:01 ب.ظ

آقای دکتر اگه بخوام 17 سالگی عمل بینی کنم مشکلی پیش میاد؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  zahra
آبان 12, 1399 10:05 ب.ظ

برای خانم‌ها مشکلی پیش نمیاد

zahra.brzn3
zahra.brzn3
آبان 6, 1399 5:52 ب.ظ

بعد از عمل بینی آیا میشه دوش گرفت؟ یکی دو روز بعدش

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  zahra.brzn3
آبان 6, 1399 11:55 ب.ظ

بله بعد از عمل بینی می‌توانید دوش بگیرید اما به صورتتان آب نخورد.

آوینا
آوینا
شهریور 23, 1399 6:06 ب.ظ

بعد از عمل بینی ویزیت رایگانه؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  آوینا
شهریور 23, 1399 10:12 ب.ظ

بله ویزیت بعد از عمل جراحی بینی رایگان است.

miss bary
miss bary
شهریور 8, 1399 7:06 ب.ظ

دکتر من پشت لبم بلنده.اصلا عمل بینی در این صورت خوب در میاد؟

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  miss bary
شهریور 8, 1399 10:09 ب.ظ

می‌توانید همزمان با عمل بینی عمل لیفت سانترال لب هم انجام بدهید تا فاصله میان لب و بینی کاهش پیدا کند.

بهاره
بهاره
دی 4, 1399 11:08 ب.ظ

سلام اقای دکتر
ببخشید هزینه ترمیم چقدر است ممنون میشم حدودا بهم بگید

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  بهاره
دی 5, 1399 11:51 ب.ظ

سلام. ترمیم باید از نزديک معاينه بشید تا بشه قیمت داد. میتونید عکستون به شماره واتس اپ بفرستید

الهام
الهام
دی 28, 1399 10:47 ق.ظ

سلام خسته نباشید اقای دکتر میخواستم هزینه عمل بدونم خیلی میخوام شما بینی منو عمل کنیداز گرگان میخوام بیام گالریتونو دیدم پسندیدم

الهام
میشه راهنمایی کنید ممنون

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  الهام
آذر 29, 1399 10:58 ق.ظ

سلام. برای اطلاع از قیمت با شماره تماس 09351894646 در ارتباط باشید.

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  الهام
مرداد 14, 1401 10:03 ب.ظ

سلام ،شرمنده برای بار دوم ممکن هست عمل کنیم؟

الهام
الهام
مهر 18, 1400 11:58 ق.ظ

سلام آقای دکتر میشه لطف کنید بگید عمل بینی حالا چند قیمت هس ممنون میشم

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  الهام
آبان 16, 1400 5:05 ب.ظ

سلام. لطفا از طریق واتس اپ در ارتباط باشید

لیلاحسنی
لیلاحسنی
آبان 17, 1401 8:13 ب.ظ

سلام اقای دکتر هزینه بینی استخونی چقدر میشه

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  لیلاحسنی
آبان 22, 1401 2:58 ب.ظ

سلام. لطفا جهت دریافت هزینه جراحی از طریق واتس اپ و یا شماره تماس مطب در ارتباط باشید

مریم
مریم
آذر 8, 1401 6:58 ب.ظ

سلام آقای دکتر ۲سال از عمل بینیم گذشته هنوز ورم داره میشه کورتون تزریق کرد

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  مریم
آذر 15, 1401 2:52 ب.ظ

سلام. معمولا تزریق کورتون تا 1 سال بعد از جراحی زیبایی بینی تاثیر گذار است و بعد از اون تاثیر چندانی ندارد. در هر صورت باید ابتدا معاینه شوید تا در صورت وجود تورم کورتون تزریق شود. به پزشک خود مراجعه کنید

ساناز
ساناز
آذر 8, 1401 7:01 ب.ظ

سلام دکتر وقت بخیر
میخواستم بدونم چند وقت بعد از عمل رینوپلاسی میتونم خط خندمو ژل تزریق کنم ؟؟؟ الان ۵ هفته است از جراحیم گذشته

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  ساناز
آذر 15, 1401 2:51 ب.ظ

سلام. شما یک ماه بعد از جراحی بینی میتونید برای تزریق ژل اقدام کنید

الهام
الهام
آذر 9, 1401 9:38 ق.ظ

ببخش خواستم بگم من دو ماهو نیمه تقریبا دماغمو عمل کردم و قرص اشتها اور میل میکنم مشکلی پیش نمیاد

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  الهام
آذر 15, 1401 2:50 ب.ظ

سلام. خیر مانعی نداره

مینا
مینا
آذر 21, 1401 0:23 ق.ظ

سلام آقای دکتر میتونم عکس از بینی ام بفرستم بگید بعد عمل چطور میشه؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  مینا
آذر 24, 1401 1:21 ب.ظ

سلام. بله عکس بینی خودتون رو ارسال کنید

نسیم
نسیم
دی 20, 1401 9:42 ب.ظ

سلام آقای دکترعکس بینیموبفرستم واتساپ بهم میگین بهدعمل چجوری میشه؟بعداینک بینی گوشتی دارم باغضروف ضعیف نوک بینیمم پهنه بینیم قبلاضربه خورده کجم هست چ مدلی میشه عمل کردبااین حالت

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  نسیم
آذر 1, 1402 7:30 ب.ظ

سلام
بله عکس بینی خودتون رو در واتساپ ارسال کنید تا در خصوص موارد تخصصی تر صحبت بشه.

ناهید دهقان نسب
ناهید دهقان نسب
اسفند 10, 1401 2:30 ق.ظ

سلام میتونم عکس از بینیم بگیرم بفرستم قیمت عمل بینی رو بگین

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  ناهید دهقان نسب
آذر 1, 1402 8:48 ب.ظ

سلام
بله عکس را به واتساپ یا اینستاگرام ارسال کنید.

ناهید دهقان نسب
ناهید دهقان نسب
اسفند 10, 1401 2:33 ق.ظ

من انحراف بینی هم دارمیعنی وقتی عصبی یا گریه می کنم راح تنفسیم گرفته میشه باید خودم رو اروم کنم تا بتونم نفس بکشم

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  ناهید دهقان نسب
آذر 1, 1402 8:49 ب.ظ

سلام
انحراف بینی با جراحی قابل حل است.

سحر
سحر
آذر 9, 1402 10:20 ق.ظ

سلام وقت بخیر
برای گرفتن مشاوره حضوری چطوری باید اقدام کنم
برای بار دوم میخوام جراحی ترمیمی انجام بدم

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سحر
آذر 12, 1402 12:30 ب.ظ

سلام. از طریق سایت میتونید نوبت بگیرید