سانترال لب چیست؟ آشنایی با مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

زیبایی ظاهری یکی از عوامل مهم برای اعتمادبه‌نفس افراد محسوب می‌شود که قطعا زیبایی چهره تاثیر بسیار زیادی روی آن دارد. این روزها بسیاری از افراد به دنبال انجام عمل‌های جراحی زیبایی برای دستیابی به یک نتیجه ایده‌آل‌اند. به‌هرحال، عمل‌های زیبایی متعددی که روی چهره انجام می‌شوند، هم می‌توانند عوارض زیادی را به دنبال داشته باشند و هم برخی از این عمل‌ها، دارای تاثیر دائمی نیستند و کارایی مطلوبی ندارند. عمل سانترال لب یکی از انواع عمل‌های زیبایی است که به‌واسطه ایجاد حجم بیشتر در لب‌ها، می‌تواند چهره را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهد.

با کمک عمل سانترال یا لیفت لب، می‌توان ناهنجاری‌هایی که روی لب‌ها ایجاد شده است را بهبود بخشید. این عمل جراحی با اهداف مختلفی انجام می‌شود و این موضوع ایجاب می‌کند که افراد قبل از انجام آن، در مورد جزئیات این عمل جراحی، مزایا، عوارض و … اطلاعات کسب کنند. به همین خاطر، در ادامه این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این تکنیک جراحی و هرآن‌چه که باید در مورد آن بدانید، آشنا کنیم.

سانترال لب چیست؟ آشنایی با مزایا، عوارض، ماندگاری و هزینه

چرا نیاز به انجام عمل جراحی لیفت لب داریم؟

لیفت لب یک عمل جراحی برای زیباتر کردن لب‌هاست که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. سادگی در روش انجام، هزینه‌ مناسب و موارد مختلف دیگر، همگی می‌توانند از مزایای لیفت لب محسوب شوند. در هر صورت شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا باید لیفت لب را انجام دهیم و اصلا هدف از این عمل جراحی چیست؟ با ما همراه باشید تا به چند مورد از اهداف اصلی این عمل اشاره کنیم.

·رفع پیری صورت

یکی از اهداف اصلی برای انجام لیفت لب، برطرف کردن پیری صورت است. همانطور که می‌دانید در اثر افزایش سن، افتادگی پوست و دیگر اجزای صورت برای بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد. این موضوع می‌تواند مشکلات ظاهری زیادی را از قبیل افتادگی لب‌ها، نازک‌تر شدن آن‌ها و … به دنبال داشته باشد. در این زمان کشیدن پوست، یکی از بهترین تکنیک‌ها برای حفظ زیبایی چهره است.

لیفت لب نیز با هدف رفع پیری پوست و کشیدن پوست بالای لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، افرادی که به دلیل پیری پوست از نازک شدن لب‌های خود شکایت دارند، می‌توانند از تکنیک لیفت سانترال لب استفاده کنند.

·حجیم‌تر کردن لب‌ها

اگرچه یکی از مهم‌ترین اهداف انجام لیفت لب، برطرف‌ کردن پیری چهره و پوست است، اما گاهی می‌توان بر اساس نیاز و در صورتی که خود فرد تقاضا دارد، این عمل جراحی را روی افراد جوان که دچار افتادگی پوست نشده‌اند نیز انجام داد. گاهی افراد به‌صورت طبیعی دارای لب‌های کوچکی‌ هستند که برایشان خوشایند نیست و می‌تواند اعتماد‌به‌نفس آن‌ها را پایین بیاورد. با کمک تکنیک لیفت لب، می‌توان لب‌ها را حجیم‌تر و زیباتر جلوه داد. حجیم‌تر کردن لب‌ها، باید به‌صورت اصولی و با کمک تکنیک‌های رایج انجام شود. البته میزان لیفت لب بر اساس نظر فرد و پزشک می‌تواند متفاوت باشد.

·ایجاد تناسب بیشتر میان اجزای صورت

گاهی به دلایل مختلفی تناسب خوبی میان اجزای صورت وجود ندارد؛ به‌طور مثال، فاصله میان لب‌ها و بینی بسیار بیشتر از فاصله معمولی است. قطعا این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی چهره افراد بگذارد؛ اما با کمک تکنیک لیفت لب، می‌توان این مشکل را برطرف کرد و تناسب بهتری را میان اجزای مختلف صورت ایجاد نمود.

جراحی لیفت لب چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد جراحی سانترال لب صحبت کنیم، بد نیست که در مورد جراحی لیفت لب توضیحی بدهیم. به‌طورکلی، همانطور که از نام این تکنیک زیبایی مشخص است، این تکنیک برای بالا  کشیدن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جراحی لیفت لب می‌تواند با بی‌حسی موضعی و با روش‌های مختلفی انجام شود. البته در صورتی که بیمار استرس شدیدی داشته باشد، بسته به تشخیص پزشک می‌توان از تکنیک بیهوشی عمومی برای این جراحی استفاده کرد. در این جراحی یک سری برش‌هایی در بخش‌های مختلفی از پوست بالای لب و زیر بینی زده می‌شود و پوست اضافی برداشته می‌شود. به این ترتیب، لب‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند و ظاهر بهتری پیدا می‌کنند.

عمل لیفت لب باید به‌صورت تخصصی و توسط پزشک انجام شود. در این عمل، پزشک فاصله بین لب و دیگر اجزای صورت ازجمله بینی را اندازه‌گیری می‌کند. سپس، بر اساس ‌اندازه‌های به‌دست‌آمده، میزان برشی که باید بر روی پوست ایجاد کند را اندازه‌گیری می‌کند.

سانترال چیست و چه تفاوتی با لیفت لب دارد؟

لیفت لب یک تکنیک جراحی است که برای بزرگ‌تر نشان دادن لب و کاهش فاصله میان لب و بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک با روش‌های مختلفی قابل انجام است و این موضوع می‌تواند دست بیماران را برای انتخاب بهترین روش باز بگذارد.

لیفت سانترال لب، یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که برای لیفت و کشیدن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از نام آن مشخص است، در این تکنیک لب‌ها از مرکز خودشان به سمت بالا هدایت می‌شوند. به همین خاطر، با کمک سانترال لب می‌توان لب‌ها را برجسته‌تر کرد. این روش، می‌تواند با بیهوشی موضعی انجام شود و مانند دیگر روش‌های رایج لیفت لب، عوارض بسیار کمی‌ دارد. افرادی که به دنبال برجسته‌تر کردن ظاهر لب‌های خودشان‌اند، می‌توانند از این تکنیک جراحی استفاده کنند.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که سانترال لب چه تفاوتی با لیفت لب دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این روش جراحی، در واقع یکی از انواع روش‌های جراحی لیفت لب است که انتخاب آن بسته به نظر پزشک یا خود فرد انجام می‌شود.

مزایای انجام جراحی سانترال (لیفت لب)

حال که با جراحی سانترال یا همان لیفت لب آشنا شدید، لازم است در مورد مزایای این روش جراحی نیز بدانید. به‌طورکلی، زیبایی، مهم‌ترین نتیجه این عمل جراحی است که قطعا شما را برای انجام آن وسوسه می‌کند؛ اما شاید روش‌های مختلف دیگری نیز برای انجام لیفت و بزرگ‌تر کردن لب‌ها وجود داشته باشد؛ مانند تزریق ژل و فیلر در لب‌ها که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند؛ اما آن‌چه بدیهی است این است که در سانترال لب‌ها، علاوه بر اینکه نتیجه آن دائمی است، می‌توان شاهد زیبایی فوق‌العاده لب‌ها بود.

·حفظ زیبایی و تناسب میان اجزای چهره

یکی از مهم‌ترین مزایای انجام لیفت سانترال این است که می‌تواند باعث ایجاد تناسب میان اجزای مختلف چهره شود. فاصله لب تا بینی یکی از مهم‌ترین فواصلی است که در چهره وجود دارد و می‌تواند باعث ایجاد زیبایی در چهره شود؛ اما اگر این فاصله بیش از حد زیاد باشد، نه‌تنها زیبایی چهره را مختل می‌کند، بلکه می‌تواند باعث ایجاد عدم تناسب در اجزای صورت نیز شود. با کمک عمل سانترال لب، لب‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند و فاصله بین آن‌ها با بینی متعادل خواهد شد.

·دیده شدن دندان‌ها در هنگام خندین و حرف زدن

گاهی به دلیل فاصله زیادی که بین لب و بینی وجود دارد، دندان‌های بالایی فرد هنگام حرف زدن و خندیدن دیده نمی‌شوند؛ درحالی‌که یکی از زیبایی‌های اصلی چهره، همین دندان‌ها هستند. می‌توان با کمک انجام عمل جراحی سانترال لب، فاصله بین لب و بینی را افزایش داد تا دندان‌های بالایی نیز هنگام حرف زدن و خندیدن، دیده شوند.

·برجسته شدن لب‌ها به صورت طبیعی

شاید بتوان از روش‌های مختلفی برای برجسته‌تر کردن لب‌ها استفاده کرد؛ اما می‌توان گفت که تقریبا هیچ‌کدام از این روش‌ها به‌اندازه لیفت لب، نمی‌توانند ظاهر لب‌ها را طبیعی جلوه دهند. با کمک عمل جراحی سانترال لب، می‌توان لب بالایی را حجیم‌تر و پرتر نشان داد. این عمل جراحی باعث می‌شود تا لب‌ها ظاهر بزرگ‌تری داشته باشند و از حالت نازکی خارج شوند. به دلیل اینکه لب‌ها بخش اصلی از زیبایی ظاهری چهره را تشکیل می‌دهند، بزرگ‌تر و حجیم‌تر شدن آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی چهره بگذارد.

·حذف اسکار زیر بینی

شاید تا‌به‌حال برای شما هم پیش آمده که از نگاه کردن به اسکار زیر بینی خودتان احساس ناراحتی پیدا کرده باشید. اسکار در واقع یک بخش باقی‌مانده از زخم است که می‌تواند ظاهر پوست را متفاوت کند. با عمل جراحی سانترال لب، می‌توان بخشی از اسکاری که روی پوست تشکیل شده است را برداشت. البته انجام این کار بستگی به نظر پزشک، محل اسکار و شرایط آن دارد.

·رفع خطوط افقی بالای لب و جوان‌تر نشان دادن چهره

یکی دیگر از مزایای اصلی سانترال لب این است که می‌تواند چهره را جوان‌تر از حد معمول نشان دهد. با کمک این روش، دیگر چین و چروک‌های افقی بالای لب دیده نمی‌شوند. البته این در صورتی است که پزشک، تخصص کافی برای انجام این کار داشته باشد و بتواند با حذف این چین و چروک‌ها، ظاهر پوست را جوان‌تر کند.

آیا سانترال لب دائمی است؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد لیفت و سانترال لب پرسیده می‌شود، این است که آیا این روش دائمی است؟ یا اگر نیست چقدر ماندگاری دارد؟ همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، روش‌های مختلفی برای حجیم‌تر کردن لب‌ها وجود دارند که دائمی نیستند؛ به‌طور مثال، شما با تزریق ژل و فیلر می‌توانید لب‌های خود را حجیم‌تر، برجسته‌تر و جذاب‌تر نشان دهید؛ اما برای اینکه شکل لب‌ها حفظ شود، هر چند ماه یک‌بار نیاز به تزریق مجدد فیلر دارید که این موضوع قطعا برای شما مطلوب نخواهد بود.

سانترال لب که با برداشتن بخشی از پوست انجام می‌شود، یک راه‌حل دائمی برای بزرگ‌تر کردن لب‌هاست. با کمک این روش دیگر نیازی نیست که از فیلرها یا پرکننده‌های لب برای بزرگ‌تر کردن آن‌ها استفاده کنید. البته نباید از این موضوع هم غافل شویم که روند پیری و افتادگی پوست حتی پس از انجام سانترال لب نیز به‌طور طبیعی پیش می‌رود و بنابراین طبیعی است که پس از افزایش سن، به‌مرور پوست اطراف لب‌ها نیز افتاده شوند و شاید کمی از تاثیر سانترال لب کاهش پیدا کند؛ اما این موضوع، چیزی است که نمی‌توان از آن پیشگیری کرد و خواه یا ناخواه اتفاق می‌افتد.

 عوارض ناشی از انجام عمل جراحی سانترال لب

لیفت سانترال لب، یکی از روش‌های بسیار کم‌عارضه و ایمن برای بزرگ‌تر کردن و حجیم‌تر کردن لب‌هاست. عوارض این عمل جراحی بسیار محدود است و با انتخاب پزشک مناسب و مراجعه به بهترین و معتبرترین کلینیک زیبایی، به احتمال زیاد هیچ عارضه خاصی را در اثر انجام این عمل جراحی مشاهده نخواهید کرد.

البته پس از انجام عمل جراحی لیفت لب، وجود تورم و کبودی در محل جراحی طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست. بسته به شرایط افراد این کبودی و تورم ممکن است تا یک هفته باقی بماند؛ اما حتی برخی از افراد به دلیل شرایط بدنی که دارند، ممکن است بیشتر از یک هفته شاهد عوارض این عمل جراحی‌ باشند.

برای ترمیم زخم و بخیه‌ای که در زیر بینی و به‌صورت خیلی ریز زده شده است، باید صبورتر باشید؛ چراکه حدود 6 الی 12 ماه برای ترمیم زخم و بخیه زمان لازم است. البته می‌توان با کمک کرم‌های ترمیمی، آثار زخم و بخیه را تا حد زیادی کاهش داد و روند بهبود آن را سرعت بخشید.

برای انجام لیفت لب باید چه مراقبت‌هایی داشته باشیم؟

برای انجام هر عمل جراحی، حتی عمل‌های جراحی سرپایی، رعایت کردن یک سری نکات ضروری است؛ چرا که به‌هرحال، این عمل‌های جراحی به‌صورت تهاجمی‌انجام می‌شوند و می‌توانند باعث ایجاد زخم و نیاز به بخیه شوند. برای انجام عمل سانترال لب، نیاز به رعایت کردن یک‌سری نکات قبل و بعد از جراحی دارید. بنابراین، اگر کاندیدای انجام این عمل جراحی هستید، با ما همراه باشید تا با مراقبت‌های لازم قبل و بعد از این عمل آشنا شوید.

مراقبت‌های قبل از عمل

  • در صورتی که از هر داروی خاصی مانند داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است بسته به نظر پزشک، لازم باشد از چند روز یا چند هفته قبل از سانترال لب، مصرف آنها را قطع کنید.
  • در صورتی که دارای هر بیماری زمینه‌ای خاصی هستید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • در صورت داشتن سابقه ویروس تبخال، بهتر است با پزشک در این مورد صحبت کنید.
  • بهتر است که حدود یک هفته قبل از جراحی از سیگار و قلیان کشیدن خودداری کنید.
  • بهتر است حدود 48 ساعت قبل از لیفت لب، از مصرف الکل خودداری کنید.
  • در صورت صلاحدید پزشک 12 ساعت قبل از سانترال لب، از مصرف غذا و نوشیدنی پرهیز کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل

  • در 48 ساعت اولیه پس از جراحی، بهتر است که در خانه بمانید و به‌طور کامل استراحت کنید.
  • وجود تورم و کبودی در روزهای ابتدایی پس از انجام سانترال لب، طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.
  • در هنگام خوابیدن، چند پشتی زیر سر خودتان قرار دهید تا سرتان به سمت بالا بیاید و فشاری به لب‌های شما وارد نشود.
  • محل بخیه و زخم باید تمیز نگه داشته شود. استفاده از پماد آنتی بیوتیک هفته اول پس از جراحی، ضروری است.
  • تا یک هفته اول از صحبت کردن طولانی‌مدت و غذا خوردن زیاد (مخصوصا غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند) خودداری کنید.
  • انجام ورزش‌های سنگین و سبک تا 2 هفته پس از انجام جراحی، ممنوع است.
  • بهتر است که تا 3 هفته پس از عمل، از انجام کارهای سنگین و بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید.
  • تا ترمیم کامل زخم‌ها و بخیه‌ها، از وارد کردن فشار به لب‌ها خودداری کنید.
  • در صورت تجویز پزشک از بالم لب‌ مناسب برای حفظ سلامت لب‌ها استفاده کنید.
  • در صورت نیاز به مسواک زدن، مراقبت باشید تا فشاری به لب‌های شما وارد نشود.
  • تا زمان بهبودی کامل زخم‌ها و بخیه‌ها از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

هزینه انجام عمل جراحی لیفت لب چقدر است؟

حال که با عمل لیفت سانترال لب آشنا شدید، شاید برای شما این سوال مطرح شود که هزینه انجام این عمل جراحی چقدر است؟ به‌طورکلی، هر عمل زیبایی با هزینه‌های جانبی مختلفی همراه است و این موضوع باعث متفاوت شدن هزینه انجام سانترال لب نیز می‌شود. بسته به شرایط چهره و میزان تغییرات مورد نیاز، دستمزد جراح و نیز کلینیکی که انتخاب کرده‌اید، هزینه‌های انجام عمل جراحی لیفت لب متفاوت خواهد بود.

همچنین، به غیر از اینکه باید یک هزینه اصلی برای انجام لیفت لب‌ها بپردازید، نیاز به پرداخت هزینه‌های جانبی مانند انجام آزمایشات قبل از عمل و خرید داروها برای پس از انجام عمل سانترال لب، دارید. بدیهی است که قیمت هر یک از هزینه‌های اصلی و جانبی بسته به شرایط، موقعیت جغرافیایی و زمان انجام لیفت لب متفاوت خواهد بود.

بنابراین، برای اطلاع دقیق از قیمت عمل لیفت سانترال لب، باید ابتدا پزشک و کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس از کلینیک اقدام به استعلام قیمت کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هرچند ممکن است هزینه انجام این عمل نسبت به روش‌های دیگر بیشتر باشد، اما به مزیت‌هایی که دارد می‌ارزد، مخصوصا اینکه لیفت لب یک روش دائمی برای زیباتر کردن لب‌هاست که یک بار برای همیشه انجام می‌شود و طبیعتا در طولانی‌مدت نسبت به روش‌های موقتی دیگر که دائما نیاز به تجدید دارند، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

اهمیت مراجعه به بهترین پزشک برای انجام عمل جراحی سانترال لب

شاید در ابتدای امر تصور شود که سانترال لب یک روش جراحی بدون عارضه و ساده است که هر پزشکی می‌تواند آن را انجام دهد؛ اما واقعیت این است که حتی این عمل سرپایی هم که در مجموع 30 الی 45 دقیقه زمان افراد را می‌گیرد، می‌تواند یک‌سری عوارض به دنبال داشته باشد؛ به‌خصوص اگر افراد به پزشک متخصص یا کلینیک معتبری مراجعه نکنند.

متاسفانه، مراجعه به پزشک غیرحاذق یا انجام عمل در مراکز غیرتخصصی یا کلینیک‌های غیرمعتبر، می‌تواند باعث عوارضی مثل عفونت در لب‌ها و آب آوردن آن‌ها شود. بنابراین، بسیار مهم است که جراحی سانترال لب به‌صورت اصولی، توسط پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام شود تا در نهایت نتیجه مطلوبی از این تکنیک زیبایی لب‌ها بگیریم و درگیر عوارض ناخوشایند آن نشویم.

دکتر پیمان برومند متخصص گوش و حلق و بینی؛ انجام عمل سانترال لب به بهترین شکل

همانطور که اشاره شد، مراجعه به یک پزشک حاذق برای انجام سانترال لب اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، توصیه می‌شود که قبل از انتخاب پزشک و مرکز زیبایی، درباره سوابق کاری پزشک مورد نظر خود تحقیق کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

دکتر پیمان برومند متخصص گوش و حلق و بینی یکی از بهترین پزشکان در زمینه انجام عمل سانترال لب است. در صورت نیاز به انجام این عمل جراحی، می‌توانید به دکتر برومند مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم برای این عمل جراحی، با دقت بیشتری انجام شوند.‌ اندازه‌گیری فاصله بین بینی و لب، برآورد نتیجه تخمینی و موضوعات مختلف دیگر توسط دکتر برومند به شما عزیزان توضیح داده می‌شوند. در نهایت می‌توانید بر اساس اهداف خودتان، بهترین زمان را برای انجام لیفت و سانترال لب انتخاب کنید.

فقط کافیست یک بار نزد دکتر برومند ویزیت شوید تا بررسی‌های اولیه انجام شده و توصیه‌های لازم به شما ارائه شود.

سوالات متداول

  • آیا سانترال لب باعث برجسته‌تر شدن لب‌های پایینی نیز می‌شود؟

خیر. سانترال لب با کشیدن پوست لب بالایی، باعث برجسته‌تر شدن لب‌های بالایی می‌شود و تاثیر چندانی روی لب‌های پایینی ندارد.

  • عمل سانترال لب چقدر طول می‌کشد؟

حداقل 30 دقیقه زمان برای انجام این عمل جراحی لازم است که بسته به شرایط عمل، ممکن است افزایش هم پیدا کند.

  • آیا می‌توانم پس از انجام عمل سرکار بروم؟

در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید؛ اما معمولا توصیه می‌شود که حداقل 2 روز پس از سانترال لب مرخصی بگیرید.

  • خونریزی سانترال لب چقدر است؟

برای انجام سانترال لب، یک برش بسیار کوچک زیر بینی زده می‌شود؛ بنابراین خونریزی زیادی ندارد و می‌توان به‌راحتی آن را کنترل کرد.

سخن پایانی

عمل سانترال لب، یکی از عمل‌های جراحی بسیار کم‌عارضه است که می‌تواند برای تغییر شکل لب‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که در این مطلب اشاره شد، این عمل برای رفع فاصله زیاد بین لب‌ها و بینی و افزایش حجم لب‌ها انجام می‌شود و به همین خاطر، می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری چهره داشته باشد. با انتخاب بهترین پزشک برای انجام این عمل جراحی، می‌توانید با خیال راحت انجام آن را به پزشک بسپارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه خود را ببینید. البته فراموش نکنید که لیفت لب با یک سری عوارض موقتی نیز همراه است. بنابراین، باید برای دیدن نتیجه نهایی صبور باشید

چرا نیاز به انجام عمل جراحی لیفت لب داریم؟

لیفت لب یک عمل جراحی برای زیباتر کردن لب‌هاست که این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. سادگی در روش انجام، هزینه‌ مناسب و موارد مختلف دیگر، همگی می‌توانند از مزایای لیفت لب محسوب شوند. در هر صورت شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا باید لیفت لب را انجام دهیم و اصلا هدف از این عمل جراحی چیست؟ با ما همراه باشید تا به چند مورد از اهداف اصلی این عمل اشاره کنیم.

چرا نیاز به انجام عمل جراحی لیفت لب داریم؟

·رفع پیری صورت

یکی از اهداف اصلی برای انجام لیفت لب، برطرف کردن پیری صورت است. همانطور که می‌دانید در اثر افزایش سن، افتادگی پوست و دیگر اجزای صورت برای بسیاری از افراد اتفاق می‌افتد. این موضوع می‌تواند مشکلات ظاهری زیادی را از قبیل افتادگی لب‌ها، نازک‌تر شدن آن‌ها و … به دنبال داشته باشد. در این زمان کشیدن پوست، یکی از بهترین تکنیک‌ها برای حفظ زیبایی چهره است.

لیفت لب نیز با هدف رفع پیری پوست و کشیدن پوست بالای لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین، افرادی که به دلیل پیری پوست از نازک شدن لب‌های خود شکایت دارند، می‌توانند از تکنیک لیفت سانترال لب استفاده کنند.

·حجیم‌تر کردن لب‌ها

اگرچه یکی از مهم‌ترین اهداف انجام لیفت لب، برطرف‌ کردن پیری چهره و پوست است، اما گاهی می‌توان بر اساس نیاز و در صورتی که خود فرد تقاضا دارد، این عمل جراحی را روی افراد جوان که دچار افتادگی پوست نشده‌اند نیز انجام داد. گاهی افراد به‌صورت طبیعی دارای لب‌های کوچکی‌ هستند که برایشان خوشایند نیست و می‌تواند اعتماد‌به‌نفس آن‌ها را پایین بیاورد. با کمک تکنیک لیفت لب، می‌توان لب‌ها را حجیم‌تر و زیباتر جلوه داد. حجیم‌تر کردن لب‌ها، باید به‌صورت اصولی و با کمک تکنیک‌های رایج انجام شود. البته میزان لیفت لب بر اساس نظر فرد و پزشک می‌تواند متفاوت باشد.

·ایجاد تناسب بیشتر میان اجزای صورت

گاهی به دلایل مختلفی تناسب خوبی میان اجزای صورت وجود ندارد؛ به‌طور مثال، فاصله میان لب‌ها و بینی بسیار بیشتر از فاصله معمولی است. قطعا این موضوع می‌تواند تاثیر منفی روی چهره افراد بگذارد؛ اما با کمک تکنیک لیفت لب، می‌توان این مشکل را برطرف کرد و تناسب بهتری را میان اجزای مختلف صورت ایجاد نمود.

جراحی لیفت لب چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد جراحی سانترال لب صحبت کنیم، بد نیست که در مورد جراحی لیفت لب توضیحی بدهیم. به‌طورکلی، همانطور که از نام این تکنیک زیبایی مشخص است، این تکنیک برای بالا  کشیدن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جراحی لیفت لب می‌تواند با بی‌حسی موضعی و با روش‌های مختلفی انجام شود. البته در صورتی که بیمار استرس شدیدی داشته باشد، بسته به تشخیص پزشک می‌توان از تکنیک بیهوشی عمومی برای این جراحی استفاده کرد. در این جراحی یک سری برش‌هایی در بخش‌های مختلفی از پوست بالای لب و زیر بینی زده می‌شود و پوست اضافی برداشته می‌شود. به این ترتیب، لب‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند و ظاهر بهتری پیدا می‌کنند.

عمل لیفت لب باید به‌صورت تخصصی و توسط پزشک انجام شود. در این عمل، پزشک فاصله بین لب و دیگر اجزای صورت ازجمله بینی را اندازه‌گیری می‌کند. سپس، بر اساس ‌اندازه‌های به‌دست‌آمده، میزان برشی که باید بر روی پوست ایجاد کند را اندازه‌گیری می‌کند.

سانترال چیست و چه تفاوتی با لیفت لب دارد؟

لیفت لب یک تکنیک جراحی است که برای بزرگ‌تر نشان دادن لب و کاهش فاصله میان لب و بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک با روش‌های مختلفی قابل انجام است و این موضوع می‌تواند دست بیماران را برای انتخاب بهترین روش باز بگذارد.

لیفت سانترال لب، یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که برای لیفت و کشیدن لب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از نام آن مشخص است، در این تکنیک لب‌ها از مرکز خودشان به سمت بالا هدایت می‌شوند. به همین خاطر، با کمک سانترال لب می‌توان لب‌ها را برجسته‌تر کرد. این روش، می‌تواند با بیهوشی موضعی انجام شود و مانند دیگر روش‌های رایج لیفت لب، عوارض بسیار کمی‌ دارد. افرادی که به دنبال برجسته‌تر کردن ظاهر لب‌های خودشان‌اند، می‌توانند از این تکنیک جراحی استفاده کنند.

شاید این سوال برای شما مطرح شود که سانترال لب چه تفاوتی با لیفت لب دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این روش جراحی، در واقع یکی از انواع روش‌های جراحی لیفت لب است که انتخاب آن بسته به نظر پزشک یا خود فرد انجام می‌شود.

مزایای انجام جراحی سانترال (لیفت لب)

حال که با جراحی سانترال یا همان لیفت لب آشنا شدید، لازم است در مورد مزایای این روش جراحی نیز بدانید. به‌طورکلی، زیبایی، مهم‌ترین نتیجه این عمل جراحی است که قطعا شما را برای انجام آن وسوسه می‌کند؛ اما شاید روش‌های مختلف دیگری نیز برای انجام لیفت و بزرگ‌تر کردن لب‌ها وجود داشته باشد؛ مانند تزریق ژل و فیلر در لب‌ها که هر کدام مزایای خاص خودشان را دارند؛ اما آن‌چه بدیهی است این است که در سانترال لب‌ها، علاوه بر اینکه نتیجه آن دائمی است، می‌توان شاهد زیبایی فوق‌العاده لب‌ها بود.

·حفظ زیبایی و تناسب میان اجزای چهره

یکی از مهم‌ترین مزایای انجام لیفت سانترال این است که می‌تواند باعث ایجاد تناسب میان اجزای مختلف چهره شود. فاصله لب تا بینی یکی از مهم‌ترین فواصلی است که در چهره وجود دارد و می‌تواند باعث ایجاد زیبایی در چهره شود؛ اما اگر این فاصله بیش از حد زیاد باشد، نه‌تنها زیبایی چهره را مختل می‌کند، بلکه می‌تواند باعث ایجاد عدم تناسب در اجزای صورت نیز شود. با کمک عمل سانترال لب، لب‌ها به سمت بالا کشیده می‌شوند و فاصله بین آن‌ها با بینی متعادل خواهد شد.

·دیده شدن دندان‌ها در هنگام خندین و حرف زدن

گاهی به دلیل فاصله زیادی که بین لب و بینی وجود دارد، دندان‌های بالایی فرد هنگام حرف زدن و خندیدن دیده نمی‌شوند؛ درحالی‌که یکی از زیبایی‌های اصلی چهره، همین دندان‌ها هستند. می‌توان با کمک انجام عمل جراحی سانترال لب، فاصله بین لب و بینی را افزایش داد تا دندان‌های بالایی نیز هنگام حرف زدن و خندیدن، دیده شوند.

·برجسته شدن لب‌ها به صورت طبیعی

شاید بتوان از روش‌های مختلفی برای برجسته‌تر کردن لب‌ها استفاده کرد؛ اما می‌توان گفت که تقریبا هیچ‌کدام از این روش‌ها به‌اندازه لیفت لب، نمی‌توانند ظاهر لب‌ها را طبیعی جلوه دهند. با کمک عمل جراحی سانترال لب، می‌توان لب بالایی را حجیم‌تر و پرتر نشان داد. این عمل جراحی باعث می‌شود تا لب‌ها ظاهر بزرگ‌تری داشته باشند و از حالت نازکی خارج شوند. به دلیل اینکه لب‌ها بخش اصلی از زیبایی ظاهری چهره را تشکیل می‌دهند، بزرگ‌تر و حجیم‌تر شدن آن‌ها می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی چهره بگذارد.

·حذف اسکار زیر بینی

شاید تا‌به‌حال برای شما هم پیش آمده که از نگاه کردن به اسکار زیر بینی خودتان احساس ناراحتی پیدا کرده باشید. اسکار در واقع یک بخش باقی‌مانده از زخم است که می‌تواند ظاهر پوست را متفاوت کند. با عمل جراحی سانترال لب، می‌توان بخشی از اسکاری که روی پوست تشکیل شده است را برداشت. البته انجام این کار بستگی به نظر پزشک، محل اسکار و شرایط آن دارد.

·رفع خطوط افقی بالای لب و جوان‌تر نشان دادن چهره

یکی دیگر از مزایای اصلی سانترال لب این است که می‌تواند چهره را جوان‌تر از حد معمول نشان دهد. با کمک این روش، دیگر چین و چروک‌های افقی بالای لب دیده نمی‌شوند. البته این در صورتی است که پزشک، تخصص کافی برای انجام این کار داشته باشد و بتواند با حذف این چین و چروک‌ها، ظاهر پوست را جوان‌تر کند.

آیا سانترال لب دائمی است؟

یکی از سوالات رایجی که در مورد لیفت و سانترال لب پرسیده می‌شود، این است که آیا این روش دائمی است؟ یا اگر نیست چقدر ماندگاری دارد؟ همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، روش‌های مختلفی برای حجیم‌تر کردن لب‌ها وجود دارند که دائمی نیستند؛ به‌طور مثال، شما با تزریق ژل و فیلر می‌توانید لب‌های خود را حجیم‌تر، برجسته‌تر و جذاب‌تر نشان دهید؛ اما برای اینکه شکل لب‌ها حفظ شود، هر چند ماه یک‌بار نیاز به تزریق مجدد فیلر دارید که این موضوع قطعا برای شما مطلوب نخواهد بود.

سانترال لب که با برداشتن بخشی از پوست انجام می‌شود، یک راه‌حل دائمی برای بزرگ‌تر کردن لب‌هاست. با کمک این روش دیگر نیازی نیست که از فیلرها یا پرکننده‌های لب برای بزرگ‌تر کردن آن‌ها استفاده کنید. البته نباید از این موضوع هم غافل شویم که روند پیری و افتادگی پوست حتی پس از انجام سانترال لب نیز به‌طور طبیعی پیش می‌رود و بنابراین طبیعی است که پس از افزایش سن، به‌مرور پوست اطراف لب‌ها نیز افتاده شوند و شاید کمی از تاثیر سانترال لب کاهش پیدا کند؛ اما این موضوع، چیزی است که نمی‌توان از آن پیشگیری کرد و خواه یا ناخواه اتفاق می‌افتد.

عوارض ناشی از انجام عمل جراحی سانترال لب

لیفت سانترال لب، یکی از روش‌های بسیار کم‌عارضه و ایمن برای بزرگ‌تر کردن و حجیم‌تر کردن لب‌هاست. عوارض این عمل جراحی بسیار محدود است و با انتخاب پزشک مناسب و مراجعه به بهترین و معتبرترین کلینیک زیبایی، به احتمال زیاد هیچ عارضه خاصی را در اثر انجام این عمل جراحی مشاهده نخواهید کرد.

البته پس از انجام عمل جراحی لیفت لب، وجود تورم و کبودی در محل جراحی طبیعی است و نیازی به نگرانی نیست. بسته به شرایط افراد این کبودی و تورم ممکن است تا یک هفته باقی بماند؛ اما حتی برخی از افراد به دلیل شرایط بدنی که دارند، ممکن است بیشتر از یک هفته شاهد عوارض این عمل جراحی‌ باشند.

برای ترمیم زخم و بخیه‌ای که در زیر بینی و به‌صورت خیلی ریز زده شده است، باید صبورتر باشید؛ چراکه حدود 6 الی 12 ماه برای ترمیم زخم و بخیه زمان لازم است. البته می‌توان با کمک کرم‌های ترمیمی، آثار زخم و بخیه را تا حد زیادی کاهش داد و روند بهبود آن را سرعت بخشید.

برای انجام لیفت لب باید چه مراقبت‌هایی داشته باشیم؟

برای انجام هر عمل جراحی، حتی عمل‌های جراحی سرپایی، رعایت کردن یک سری نکات ضروری است؛ چرا که به‌هرحال، این عمل‌های جراحی به‌صورت تهاجمی‌انجام می‌شوند و می‌توانند باعث ایجاد زخم و نیاز به بخیه شوند. برای انجام عمل سانترال لب، نیاز به رعایت کردن یک‌سری نکات قبل و بعد از جراحی دارید. بنابراین، اگر کاندیدای انجام این عمل جراحی هستید، با ما همراه باشید تا با مراقبت‌های لازم قبل و بعد از این عمل آشنا شوید.

مراقبت‌های قبل از عمل

  • در صورتی که از هر داروی خاصی مانند داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، باید این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید. ممکن است بسته به نظر پزشک، لازم باشد از چند روز یا چند هفته قبل از سانترال لب، مصرف آنها را قطع کنید.
  • در صورتی که دارای هر بیماری زمینه‌ای خاصی هستید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  • در صورت داشتن سابقه ویروس تبخال، بهتر است با پزشک در این مورد صحبت کنید.
  • بهتر است که حدود یک هفته قبل از جراحی از سیگار و قلیان کشیدن خودداری کنید.
  • بهتر است حدود 48 ساعت قبل از لیفت لب، از مصرف الکل خودداری کنید.
  • در صورت صلاحدید پزشک 12 ساعت قبل از سانترال لب، از مصرف غذا و نوشیدنی پرهیز کنید.

مراقبت‌های بعد از عمل

  • در 48 ساعت اولیه پس از جراحی، بهتر است که در خانه بمانید و به‌طور کامل استراحت کنید.
  • وجود تورم و کبودی در روزهای ابتدایی پس از انجام سانترال لب، طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد.
  • در هنگام خوابیدن، چند پشتی زیر سر خودتان قرار دهید تا سرتان به سمت بالا بیاید و فشاری به لب‌های شما وارد نشود.
  • محل بخیه و زخم باید تمیز نگه داشته شود. استفاده از پماد آنتی بیوتیک هفته اول پس از جراحی، ضروری است.
  • تا یک هفته اول از صحبت کردن طولانی‌مدت و غذا خوردن زیاد (مخصوصا غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند) خودداری کنید.
  • انجام ورزش‌های سنگین و سبک تا 2 هفته پس از انجام جراحی، ممنوع است.
  • بهتر است که تا 3 هفته پس از عمل، از انجام کارهای سنگین و بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید.
  • تا ترمیم کامل زخم‌ها و بخیه‌ها، از وارد کردن فشار به لب‌ها خودداری کنید.
  • در صورت تجویز پزشک از بالم لب‌ مناسب برای حفظ سلامت لب‌ها استفاده کنید.
  • در صورت نیاز به مسواک زدن، مراقبت باشید تا فشاری به لب‌های شما وارد نشود.
  • تا زمان بهبودی کامل زخم‌ها و بخیه‌ها از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.

هزینه انجام عمل جراحی لیفت لب چقدر است؟

حال که با عمل لیفت سانترال لب آشنا شدید، شاید برای شما این سوال مطرح شود که هزینه انجام این عمل جراحی چقدر است؟ به‌طورکلی، هر عمل زیبایی با هزینه‌های جانبی مختلفی همراه است و این موضوع باعث متفاوت شدن هزینه انجام سانترال لب نیز می‌شود. بسته به شرایط چهره و میزان تغییرات مورد نیاز، دستمزد جراح و نیز کلینیکی که انتخاب کرده‌اید، هزینه‌های انجام عمل جراحی لیفت لب متفاوت خواهد بود.

همچنین، به غیر از اینکه باید یک هزینه اصلی برای انجام لیفت لب‌ها بپردازید، نیاز به پرداخت هزینه‌های جانبی مانند انجام آزمایشات قبل از عمل و خرید داروها برای پس از انجام عمل سانترال لب، دارید. بدیهی است که قیمت هر یک از هزینه‌های اصلی و جانبی بسته به شرایط، موقعیت جغرافیایی و زمان انجام لیفت لب متفاوت خواهد بود.

بنابراین، برای اطلاع دقیق از قیمت عمل لیفت سانترال لب، باید ابتدا پزشک و کلینیک مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس از کلینیک اقدام به استعلام قیمت کنید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که هرچند ممکن است هزینه انجام این عمل نسبت به روش‌های دیگر بیشتر باشد، اما به مزیت‌هایی که دارد می‌ارزد، مخصوصا اینکه لیفت لب یک روش دائمی برای زیباتر کردن لب‌هاست که یک بار برای همیشه انجام می‌شود و طبیعتا در طولانی‌مدت نسبت به روش‌های موقتی دیگر که دائما نیاز به تجدید دارند، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

اهمیت مراجعه به بهترین پزشک برای انجام عمل جراحی سانترال لب

شاید در ابتدای امر تصور شود که سانترال لب یک روش جراحی بدون عارضه و ساده است که هر پزشکی می‌تواند آن را انجام دهد؛ اما واقعیت این است که حتی این عمل سرپایی هم که در مجموع 30 الی 45 دقیقه زمان افراد را می‌گیرد، می‌تواند یک‌سری عوارض به دنبال داشته باشد؛ به‌خصوص اگر افراد به پزشک متخصص یا کلینیک معتبری مراجعه نکنند.

متاسفانه، مراجعه به پزشک غیرحاذق یا انجام عمل در مراکز غیرتخصصی یا کلینیک‌های غیرمعتبر، می‌تواند باعث عوارضی مثل عفونت در لب‌ها و آب آوردن آن‌ها شود. بنابراین، بسیار مهم است که جراحی سانترال لب به‌صورت اصولی، توسط پزشک متخصص و در یک کلینیک معتبر انجام شود تا در نهایت نتیجه مطلوبی از این تکنیک زیبایی لب‌ها بگیریم و درگیر عوارض ناخوشایند آن نشویم.

دکتر پیمان برومند متخصص گوش و حلق و بینی؛ انجام عمل سانترال لب به بهترین شکل

همانطور که اشاره شد، مراجعه به یک پزشک حاذق برای انجام سانترال لب اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین خاطر، توصیه می‌شود که قبل از انتخاب پزشک و مرکز زیبایی، درباره سوابق کاری پزشک مورد نظر خود تحقیق کنید و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

دکتر پیمان برومند متخصص گوش و حلق و بینی یکی از بهترین پزشکان در زمینه انجام عمل سانترال لب است. در صورت نیاز به انجام این عمل جراحی، می‌توانید به دکتر برومند مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم برای این عمل جراحی، با دقت بیشتری انجام شوند.‌ اندازه‌گیری فاصله بین بینی و لب، برآورد نتیجه تخمینی و موضوعات مختلف دیگر توسط دکتر برومند به شما عزیزان توضیح داده می‌شوند. در نهایت می‌توانید بر اساس اهداف خودتان، بهترین زمان را برای انجام لیفت و سانترال لب انتخاب کنید.

فقط کافیست یک بار نزد دکتر برومند ویزیت شوید تا بررسی‌های اولیه انجام شده و توصیه‌های لازم به شما ارائه شود.

  • آیا سانترال لب باعث برجسته‌تر شدن لب‌های پایینی نیز می‌شود؟

خیر. سانترال لب با کشیدن پوست لب بالایی، باعث برجسته‌تر شدن لب‌های بالایی می‌شود و تاثیر چندانی روی لب‌های پایینی ندارد.

  • عمل سانترال لب چقدر طول می‌کشد؟

حداقل 30 دقیقه زمان برای انجام این عمل جراحی لازم است که بسته به شرایط عمل، ممکن است افزایش هم پیدا کند.

  • آیا می‌توانم پس از انجام عمل سرکار بروم؟

در این مورد باید با پزشک خود مشورت کنید؛ اما معمولا توصیه می‌شود که حداقل 2 روز پس از سانترال لب مرخصی بگیرید.

  • خونریزی سانترال لب چقدر است؟

برای انجام سانترال لب، یک برش بسیار کوچک زیر بینی زده می‌شود؛ بنابراین خونریزی زیادی ندارد و می‌توان به‌راحتی آن را کنترل کرد.

عمل سانترال لب، یکی از عمل‌های جراحی بسیار کم‌عارضه است که می‌تواند برای تغییر شکل لب‌ها مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که در این مطلب اشاره شد، این عمل برای رفع فاصله زیاد بین لب‌ها و بینی و افزایش حجم لب‌ها انجام می‌شود و به همین خاطر، می‌تواند تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری چهره داشته باشد. با انتخاب بهترین پزشک برای انجام این عمل جراحی، می‌توانید با خیال راحت انجام آن را به پزشک بسپارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه خود را ببینید. البته فراموش نکنید که لیفت لب با یک سری عوارض موقتی نیز همراه است. بنابراین، باید برای دیدن نتیجه نهایی صبور باشید.

اشتراک
آگاهی
guest
7 سوال خود را از دکتر برومند اینجا بپرسید:
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
غزل
غزل
آذر 12, 1401 11:39 ب.ظ

سلام خسته نباشید آقای دکتر من قبلاً عمل لیفت لب انجام دادم از نتیجه کار جراحم راضی نبودم برای عمل دوم ترمیمی میتونم با شما انجام بدم؟

مرضیه
مرضیه
خرداد 31, 1402 3:31 ب.ظ

سلام آقای دکتر.یک ماه میشه لیفت سانترال لب انجام دادم وبرش از زیربینی بود هنوز بعد یک ماه لب و وزیر بینیم سفت وسر هست واحساس میکنم لب بابام کش نمیاد به سمت پایین در هنگام غذاخوردن و حرف زدن خیلی اذیت میشم این تا کی ادامه داره فاصله لب وبینم هم اندازه بود به دلیل باریکی لب بالام این کار رو انجام دادم

مینا
مینا
دی 17, 1402 10:25 ب.ظ

سلام. من فاصله لب و بینی ام اندازه است ولی لب بالام کمی نازکه و به سرم زده به جای ژل و فیلر از روش سانترال لب استفاده کنم. دوستانی که انجام دادند ممنون میشم لطف کنند و راهنماییم کنن که راضی بودند یا خیر. متشکرم

مرضیه
مرضیه
بهمن 14, 1402 10:48 ب.ظ

هزینه این عمل چقدره؟؟

شیما
شیما
بهمن 21, 1402 1:07 ب.ظ

سلام دکتر.من یک ماه از سانترالم گذشته و دهانم کامل رو هم نمیاد و دندان هایم معلومه.این حالت کی برطرف میشه؟