بلفاروپلاستی یا همان عمل جراحی پلک نه تنها این روزها دیگر کلمات ناآشنایی نیستند، بلکه برای غالب مردم و به‌خصوص خانم‌ها بسیار شناخته شده‌اند.
جالب است بدانید بعد از رینوپلاستی یا همان عمل زیبایی بینی، محبوب‌ترین و شایع‌ترین عمل زیبایی بلفاروپلاستی است. احتمالا شما هم کسی را در اطراف خود دارید که این عمل را انجام داده باشد. عموما کسانی که قصد این عمل را دارند، مدتی را به مطالعه در این باره می‌پردازند و دنیای اینترنت هم پر است از اطلاعات صحیح و غلط.

هدف این پست ارائه ی مطالب کامل و دست اولی در همین باره است. ما پاسخ بسیاری از سوالات شما را در این نوشتار در اختیارتان خواهیم گذاشت پس تا انتها همراه ما باشید.

افزایش سن اولین تاثیرش را در پلک ها و اطراف آنها می گذارد.

افزایش سن اولین تاثیرش را در پلک ها و اطراف آنها می گذارد

بلفارو پلاستی چیست؟ به چه فرایندی عمل جراحی زیبایی پلک می گویند؟

می توان جواب این سوال را در یک جمله بیان کرد.به هر گونه “عمل جراحی” که طی آن “جراح” با هر وسیله و با هر تکنیکی برشی در یکی از 4 پلک بیمار به قصد تغییر ظاهر آنها انجام دهد بلفاروپلاستی می گویند. حال جراح ممکن است جراح پلاستیک باشد یا جراح گوش و حلق و بینی یا جراح چشم، وسیله اش تیغ جراحی باشد یا لیزر یا دستگاه رادیو فرکوئنسی، عمل همراه با بیهوشی عمومی باشد و یا بی حسی موضعی، برش را از داخل بزند با از زیر مژه. تمام موارد ذکر شده مصداق بلفاروپلاستی هستند و یک نقطه مشترک دارند: هدف همگی زیبایی چشم ها و اطراف آن ها است.

چرا چشمان ما نیاز به بلفاروپلاستی پیدا می کنند؟ در واقع این عمل چه مشکلی را حل می کند؟

حقیقت این است که همه ی ما با افزایش سن تغییراتی در بدنمان شکل می گیرد که ضعف عضلات، شل شدگی و چین و چروک پوست جزئی از آنهاست. چین و چروک های اطراف چشم ویا پف کردن زیر آن و افتادگی پلک ها ، اگرافتادگی پلک مادر زادی نباشند، همه حاصل فرایند پیر شدن اند. با شل شدن پوست، چربی های زیر پوست جابجا می شوند و زیر پلک تحتانی (پایینی) جمع شده و ایجاد پف می کنند. پس یکی از اهداف بلفاروپلاستی خارج کردن این چربی هاست. از طرف دیگر پلک ها و منطقه اطرافشان بخاطر ظریف و نازک بودن، اولین نقطه در بدن برای چین و چروک هستند. پس هدف دیگر این عمل صاف کردن پوست این ناحیه از طریق بریدن پوست این قسمت، جدا سازی قسمتی از آن و به اصطلاح کشیدن پوستش می باشد. همچنین ممکن است به خاطر ضعف عضلات این قسمت، فرد دچار افتادگی پلک شود که در آن صورت با کشیدن پوست به سمت بالا مشکل حل می شود.

در مواردی پزشک برش را در قسمت داخلی پلک پایین می زند

در مواردی پزشک برش را در قسمت داخلی پلک پایین می زند

چه مواردی باید قبل از بلفاروپلاستی رعایت شود؟ چه کسانی گزینه های خوب جراحی پلک هستند؟

افرادی که:
1- دخانیات مصرف نکنند (مخصوصا قلیان) یا بتوانند 6 هفته بهیچ وجه مصرف نکنند. سیگار و قلیان هر دو باعث پایین آمدن کیفیت عمل و تاخیر بهبودی هستند.
2- آزمایشات مد نظر دکتر را انجام دهند (معمولا این آزمایشات درخواست می شود: آزمایش میدان دید، تست بینایی سنجی وسنجش مقدار ترشح اشک برای پیشگیری از ایجاد خشکی چشم).
3- بدانند که دقیقا چه می خواهند و چه چیزی امکان پذیر است. باید حتما ذهنیت و انتظارات خود را با جراح پلک در میان بگذارند.
4- داروهایی که برایشان تجویزشده را دقیقا طبق دستور، بصورت کامل و سر ساعت مشخص استفاده کنند.
5- رژیم غذایی را که دکتر توصیه می کند بطور کامل رعایت کنند.

پزشک چربی های زیر و اطراف پلک را برمیدارد

پزشک چربی های زیر و اطراف پلک را برمیدارد

هنگام عمل چه اتفاقی می افتد؟ بیهوشی کامل یا بی حسی موضعی؟

عمل جراحی بلفارو پلاستی عمل بسیار سنگینی نیست پس تا حد امکان جراح می کوشد تا از گزینه های دیگر استفاده کند.
چرا که بیهوشی عمومی هم در انجام و هم بعد از پایان عمل عوارض خود را ایجاد میکند. امروزه و با تکنیک های جدید، پزشک می تواند صورت و حتی قسمتی از صورت را بی حس کند که به همین دلیل آن را بی حسی موضعی می خوانند.
البته برای کودکان با اختلالات پلک مادر زادی و همچنین گروه های خاصی از بیماران همچنان از بیهوشی کامل استفاده می شود.
پس از این مرحله و بر اساس نوع اختلال (پف زیر چشم، چروکیدگی اطراف چشم، افتادگی پلک و غیره) جراح دست به کار می شود و پلک یا پلک های مشکل دار را برش میزند.
معمولا چربی های مهاجرت کرده از نواحی دیگر را که سبب پف چشم می شوند خارج می کند. در عموم موارد برش درست چسبیده به مژه پایین زده می شود اما در تکنیکی دیگر و در موارد مشخصی، جراح ماهر و کار کشته برش را از داخل میزند.
منظور از داخل قسمتی از پلک است که در تماس با چشم قرار می گیرد. بدین ترتیب دیگر نیازی به بخیه نیست اما توجه کنید که این روش محدودیت هایی هم با خودش دارد و برای همه مناسب نیست.
حتما در جلسه مشاوره رایگان پزشک را از تمایلتان به این روش آگاه سازید. در مورد پلک بالا داستان کمی متفاوت است.
اینجا جراح برش را از قسمت فوقانی (بالایی) میزند و از این طریق مقداری از پوست را برداشته و چربی هارا هم بیرون می میکشد.
بعد از این مراحل با بخیه هایی بسیار ریز و ظریف محل های برش را می بندند و بعد از یک عمل یک و نیم تا سه ساعته دوره نقاهت بیمار شروع می شود.

پزشک جای برش ها را بخیه می زند و 10 روز بعد آنها را می کشد

پزشک جای برش ها را بخیه می زند و 10 روز بعد آنها را می کشد

دوره نقاهت بلفاروپلاستی چه مدت طول می کشد و چطور میتوان آن را کوتاه تر کرد؟

بلفاروپلاستی با وجودی که عملی سرپایی است ولی نباید از راحتی نسبی این عمل به این نتیجه رسید که دوره نقاهت یا همان دوره مراقبت های بعد از عمل ساده و کم دامنه ای دارد، برعکس ! آنها بسیار مفصل و سخت و طولانی اند.
قطعا نتیجه ی نهایی برای افرادی که به خوبی و با دقت تک تک توصیه های پزشک را انجام می دهند با کسانی که این مراقبت ها را انجام نمی دهند تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت.

در جراحی هر دو پلک پزشک از سه جا پلک را برش می زند

در جراحی هر دو پلک پزشک از سه جا پلک را برش می زند

عوارض بلفاروپلاستی

جراحی پلک از جمله اعمال جراحی با احتمال موفقیت بسیار بالا و تقریبا بدون عارضه است ولی چند جمله در این باره سخن گفتن ضروری به نظر می رسد.
قبل از شروع صحبت در مورد عوارض و نکات مهم مراقبتی بهتر است بدانیم چه چیزهایی عوارض طبیعی و قابل اتظارند که با گذشت زمان برطرف می شوند:
تاری دید ، متقارن نبودن پلک ها ، متقارن نبودن جای بخیه ها ، خشکی چشم و یا مقدار اشک بالا ، دو بینی.
این علایم نباید شمارا بترساند چون در اغلب موارد و پس از فروکش کردن التهاب و ورم ناحیه ی برش خورده ، احتمالا مشکل حل خواهد شد و اگر ظرف چند روز بعد از عمل این موارد همچنان وجود داشتند و یا تشدید شدند، به پزشکتان مراجعه کنید تا مشکل تان حل شود.
بخاطر ماهیت همه عمل های جراحی، در مورد جراحی پلک هم احساس درد، ایجاد شدن تورم و کبودی جزو عوارض کم خطر و قابل انتظاریست که در زمانی نسبتا کوتاه از بین خواهند رفت.
اختصاصا در مورد بلفاروپلاستی ممکن است فرد عمل شده احساس کشیدگی پوست و جمع نشدن کامل پلک ها را بکند که این دو مورد هم خود بخود حل خواهند شد.
پزشک تان برای درد، مسکن های مناسب تجویز خواهد کرد و برای سریعتر شدن روند بهبودی تورم و کبودی سه روز از کمپرس آب سرد و سپس سه روز کمپرس آب گرم استفاده کنید.
اگر خونابه دیدید و روز اول بعد از عمل بود، این مسئله طبیعی است.
نگران تورم و حتی بزرگ تر شدنش نباشید چون این هم طبیعی است. محل برش منطقه ممنوعه است و هرگز نباید دست بخورد و هرگز نباید محل زخم را بخارانید.
تنها ارتباط شما قراردادن کرم ضدعفونی کننده یا ترمیم دهنده ی پوست برای نماندن جای برش است. خیره شدن به صفحات تلوزیون یا مانیتور و حتی گوشی تا ده روز ممنوع است.
مطالعه ممنوع است. خم شدن مکرر ممنوع است. بلند کردن اجسام سنگین و نیمه سنگین، حتی اگر فرزندتان باشد ممنوع است.
دوره نقاهت پنج روز است ولی بسته به مورد ممکن است طولانی تر شود. ضمنا این مدت برای نقاهت بلافاصله بعد از عمل است و دوره نقاهت بلند مدت شما تا چند ماه ادامه خواهد داشت. معمولا پزشکتان بخیه ها را در روز دهم خواهد کشید.

هزینه ی جراحی زیبایی پلک چقدر است؟

واقعیت آین است که نمیتوان رقمی را برای همه ی متقاضیان عمل پلک تعیین کرد. شما می توانید از مشاوره ی مستقیم و رایگان آقای دکتر برومند بهره مند شوید و ایشان بعد از معاینه و صحبت درباره همه ی نکات لازم برای عمل و همچنین پس از شنیدن کامل صحبت های شما و خواسته هایتان ، رقمی را مشخص می کنند. با شناختی که ما از ایشان داریم، دکتر برومند وضعیت مالی مراجعه کنندگان را هم در زمان اعلام هزینه عمل لحاظ خواهند کرد.

بهترین جراح زیبایی در تهران چه کسی است؟ اصولا جراح در نتیجه ی این عمل چقدر نقش دارد؟

اگرچه در تمام جراحی های درمانی و زیبایی نقش پزشک بسیار مهم است ولی بلفاروپلاستی بخاطر محل انجامش که بسیار نزدیک چشم است و همچنین نتیجه ی عمل که در ظاهر بیمار بسیار پررنگ است، نقش جراح یک نقش حیاتی است.
قطعا هیچکس نمیتواند با قاطعیت بگوید بهترین جراح پلک چه کسی است، ولی با سر زدن به وبسایت ها و عکس های قبل و بعد و صحبت با افراد دیگر در مطب و مهمتر از همه در زمان مشاوره مستقیم با پزشک می توانید اطلاعات مفیدی به دست آورید.
ما به علت شناخت طولانی و مشاهده نتایج بسیار خوب چه در بیماران خارجی و چه ایرانی، دکتر پیمان برومند را توصیه می کنیم. شما هم می توانید برای شناخت ایشان و نتیجه کارهایشان به قسمت تصاویر عمل های ایشان مراجعه کنید.

نکاتی درباره بلفاروپلاستی که خوب است بدانید.

1- ترکیب عمل جراحی پلک به همراه عمل لیفت یا بالا کشیدن ابروها زیبایی چهره ی شما را بسیار بیشتر می کند. در غیر این صورت ما حداقل تزریق بوتاکس را به طورجدی توصیه میکنیم.
2- این عمل جزو عمل های جراحی سرپایی محسوب شده و تنها با یک شب استراحت در بیمارستان می توانید به خانه بروید.
3- گاهی افراد یا پزشکانی ممکن است پیشنهاد دهند برای زیبایی پلک ها بجای بلفاروپلاستی از لیفت ابرو و پیشانی انجام دهید. باید بدانید در این گونه موارد جراحی پلک کاملا ارجحیت دارد.
4- حدود 8 تا 15 روز برای دیدن اثر نهایی جراحی زمان لازم است.
5- ماندگاری این عمل بین 7 تا 10 سال است.
6- بلفاروپلاستی به نو جوانانی که میخواهند زیباتر شوند توصیه نمیشود ، افراد مناسب این پروسیجر افراد میان سال و کهن سال هستند و یا کودکانی که اختلال پلک مادر زادی دارند.عموما مراجعین این عمل در دهه های 40 و 50 زندگی خود هستند.
7- اگر نمی خواهید جراحی شوید راه هایی بعنوان جایگزین وجود دارند. از جمله ی این راه ها تزریق ژل ، تزریق بوتاکس و همین طور چربی است. البته واضح است که این راه های جایگزین ابدا کیفیت و ماندگاری جراحی پلک را ندارند ولی تا حدی می توانند چهره ی شما را جوان تر و جذاب تر کنند.
8- اگر بخواهید آرایش کنید باید هفت تا ده روز صبر کنید.
9- برای بازگشت به محیط کار و انجام کارهای سبک یک الی دو هفته باید صبر کنید.
10- اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید، باید 3 شبانه روز صبر کنید.
11- شبها با چند بالش زیر سرتان بخوابید تا سرتان کاملا بالاتر از بدن شما قرار بگیرد.
12- چشم های شما باید همیشه مرطوب باشند. اگر چشمانتان به هر دلیلی خشک شد، بلافاصله با قطره های چشمی آن را مرطوب کرده و به پزشکتان اطلاع دهید.
13- اگر در جایی اصطلاحات فوقانی و تحتانی را دیدید، منظور از فوقانی همان بالایی و منظور از تحتانی همان پایینی است.

عمل جراحی پلک چه مشکلاتی را حل نمی کند؟

1- داشتن خطوط پنجه کلاغی (الگویی خاص از چروک های دور چشم) با این عمل بهبود نمیابد. ما لیفت شقیقه را به شما پیشنهاد میکنیم.
2-افتادگی ابرو که مشکلی فراگیر است و با بلفاروپلاستی حل نمی شود بلکه باید از عمل لیفت پیشانی و لیفت ابرو استفاده کرد
3- کبودی زیر چشم

اشتراک
آگاهی
guest
2 سوال خود را از دکتر برومند اینجا بپرسید:
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
خ زارع
خ زارع
اردیبهشت 2, 1401 6:31 ب.ظ

سلام دکتر ما شهرستان استان فارس هستیم آیا این عمل پلک رو دکتر عمومی پوست هم میتونه انجام بده ممنون میشم جواب بدید و هزینه چقدر هست لطف میکنید

دکتر پیمان برومند
دکتر پیمان برومند
مدیر
پاسخ به  خ زارع
آذر 15, 1401 2:59 ب.ظ

سلام. بله امکانش هست جراح عمومی هم انجام بده. هزینه پزشک ها متفاوت هست.