معمولا افرادی که از اولین عمل جراحی بینی نتیجه مطلوب نمی‌گیرند، به‌منظور تغییر شکل یا بهبود عملکرد بینی، جراحی ترمیمی بینی انجام می‌دهند. البته این عمل باید با دقت و ظرافت بیش‌تری صورت گیرد. بیماران باید دقت داشته باشند که عمل ترمیم بینی به‌مراتب پیچیده‌تر از جراحی اولیه بینی است.

نکاتی که برای جراحی ترمیمی بینی باید رعایت کنید

اگر قصد عمل زیبایی بینی دارید باید بدانید اولین عمل جراحی بینی، بهترین زمان برای برطرف‌کردن تمامی مشکلات زیبایی و عملکردی بینی است، بنابراین باید در انتخاب جراح خود دقت لازم را داشته باشید، چراکه این عمل اهمیت زیادی دارد و  بینی باید به‌صورت اصولی بازسازی شود تا بعد از گذشت چند سال، بینی با مشکلات دیگر مواجه نشود، چراکه در این صورت باید عمل ترمیمی انجام شود که پیچیده‌تر و هزینه‌برتر خواهد بود. اگرچه با به‌کارگیری صحیح روش‌های پیشرفته توسط متخصصان باتجربه جراحی، عمل ترمیم بینی هم می‌تواند با موفقیت انجام شود.

  • بیماران برای انجام جراحی ترمیمی یا ثانویه بینی حداقل یک سال باید صبر کنند.
  • این جراحی در بینی‌های گوشتی باید با تقویت وحمایت نوک بینی انجام شود تا با یک اسکلت منسجم نوک بینی در مکان مناسب خود قرار گیرد، زیرا ضخامت زیاد پوست باعث افتادگی نوک بینی می‌شود.
  • در عمل ترمیمی بینی باید زخم های اولیه بهبود یافته باشند.
  • عمل ترمیم بینی نسبت به جراحی اولیه، پیچیدگی بیش‌تری دارد و باید جراح ترمیم بینی با استفاده از تبحر و مهارت خود موقعیت قرارگیری غضروف‌های درون بینی را بررسی و به ایرادهای به‌وجود آمده در عمل بینی اول توجه کند. همچنین باید موقعیت بینی پیش از جراحی اولیه بررسی شود.
  • بیمار باید در مورد نتیجه جراحی ترمیم بینی نگاه واقع‌بینانه‌ای داشته باشد، زیرا این عمل به‌منظور بازسازی بینی انجام می‌شود.
  • اگر پزشک‌ تشخیص دهد ساختار بینی، تحمل انجام جراحی ترمیمی را ندارد، باید از جراحی منصرف شوید.
  • اگر نتیجه جراحی بینی رضایت‌بخش نیست، بهتر است اقدام فوری نشود.

در چه مواردی جراحی ترمیمی بینی توصیه می‌شود

  • زمانی که بینی دچار چسبندگی‌ها و فرورفتگی‌ها یا گیره‌ای‌شدن می‌شود.
  • دو تیکه‌شدن تیغه بینی
  • بینی از روبه‌رو پهن به‌نظر برسد.
  • زمانی که فاصله بین سوراخ های بینی زیاد باشد.
  • خشکی بینی و مشکلات تنفسی ناشی از جراحی بینی اولیه
  • غیرطبیعی و پایین‌بودن نوک بینی
  • انسداد مسیر تنفس
  • افتادن غضروف یا استخوان‌های بینی
  • وقتی که ظاهر بینی غیرطبیعی و مصنوعی می‌شود.
  • افتادن دریچه داخلی و خارجی بینی
  • عدم تقارن بین دو طرف بینی
  • کاهش بیش از حد یا کاهش ناکافی ارتفاع تیغه بینی در جراحی اولیه
  • باریک‌کردن بیش از حد نوک بینی
  • وجود جای زخم وسیع در خارج یا داخل بینی.
  • انحراف تیغه بینی یا کجی بینی که بر اثر ضربات فیزیکی بعد از جراحی بینی، به‌وجود می‌آید.

مزایای عمل ترمیمی بینی

بیمارانی که عمل بینی اولیه آن‌ها به‌دلایلی با شکست مواجه شده و از آن رنج می‌برند، عمل ترمیم بینی می‌تواند فواید بسیاری برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

  • کاهش ناهنجاری‌های ساختاری: گاهی‌اوقات جراحی ناموفق بینی، مشکلات تنفسی برای افراد به‌وجود می‌آورد، بنابراین جراحی ترمیمی می‌تواند هرگونه ناهنجاری ساختاری ناشی از اولین عمل جراحی بینی را کاهش دهد.
  • بهبود اعتمادبه‌نفس: وقتی جراحی زیبایی بینی، انتظارات فرد را فراهم نمی‌کند، عزت‌نفس بیمار می‌تواند حتی به سطحی پایین‌تر از قبل از عمل جراحی برسد. با پیداکردن یک جراح بینی و صورت ماهر و اصلاح عمل بینی ناموفق قبلی، بیمار می‌تواند اعتمادبه‌نفس خود را دوباره به‌دست آورد.

اهمیت پوست بینی در جراحی ترمیمی بینی

در عمل اولیه بافت بینی دست نخورده است، بنابراین تحمل عوارض جراحی با حداقل التهاب، اسکار و تورم را دارد. در حالیکه جراح در عمل ترمیمی بینی، دوباره باید برش‌ها را ایجاد کند که تا حدودی برای او محدودیت ایجاد می‌کند، به همین دلیل برش‌ها در پوست بینی باید به‌گونه‌ای ایجاد شود که آسیبی به پوست وارد نشود. گاهی دیده می‌شود که پوست بینی در جراحی بینی اولیه دچار آسیب شدیدی شده که باید جراحی ترمیمی بینی توسط یک متخصص متبحر و ماهر صورت گیرد.

در جراحی بینی ترمیمی، میزان تحمل پوست و نسج نرم رویی در عمل اولیه کاهش یافته است، بنابراین برای به‌دست آوردن نتیجه مطلوب محدودیت ایجاد می‌کند.

برای عمل ترمیم بینی، پوست باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد

جریان خون
اگر جراحی اولیه بینی با دقت انجام گیرد، مشکلی در گردش خون به‌وجود نخواهد آمد، بنابراین عمل بینی باید توسط متخصص و با ظرافت انجام شود تا در عملکرد خون‌رسانی بینی اختلال ایجاد نشود، البته عمل‌های متعدد با تکنیک ضعیف هم در بروز این عارضه تاثیر زیادی دارد.

هنگامی که گردش خون از آستانه تحمل بافت بیش‌تر می‌شود بافت‌ها تمایل به خالی‌شدن از اکسیژن یا ایسکمی دارند که در صورت ادامه این روند، مرگ بافت از سطوح ریزتر آغاز می‌شود.
در عمل بینی ترمیمی معمولا از گرافت استفاده می‌شود، برای اینکه گرافت ترمیم شود، نیاز به خون‌رسانی مناسب است، بنابراین برای اینکه بتوان جریان خون را به حداکثر رساند تا گرافت ترمیم شود بیماران باید قبل از جراحی ثانویه از کشیدن سیگار خودداری و مراقبت‌های قبل از عمل را رعایت کنند، همچنین جراحی بینی باید با دقت لازم انجام شود.

لازم به یادآوری است، فردی که قصد جراحی بینی دارد، اگر دیابت یا تورم شدید داشته باشد، احتمال عفونت و نکروز پوستی در او بیش‌تر خواهد بود و جراحی هم هرقدر هم خوب انجام شود، معمولا نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

قابلیت ارتجاعی پوست
قابلبت ارتجاعی پوست و بافت نرم از عوامل دیگری است که در نتیجه عمل ترمیمی بینی تاثبر زیادی دارد.
یکی از دلایل جراحی ترمیمی بینی بازسازی بافت‌های تخریبی است که معمولا بر اثر کاستن شدید و بیش از حد بافت بینی در عمل بینی اولیه به‌وجود می‌آید. در عمل ترمیمی بینی جراح باید ارتفاع پل بینی و نوک بینی را هم بررسی کند. بنابراین پوست باید قابلیت ارتجاعی داشته باشد که بتواند تغییراتی که جراح اعمال می‌کند را تحمل کند.

اما زمانی که پوست بر اثر جراحی‌های مکرر به‌دلیل تجمع بافت اسکار سفت شده است، خاصیت ارتجاعی خود را به میزان قابل‌توجهی از دست می‌دهد. حتی در برخی موارد مانع از افزایش ابعاد و جابه‌جایی اسکلت های ترمیم‌شده می‌شوند، همچنین گاهی به غضروف‌های تقویت‌شده فشار می‌آورند.
بنابراین می‌توان نتیجه گرفت بیماران با پوست نرم‌ترو ارتجاعی‌تر کاندیدای مناسب‌تری برای عمل ترمیمی بینی هستند.

مراقبت‌هایی برای کم ‌کردن احتمال تشکیل بافت اسکار در عمل بینی ترمیمی

در جراحی بینی، با جداشدن پوست بینی از روی اسکلت آن، بافت اسکار تشکیل ‌می‌شود، چراکه این بافت با تولید موادی موجب چسبیدن مجدد لایه‌ها می‌شود و یکپارچگی‌ ساختار بینی را مجدد بازسازی می‌کند. این روند به‌صورت معجزه‌آسایی

زخم بعد از عمل را ترمیم می‌کند.

در حالیکه تشکیل بافت اسکار برای ترمیم ضروری است، اما تشکیل بیش از حد آن، باعث ایجاد پوست ضخیم و چرمی‌شکل می‌شود که ظاهر بینی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه یکسری اقدامات برای کاهش اسکار بعد از عمل ترمیمی بینی گفته شده که رعایت آن‌ها به بهترشدن نتایج جراحی بینی کمک می‌کند.

  • کم‌کردن فعالیت‌هایی که با افزایش خون‌رسانی و فشارخون بینی همراه است، چون زمانی که جریان خون بیشتر شود، فشار خون بینی بیشتر می‌شود.
  • هنگامی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای سلامت بیشتر پوست خود، از کرم‌های لایه‌بردار استفاده کنید.
  • افرادی که دارای پوست‌های چرب و ضخیم هستند، نسبت به دیگران بیش‌تر مستعد تشکیل اسکارهای بدشکل بعد از جراحی بینی هستند.

استفاده از پروتز در جراحی ترمیمی بینی

گاهی در عمل بینی اولیه میزان زیادی از غضروف و قوز بینی برداشته می‌شود، بنابراین جراح در عمل ترمیمی بینی برای صاف‌کردن پل بینی و رفع فرورفتگی آن، نیاز به پیوند غضروف زیادی دارد، با توجه به محدودیت منابع غضروف در گوش و بینی، همچنین غضروف‌های طبیعی مثل دنده بعد از مدتی بدفرم می‌شوند، بنا بر نظر جراح از پروتز مخصوص برای جراحی ترمیمی استفاده می‌شود.

معمولا جنس این پروتزها سیلیکونی هستند که با برندهای مختلف در بازار وجود دارند. یکی از مزیت‌های استفاده از پروتز در عمل ترمیمی بینی این است که در بلند مدت خم یا جذب بدن نمی‌شوند.

از آنجایی که ممکن است این پروتزها مستعد عفونت یا حرکت در بینی باشند باید برای جراحی بینی خود از پزشک متبحر و باتجربه کمک بگیرید که پروتز ها را در یک بستر سالم از بافت قرار دهد.

نکته: توصیه می‌شود این پروتزها در نوک بینی استفاده نشود. همچنین استفاده از آن‌ها در افرادی که سابقه عمل‌های متعدد و دستکاری زیاد در بینی خود دارند و پوست و بافت بینی‌شان غیرطبیعی شده، منع شده است.

تفاوت جراحی بینی ترمیمی با جراحی بینی اولیه

  • واکنش‌هایی که بافت داخل بینی به جراحی بینی ترمیمی نشان می دهد شدیدتر از جراحی اولیه است.
  • دستکاری بافتی در بینی که یک بار یا بیشتر عمل شده بسیار پیچیده‌تر از عمل اولیه است، بنابراین بیماران باید برای دیدن نتیجه صبور باشند.
  • مدت زمان عمل ترمیمی بینی طولانی‌تر از عمل اولیه بینی است، چراکه در این عمل جراح با بافت آسیب‌دیده بیشتری مواجه است، بنابراین نیاز به دستکاری بیشتری است. به همین دلیل زمان بهبودی بیشتر است و معمولا افرادی که دارای پوست‌های نازک هستند 6 تا 12 ماه و بیمارانی که پوست بینی ضخیم دارند ممکن است تا دو سال زمان ببرد.
  • بیماران باید توجه داشته باشند حتی اگر نتیجه عمل ترمیمی بینی موفقیت‌آمیز باشد، اما عواملی مانند غیرقابل پیش‌بینی‌بودن میزان تشکیل بافت اسکار در روند ترمیم بینی پس از عمل دوم، جذب غیرهمگون گرافت‌های به‌کار رفته و جابه‌جاشدن آن‌ها و ورم طولانی مدت ممکن است مانع رسیدن به نتیجه دلخواه عمل ترمیم بینی هستند.

روحیه بیماران در جراحی ترمیم بینی

اغلب بیماران برای جراحی اولیه بینی ذوق بیشتری دارند و برای گرفتن نتیجه مطلوب سختی‌ها و عوارض جراحی بینی را تحمل می‌کنند. اما افرادی که برای بار دوم یا حتی سوم برای ترمیم بینی خود اقدام می‌کنند، معمولا تمایلی به جراحی ترمیمی بینی ندارند، اما چون از ظاهر خود و مشکلاتی مانند تنگی‌ نفس رنج می‌برند، با شک و تردید و از سراجبار تن به عمل ترمیمی می‌دهند و این موضوع کار جراح بینی را سخت می‌کند، بنابراین بیماران باید جراح بینی با حوصله‌تری انتخاب کنند که تعامل‌شان با او بیشتر باشد.

نکته: بیمارانی که قصد عمل ترمیم بینی دارند باید بدانند که شرایط بینی دست نخورده و کار نشده با بینی‌های جراحی‌شده متفاوت است و باید محدودیت‌های به‌وجود آمده را درک کنند و جراح بینی هم باید آمادگی رفع هر نوع ایرادی را داشته باشد.

شرایطی که عمل ترمیمی بینی را دشوار می‌کند.

  • پوست فرد بر اثر جراحی اولیه کوچک و آسیب دیده باشد.
  • در بینی یا صورت بیمار انحراف وجود داشته باشد.
  • بیمارانی که علاوه بر بدفرمی‌های ایجادشده در بینی، پوستی بینی‌شان بسیار نازک یا ضخیم است.
  • در ناحیه سوراخ‌های بینی و پره‌ها، برش‌های زیادی ایجاد شده باشد.

اقدامات قبل از عمل ترمیمی بینی

مانند جراحی اولیه باید عکس‌برداری‌های لازم انجام شود. به‌ویژه بیماری که در جراحی قبلی خود دچار مشکلاتی مانند اختلال تنفسی شده‌ باید بینی خود را سی‌تی‌اسکن و آندوسکوپی و از سینوس‌ها عکسبرداری کند که جراحی ترمیمی نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشد.

اگر برای جراحی ترمیمی بینی جراح بینی دیگری را انتخاب کرده‌اید، اطلاعاتی درباره جراحی اولیه‌ و عکس‌های بینی بدون عمل‌تان را در اختیار پزشک قرار دهید.

در صورتی که پزشک تشخیص دهد که برای عمل ترمیمی بینی به بیهوشی نیاز است، باید تمامی آزمایشات پیش از جراحی بینی انجام گیرد.

سوالات متداول در مورد عمل ترمیم بینی

1- هزینه عمل ترمیم بینی چقدر است؟

هزینه جراحی ترمیمی بینی به عوامل زیادی مانند ایراداتی که در بینی هست، بستگی دارد. معمولا  هزینه این جراحی به‌دلیل پیچیدگی‌های زیاد آن، از هزینه جراحی بینی اولیه بیشتر  است.

2- چه مدت باید منتظر نتیجه اولیه عمل بینی ماند؟

بعد از عمل اولیه بینی، باید صبر کنید تا بینی‌تان بهبود یابد. در اغلب بیماران، بیش از یک سال طول می‌کشد که تورم بینی فروکش کند تا شخص بتواند شکل نهایی بینی خود را ببیند. .هنگامی که بینی شما از عمل جراحی بینی به‌طور کامل بهبود یافت، باید مدتی بگذرد تا تصمیم بگیرید که آیا ظاهر بینی خود را دوست دارید یا خیر، سپس قرار ملاقاتی را با جراح خود ترتیب دهید.

3- آیا در جراحی ثانویه به پیوند غضروف نیاز است؟

ممکن است در برخی موارد، نیاز به پیوند غضروف باشد. معمولا، پیوند غضروف در موارد خیلی جدی یا در مواردی که غضروف در عمل جراحی قبلی آسیب دیده باشد، نیاز است. گاهی موارد برای تقویت شاختار بینی برای اینکه بیمار دچار مشکل تنفسی نشود نیاز به پیوند غضروف است.

4- آیا ترمیم بینی عمل‌شده با بی‌حسی قابل‌انجام است؟

در صورتی که ایرادات موجود در بینی جزئی باشد با بی‌حسی موضعی و در مطب قابل‌انجام است در غیر این صورت فرد باید جراحی بینی ترمیمی انجام دهد.

5- چند بار می‌توان عمل ترمیمی بینی انجام داد؟

توصیه می‌شود در انتخاب جراح اولیه خود دقت لازم را داشته باشید، البته بیماران هم باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشند. با هر بار انجام عمل ترمیمی، مجموعه جدیدی از چالش‌ها ایجاد می‌شود. عمل ترمیمی، پیچیده‌تر از جراحی اولیه است و جراحی‌های بعدی هم ممکن است نسبت به عمل اولیه، عوارض بالاتری داشته باشند، اگرچه این عمل توسط جراح متخصص در زمینه عمل ترمیمی انجام شود، عوارض آن به حداقل می‌رسد.

6- عمل ترمیمی بینی با کدام یک از روش‌های باز و بسته انجام می‌شود؟

انتخاب روش عمل توسط جراح بینی با توجه به ایرادات بینی انجام می‌شود.

7- تکنیک‌های مورد استفاده در جراحی بینی ثانویه نسبت به اولیه متفاوت است؟

تکنیک‌های هر دو جراحی اولیه و ثانویه یکسان است. تنها تفاوت‌شان این است که جراح در عمل ترمیمی روی بازسازی بینی تمرکز دارد.

8- آیا با عمل ترمیم بینی، نتایج بهتری را می­توان به­دست آورد؟

برای کسب نتیجه بهتر باید جراحی را انتخاب کنید که از مهارت بالایی برخوردار باشد و در عمل ترمیم بینی سال­ها تجربه و مهارت داشته باشد، همچنین با روش­های پیشرفته در این زمینه آشنا باشد.

9- آیا عمل ترمیمی بینی درد دارد؟

اگرچه میزان درد ناشی از جراحی ترمیمی در دوران نقاهت در آن کم است، اما بسته به میزان آستانه تحمل درد در افراد مختلف متغیر است، هرچند درد را می­توان با  مسکن کنترل کرد.

 

اشتراک
آگاهی
guest
43 سوال خود را از دکتر برومند اینجا بپرسید:
قدیمی‌ترین
جدیدترین بیشترین امتیاز
Inline Feedbacks
View all comments
نفیسه علی اکبر
نفیسه علی اکبر
آذر 1, 1399 4:12 ب.ظ

سلام آقای دکتر برای عمل ترمیم بینی با عمل بسته موافقید؟ می خوام یه کم دماغمو قوس بدم. آیا میشه؟ 9 ماهه پیش شما عمل کردم

لیلی
لیلی
آبان 8, 1399 9:48 ب.ظ

اگه فقط لیفت بینی انجام بدم ترمیم حساب میشه؟

Ali
Ali
آبان 4, 1400 5:23 ب.ظ

سلام آقای دکتر من یک ماهه که تیغه بینیمو عمل کردم انحراف شدید داشتم ولی دکترم قسمت پایین تیغه بینی رو عمل کرده ولی قسمت بالا رو عمل نکرده و انحراف داره و تنفس مشکل ایجاد کرده کی می تونم‌عمل کنم وروشم

مهدیه
مهدیه
بهمن 17, 1400 4:35 ب.ظ

سلام من یکسال پیش جراحی شدم ونیازبه غضروف دنده دارد.آیامیتوان نتیجه مطلوب ازجراحی ترمیم داشت

زهرا نورزاده
زهرا نورزاده
فروردین 10, 1401 2:45 ق.ظ

سلام،من بینی گوشتی داشتم الان شش ماهه عمل کردم بالای بینی م ی قوز دراومده آیا برطرف میشه؟؟؟؟یا باید ترمبمی انجام بدم

سحر سلیمی
سحر سلیمی
فروردین 11, 1401 2:41 ق.ظ

سلام ، آیا میشه تو عمل ترمیمی فقط نوک بینی رو کمی کوچیک کرد؟؟

مهتا
مهتا
فروردین 13, 1401 8:40 ب.ظ

سلام آقای دکتر من بینی گوشتی ای دارم و یکسالو نیم پیش تو سن ۱۵ سالگی عمل کردم و الان کاملا برگشته به حالت گوشتی اول و غوز هم پیدا کرده عمل ترمیمی رو الان پیشنهاد میدین یا به نظرتون باز برمیگرده و باید بعد ۱۸ سالگی عمل کنم؟

عباس
عباس
فروردین 14, 1401 2:26 ب.ظ

سلام دکتر من دماغم عمل نیست ولی می‌خوام ترمیمش کنم خیلی چربی داره می‌خوام از دورش چربی کم کنم چیکار باید کنم

Nili
Nili
فروردین 23, 1401 7:06 ب.ظ

دکتر من یک سال شده ک بینیمو بصورت نیمه فانتزی عمل کردم پیش یه جراح دیگ.. مسکل بینیم اینکه اصلا پرهام و نوک بینیم جمع نشده و خیلی قوس و سربالایی 
اگر بخوام پیش دکتر خودم برم میشع نیمه فانتزیو طبیعی شکل کنه و هزینه ترمیم گفتن رایگانه اما اگ نیمه فانتزی و طبیعی عمل کنن هزینه جدایی داره ممنون میشم پاسخ بدین

امید
امید
فروردین 26, 1401 2:29 ق.ظ

سلام خسته نباشید ببخشید من یک ماهو ۷ روزپیش عمل شدم ولی سوراخ بینی هام یکی در نیومده یکی خوبه اون یکی چسبیده چیکار باید کنم؟؟

سپیده
سپیده
اردیبهشت 8, 1401 11:30 ب.ظ

سلام آقای دکتر من دو ماهه عمل کردم زیر بینیم پره ی سمت راست به اندازه ی یک لوبیا دراز و کوچیک رفته تو.
دکترم گفت با زل برات درستش میکنم ولی ژل دائمی نیست میخواستم بدونم بت غضروف درست میشه؟
اگه نه چه راه حل دائمی پیشنهاد میکنید ممنون میشم اگه جواب بدید.

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سپیده
شهریور 4, 1401 1:22 ب.ظ

سلام. باید معاینه بشید

حاجی قاسمی
حاجی قاسمی
خرداد 3, 1401 11:18 ب.ظ

سلام اقای دکتر وقت بخیر من ۱ ماه و نیم هس که عمل بینی انجام دادم بینیم یه قوز کوچک داشت که الان اون قوزه برداشته شده ولی دیواره ی سمت چپ بینیم کنار همون قوزه فرورفتگی ایجاد شده
آیا برطرف میشه یا نیاز به ترمیم داره و آیا ماساژ کارساز هس
ممنون میشم

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  حاجی قاسمی
شهریور 4, 1401 1:19 ب.ظ

سلام. یک ماه زمان کوتاهی هست برای قضاوت در مورد فرم بینی. صبور باشید. حداقل یکسال زمان لازم است تا فرم بینی مشخص شود. با پزشک خودتون هم مشورت کنید

مهی
مهی
خرداد 15, 1401 2:26 ق.ظ

سلام وقت بخیر من ۲۰ دی ماه عمل کردم ولی نوک بینیم خوشم نمیاد به دکترم نشون دادم گفت میتونی ترمیم کنی
تیرماه میشه ۶ ماه که عمل کردم
و همین تیرماه مبخوام عمل ترمیم انجام بدم دکترم میگه میشه
به نظرتون خطری نداره؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  مهی
شهریور 4, 1401 1:12 ب.ظ

سلام. عموما یکسال بعد از جراحی اولیه ترمیم میشه انجام داد. ما زودتر توصیه نمیکنیم

محمدی
محمدی
خرداد 29, 1401 5:37 ب.ظ

سلام من ۱۰ ماه عمل کردم بینی گوشتی و کجی داشتم ورم یک طرفه دارم آمپول تزریق کردم تاثیری نداشته ورم از بین نمیره دست میزنم سفت هست باید دوباره عمل کنم ؟

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  محمدی
آبان 5, 1401 9:42 ب.ظ

سلام. باید معاینه شوید

سپیده
سپیده
آذر 10, 1401 3:48 ب.ظ

۱۷سال قبل عمل زیبایی بینی کردم و‌۱سال بعد از اون عمل ترمیم کردم.حالا چند ساله مشکل پیدا کردم.فین فین میکنم.هوای سرد بهم‌میخوره اب ریزش پیدا میکنم.و انحراف داخلی دارم.ظاهرش هم‌مثل بینی عمل شده ترو‌تمیز نیست.پیش پزشکی که قبل عمل کرده بود رفتم. گفت بیاعملت کنم این سری خوب میشه.هم‌ظاهر هم داخل.ولی میترسم برای بار سوم عمل کنم چون میترسم نتیجه اش بدتر بشه.سر ۲راهی گیر کردم.لطفا راهنمایی کنید.

ادمین سایت
ادمین سایت
مدیر
پاسخ به  سپیده
آذر 24, 1401 1:30 ب.ظ

سلام. با توجه به توضیحات بهتره که از نزدیک معاینه بشید تا بشه در مورد بینیتون نظر داد

زهرا
زهرا
فروردین 13, 1402 2:11 ب.ظ

سلام من دکترم خوب انتخاب نکردم اشتباه من این بودخجالت میکشم بیرون برم.من ب روش نچرال بینی عمل کردم اما بجای اینکه ایرادهای بینی برداره بیشتر بد شکل شده نوک بینی تیزشده نیمه فانتزی سربالا باریک شده پرده های ببینی جمع شده یکی نشده آیا میشه دوباره عمل کرد ک فرم بینی طبیعی بیاد کمکم کنین

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  زهرا
آذر 3, 1402 2:27 ق.ظ

سلام
امکان عمل بینی برای اصلاح مجدد وجود دارد. برای نظرات تخصصی بهتر است به مطب مراجعه کنید تا از نزدیک بررسی شود.

مینا
مینا
اردیبهشت 20, 1402 9:17 ب.ظ

سلام دکتر وقتتون بخیر میشه غضروف هوایی ک برای بزرگ کردن بینی استفاده میشه رو برداشت تا به حالت اولیه بینی برگردیم؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  مینا
آذر 3, 1402 2:45 ق.ظ

سلام
این مورد بسته به عمل جراحی دارد. برای نظر تخصصی به مطب مراجعه کنید.

زینب عسگری
زینب عسگری
مرداد 22, 1402 1:48 ب.ظ

سلام وقتتون بخیر
تا چند وقت بعد از عمل ترمیمی بینی با پیوند غضروف دنده احتمال عفونت و نکروز وجود داره ؟ یعنی از چند وقت بگذره دیگه نگرانی وجود نداره ؟

دکتر برومند
دکتر برومند
ویرایشگر
پاسخ به  زینب عسگری
آذر 3, 1402 3:29 ق.ظ

سلام
بهتر است تا 6 ماه کاملا مراقبت انجام بشه.

عاطفه
عاطفه
مهر 25, 1402 11:12 ب.ظ

سلام و درود بنده دوساله عمل کردم بینیم گوشتی بوده یه طرفش الان ورم داره بنظرتون ترمیم کنم یا نه؟

فرشته
فرشته
آبان 11, 1402 7:41 ب.ظ

سلام من ۳۲روزه عمل کردم پیش یه دکتری اما تنفسم خوب نیست به ریم داره فشارمیات خیلی کم هواوارد بینیم میشه توتنفس ازداخل گوشتابه هم نزدیک ترمیشن نمیتونم نفس بکشم😭 این عادیه؟

امینی
امینی
آذر 20, 1402 11:47 ب.ظ

سلام آقای دکتر ببخشید من 7سال قبل بینیمو عمل کردم سه ماه بعد عملم حامله شدم الان بینیم هم فرو رفتگی داره هم نکش روبه بالاست که دوست نداشتم غضروف بین سوراخ بینیم پایینه سوراخ های بینیمم خیلی بازه من میتونم دو باره ترمیمش کنم

Maedeh
Maedeh
بهمن 11, 1402 12:22 ب.ظ

سلام آقای دکتر بنده یکسال پیش عمل زیبایی انجام دادم و از همون هفته اول متوجه شدم که سمت راست بینیم گویا جراحی روش انجام نشده و فقط پایین پره برش خورده ولی سمت چپ بینیم هم استخون بالاش و هم نوکش و فرورفتگی خوبی رو داشت سمت چپ هر وقت به دکتر میگفتم گفتن که ورم یکطرفه هست. الان با گذشت یکسال وقتی به استخوان بینیم دست میزنم متوجه میشم که سمت چپ کاملا اصلاح شده ولی سمت راست اینجوری نیست و اصلا فرورفتگی بالای پره سمت راست نداره و همچنین پره سمت راست بینی دست نخورده باقی مونده… ادامه‌مطلب

لیدا
لیدا
اسفند 9, 1402 1:08 ق.ظ

سلام و عرض ادب
من ۲۶ سال قبل جراحی بینی داشتم
دو ماه قبل به دلیل چسبندگی و عدم تقارن پره های بینی و انحراف تیغه بینی عمل ترمیمی انجام دادم
ولی دوباره همون عدم تقارن و افتادگی یک طرف بینی تغییری نکرده
میخوام دوباره مراجعه کنم و عمل ترمینی انجام بدم
برای سومین بار امکان ترمیم بینی هست یا خیز ؟
ممنون میشم پاسخ بدید